Nowy Lexus NX w Polsce. Zobacz go na żywo
Lexus rozpoczyna polskie tournée najnowszej odsłony crossovera NX. Auto już wkrótce będzie można obejrzeć w kolejnych salonach marki. Jako pierwsza nowy model pokaże stacja Lexus Warszawa-Żerań. Jest wiele powodów, by zobaczyć Lexusa NX na żywo.
Do zobaczenia w 13 salonach
Pokazy przedpremierowe nowego Lexusa NX rozpoczną się 5 sierpnia w salonie Lexus Warszawa-Żerań, a 21 sierpnia zakończy je prezentacja w stacji Lexus Szczecin. Samochód będzie można zobaczyć we wszystkich 13 placówkach dilerskich Lexusa w całej Polsce. Auto zawita do Warszawy i Szczecina, a także do Krakowa, Katowic, Łodzi, Poznania, Gdańska, Wrocławia i Leszna.
„Nowy Lexus NX to samochód przełomowy. W 95 procentach składa się z nowych części i wprowadza wiele przełomowych rozwiązań, które wyznaczają nowy kierunek w rozwoju japońskiej marki. Wystarczy powiedzieć, że jest pierwszym modelem Lexusa dostępnym z napędem hybrydowym typu plug-in lub wspomnieć o zupełnie nowym systemie multimedialnym. A to tylko kilka pozycji z długiej listy innowacji. Zdecydowanie warto zobaczyć go na żywo” – przekonuje Paweł Zięba, Dyrektor Zarządzający salonu Lexus Warszawa-Żerań. W tym warszawskim salonie auto będzie prezentowane 5 i 6 sierpnia.
Lexus opracowany na nowo
Przedstawiciele Lexusa nie przesadzają, podkreślając, że NX jest autem, które otwiera nowy rozdział w historii marki. Crossover otrzymał całkowicie przeprojektowany system multimedialny, którym nie steruje się już przez dotykową płytkę w tunelu środkowym, ale wyłącznie za pośrednictwem kolorowego ekranu. Jest też pierwszym Lexusem z elektrycznymi klamkami, które – współpracując z systemem monitorowania martwego pola – dla bezpieczeństwa blokują możliwość otwarcia drzwi, gdy tuż obok auta przejeżdża inny pojazd lub rowerzysta.
Nawet pod względem wyglądu Lexus NX wprowadza istotną zmianę. Choć stylistyka samochodu uległa raczej ewolucji niż rewolucji, duży napis LEXUS na środku pokrywy bagażnika jest czymś, czego wcześniej nie było.
Pierwsza hybryda plug-in
Na uwagę zasługuje również 306-konny napęd hybrydowy typu plug-in. Kiedy mowa o doświadczeniu w tworzeniu hybryd z Lexusem konkurować może jedynie Toyota. Ale NX jest pierwszym modelem, w którym japońska marka premium dołożyła wtyczkę. Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w czasie nieco ponad sześciu sekund i maksymalnym zasięgiem w trybie elektrycznym wynoszącym do 63 km, NX 450h+ wydaje się bardzo sensownym kompromisem między klasyczną hybrydą a pełnym elektrykiem.
NX daje nam przedsmak tego, jak w przyszłości będą wyglądały i jeździły Lexusy oraz co będą oferowały swoim właścicielom. Zastosowanych w nim rozwiązań możemy śmiało spodziewać się w kolejnych modelach.
Ceny już znane
Wprawdzie nowego Lexusa NX dopiero będzie można obejrzeć na żywo w salonie, ale klienci, którzy darzą japońską markę szczególnym zaufaniem, mogli już wcześniej zamówić swój egzemplarz. Przedsprzedaż SUV-a ruszyła 30 lipca. A to oznacza, że znane są też ceny nowego modelu. Auto można mieć za niecałe 200 tys. złotych – cennik otwiera kwota 199 900 za hybrydowy wariant NX 350h. Natomiast na hybrydę plug-in NX 450h+ trzeba wydać minimum 289 900 złotych.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.