Nowy Lexus NX w Polsce. Zobacz go na żywo
Lexus rozpoczyna polskie tournée najnowszej odsłony crossovera NX. Auto już wkrótce będzie można obejrzeć w kolejnych salonach marki. Jako pierwsza nowy model pokaże stacja Lexus Warszawa-Żerań. Jest wiele powodów, by zobaczyć Lexusa NX na żywo.
Do zobaczenia w 13 salonach
Pokazy przedpremierowe nowego Lexusa NX rozpoczną się 5 sierpnia w salonie Lexus Warszawa-Żerań, a 21 sierpnia zakończy je prezentacja w stacji Lexus Szczecin. Samochód będzie można zobaczyć we wszystkich 13 placówkach dilerskich Lexusa w całej Polsce. Auto zawita do Warszawy i Szczecina, a także do Krakowa, Katowic, Łodzi, Poznania, Gdańska, Wrocławia i Leszna.
„Nowy Lexus NX to samochód przełomowy. W 95 procentach składa się z nowych części i wprowadza wiele przełomowych rozwiązań, które wyznaczają nowy kierunek w rozwoju japońskiej marki. Wystarczy powiedzieć, że jest pierwszym modelem Lexusa dostępnym z napędem hybrydowym typu plug-in lub wspomnieć o zupełnie nowym systemie multimedialnym. A to tylko kilka pozycji z długiej listy innowacji. Zdecydowanie warto zobaczyć go na żywo” – przekonuje Paweł Zięba, Dyrektor Zarządzający salonu Lexus Warszawa-Żerań. W tym warszawskim salonie auto będzie prezentowane 5 i 6 sierpnia.
Lexus opracowany na nowo
Przedstawiciele Lexusa nie przesadzają, podkreślając, że NX jest autem, które otwiera nowy rozdział w historii marki. Crossover otrzymał całkowicie przeprojektowany system multimedialny, którym nie steruje się już przez dotykową płytkę w tunelu środkowym, ale wyłącznie za pośrednictwem kolorowego ekranu. Jest też pierwszym Lexusem z elektrycznymi klamkami, które – współpracując z systemem monitorowania martwego pola – dla bezpieczeństwa blokują możliwość otwarcia drzwi, gdy tuż obok auta przejeżdża inny pojazd lub rowerzysta.
Nawet pod względem wyglądu Lexus NX wprowadza istotną zmianę. Choć stylistyka samochodu uległa raczej ewolucji niż rewolucji, duży napis LEXUS na środku pokrywy bagażnika jest czymś, czego wcześniej nie było.
Pierwsza hybryda plug-in
Na uwagę zasługuje również 306-konny napęd hybrydowy typu plug-in. Kiedy mowa o doświadczeniu w tworzeniu hybryd z Lexusem konkurować może jedynie Toyota. Ale NX jest pierwszym modelem, w którym japońska marka premium dołożyła wtyczkę. Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w czasie nieco ponad sześciu sekund i maksymalnym zasięgiem w trybie elektrycznym wynoszącym do 63 km, NX 450h+ wydaje się bardzo sensownym kompromisem między klasyczną hybrydą a pełnym elektrykiem.
NX daje nam przedsmak tego, jak w przyszłości będą wyglądały i jeździły Lexusy oraz co będą oferowały swoim właścicielom. Zastosowanych w nim rozwiązań możemy śmiało spodziewać się w kolejnych modelach.
Ceny już znane
Wprawdzie nowego Lexusa NX dopiero będzie można obejrzeć na żywo w salonie, ale klienci, którzy darzą japońską markę szczególnym zaufaniem, mogli już wcześniej zamówić swój egzemplarz. Przedsprzedaż SUV-a ruszyła 30 lipca. A to oznacza, że znane są też ceny nowego modelu. Auto można mieć za niecałe 200 tys. złotych – cennik otwiera kwota 199 900 za hybrydowy wariant NX 350h. Natomiast na hybrydę plug-in NX 450h+ trzeba wydać minimum 289 900 złotych.
Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l
Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych w Blue City już otwarty!
Ponad 240 Fiatów 126p wjedzie na rynek Manufaktury po raz 15!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.