Komunikaty PR

Niezwykły Brave Kids znów w Wałbrzychu!

2020-07-29  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Brave Kids wraca w nowej formule. Tym razem bez gości z zagranicy, lecz wciąż różnorodnie i kreatywnie. Młodzi artyści samodzielnie przygotują spektakl podczas warsztatów artystycznych z elementami tańca i teatru. Najpierw zaprezentują go w Wałbrzychu, a później na wielkim plenerowym finale we Wrocławiu. Początek warsztatów 17 sierpnia.

Brave Kids to projekt artystyczno-edukacyjny wyjątkowy pod wieloma względami. Przede wszystkim umożliwia rozwijanie talentów i współpracę na zasadzie „dzieci uczą dzieci”, dlatego próżno szukać drugiego takiego wydarzenia w Polsce. Żaden inny projekt dla najmłodszych nie kultywuje idei różnorodności tak mocno jak ten. Wśród miast-gospodarzy już po raz siódmy znalazł się Wałbrzych.

Od Wałbrzycha do Wrocławia

W tym roku konieczna była zmiana formuły wydarzenia, ponieważ zaproszenie gości z zagranicy nie było możliwe. Tym niemniej mieszkańcy Wałbrzycha mocno zabiegali o tegoroczną edycję. – Wielu rodziców, goszczących dzieci z zagranicy w poprzedni latach, zgłaszało chęć zorganizowania wersji lokalnej. Prosili nas o warsztaty artystyczne dla dzieci, które po okresie kwarantanny nie mogą doczekać się kontaktu z rówieśnikami podczas kreatywnych zajęć – mówi Magda Sawicka, koordynatorka edycji wałbrzyskiej.

Zainteresowanie było tak duże, że bez trudu udało się zebrać dwie grupy. Pierwszą stworzyły dzieci z rodzin goszczących oraz podopieczni Akademii Dzieci Świata. W skład drugiej wchodzą młodzi artyści z Zespołu Pieśni i Tańca wraz kolegami z tzw. wałbrzyskich świetlic podwórkowych. – Brave Kids potrafi dopasować się do każdej sytuacji. Tegoroczną edycję traktujemy jako wielką szansę dla naszych najmłodszych mieszkańców. Większość z nich ma umiejętności artystyczne, ale nie jest to konieczne, aby uczestniczyć w projekcie. Brave Kids to okazja do odkrycia w sobie wyjątkowości, nowych zdolności i podzielenia się nimi z innymi – wyjaśnia Magda Sawicka.

Brave Kids to również przestrzeń do wzajemnej nauki. Podczas warsztatów artystycznych dzieci i młodzież samodzielnie przygotują spektakl, z którym najpierw wystąpią na finale lokalnym w Starej Kopalni (28 sierpnia, wstęp wolny), po czym – tego samego dnia – pojadą do Wrocławia na finał główny. Tam spotkają się razem z uczestnikami z pozostałych miast (Wrocławia, Warszawy, Gdańska, Przemyśla, Obornik Śląskich i Rzeszowa), by razem wystąpić w pokazie finałowym „Brave Kids pod wrocławskim niebem”.

Bezpłatne warsztaty artystyczne potrwają w Wałbrzychu od 17 do 28 sierpnia. Dzieci będą ćwiczyły i uczyły się w dwóch miejscach: Wałbrzyskim Ośrodku Kultury i w Starej Kopalni. Spektakl pomogą przygotować im dorośli: Sylwia Sałamaj (instruktor tańca ludowego), Angelika Toborek (instruktor tańca współczesnego), Ilona Krawczyk (aktorka teatralna) oraz Jakub Fikus (tancerz ognia, kuglarz). Różnorodność domen opiekunów z pewnością przełoży się na ostateczny program artystyczny, który przygotują Brave Kids.

Projekt w Wałbrzychu wspiera fundacja EMU. Pieniądze na organizację wydarzenia w całej Polsce pochodzą z dotacji uzyskanej przez stowarzyszenie Kultury Teatralnej Pieśń Kozła z Wrocławia. – Trwająca edycja nie byłaby możliwa do zorganizowania bez finansowania z ministerstwa kultury oraz gminy Wrocław. Dzięki pieniądzom wspieramy lokalnych artystów i organizacje, zapewniając im zatrudnienie w ramach naszego projektu – podkreśla Iwona Frydryszak, producent wykonawczy projektu Brave Kids.

Uznanie na całym świecie

Brave Kids to niezwykły projekt, łączący źródłowe kultury i tradycje muzyczne, taneczne i teatralne odległe od siebie nieraz o tysiące kilometrów. To również autorski model pracy twórczej, umożliwiający dzieciom swobodne rozwijanie talentów i artystyczną współpracę. Takie podejście doskonale się sprawdziło, czego dowodem jest 10 dotychczasowych edycji projektu. Wzięło w nich udział łącznie 1500 dzieci ze 180 grup artystycznych z kilkudziesięciu krajów z pięciu kontynentów, a w swoich domach gościło je 500 polskich rodzin z 13 miast. Wspólne spektakle młodych artystów przypominały wulkany energii, zawsze były niepowtarzalne i zaskakiwały pomysłowością. Brave Kids to jedyny tego rodzaju międzynarodowy projekt. Zyskał uznanie na całym świecie.

Projekt powstał w 2009 roku przy wrocławskim Brave Festival, jednym z najbardziej uznanych i prestiżowych wydarzeń kulturalnych Wrocławia i Polski. Głównym organizatorem i pomysłodawcą Brave Kids jest wrocławskie Stowarzyszenie Kultury Teatralnej Pieśń Kozła.

Edycje odbywające się w każdym z miast organizowane są w partnerstwie z lokalnymi organizacjami pozarządowymi i instytucjami kultury.

Więcej informacji: www.bravekids.eu oraz www.facebook.com/BraveKids

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.