Nowy Lexus NX w Polsce. Zobacz go na żywo
Lexus rozpoczyna polskie tournée najnowszej odsłony crossovera NX. Auto już wkrótce będzie można obejrzeć w kolejnych salonach marki. Jako pierwsza nowy model pokaże stacja Lexus Warszawa-Żerań. Jest wiele powodów, by zobaczyć Lexusa NX na żywo.
Do zobaczenia w 13 salonach
Pokazy przedpremierowe nowego Lexusa NX rozpoczną się 5 sierpnia w salonie Lexus Warszawa-Żerań, a 21 sierpnia zakończy je prezentacja w stacji Lexus Szczecin. Samochód będzie można zobaczyć we wszystkich 13 placówkach dilerskich Lexusa w całej Polsce. Auto zawita do Warszawy i Szczecina, a także do Krakowa, Katowic, Łodzi, Poznania, Gdańska, Wrocławia i Leszna.
„Nowy Lexus NX to samochód przełomowy. W 95 procentach składa się z nowych części i wprowadza wiele przełomowych rozwiązań, które wyznaczają nowy kierunek w rozwoju japońskiej marki. Wystarczy powiedzieć, że jest pierwszym modelem Lexusa dostępnym z napędem hybrydowym typu plug-in lub wspomnieć o zupełnie nowym systemie multimedialnym. A to tylko kilka pozycji z długiej listy innowacji. Zdecydowanie warto zobaczyć go na żywo” – przekonuje Paweł Zięba, Dyrektor Zarządzający salonu Lexus Warszawa-Żerań. W tym warszawskim salonie auto będzie prezentowane 5 i 6 sierpnia.
Lexus opracowany na nowo
Przedstawiciele Lexusa nie przesadzają, podkreślając, że NX jest autem, które otwiera nowy rozdział w historii marki. Crossover otrzymał całkowicie przeprojektowany system multimedialny, którym nie steruje się już przez dotykową płytkę w tunelu środkowym, ale wyłącznie za pośrednictwem kolorowego ekranu. Jest też pierwszym Lexusem z elektrycznymi klamkami, które – współpracując z systemem monitorowania martwego pola – dla bezpieczeństwa blokują możliwość otwarcia drzwi, gdy tuż obok auta przejeżdża inny pojazd lub rowerzysta.
Nawet pod względem wyglądu Lexus NX wprowadza istotną zmianę. Choć stylistyka samochodu uległa raczej ewolucji niż rewolucji, duży napis LEXUS na środku pokrywy bagażnika jest czymś, czego wcześniej nie było.
Pierwsza hybryda plug-in
Na uwagę zasługuje również 306-konny napęd hybrydowy typu plug-in. Kiedy mowa o doświadczeniu w tworzeniu hybryd z Lexusem konkurować może jedynie Toyota. Ale NX jest pierwszym modelem, w którym japońska marka premium dołożyła wtyczkę. Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w czasie nieco ponad sześciu sekund i maksymalnym zasięgiem w trybie elektrycznym wynoszącym do 63 km, NX 450h+ wydaje się bardzo sensownym kompromisem między klasyczną hybrydą a pełnym elektrykiem.
NX daje nam przedsmak tego, jak w przyszłości będą wyglądały i jeździły Lexusy oraz co będą oferowały swoim właścicielom. Zastosowanych w nim rozwiązań możemy śmiało spodziewać się w kolejnych modelach.
Ceny już znane
Wprawdzie nowego Lexusa NX dopiero będzie można obejrzeć na żywo w salonie, ale klienci, którzy darzą japońską markę szczególnym zaufaniem, mogli już wcześniej zamówić swój egzemplarz. Przedsprzedaż SUV-a ruszyła 30 lipca. A to oznacza, że znane są też ceny nowego modelu. Auto można mieć za niecałe 200 tys. złotych – cennik otwiera kwota 199 900 za hybrydowy wariant NX 350h. Natomiast na hybrydę plug-in NX 450h+ trzeba wydać minimum 289 900 złotych.

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.