Komunikaty PR

O co chodzi z inteligentnymi zabawkami?

2020-01-29  |  01:00
Biuro prasowe

Dla dzieci wychowanych z technologią inteligentne zabawki to tylko nowa norma. Coraz więcej lalek, misiów, bohaterów akcji i robotów ma łączność z Internetem, dzięki czemu mogą rozmawiać, odpowiadać i grać w nowe gry każdego dnia. Według raportu Markets and Markets globalny rynek inteligentnych zabawek wzrośnie ponad dwukrotnie, z 5,7 mld USD w 2019 r. do 13,8 mld USD do 2024 r .

Dzięki korzyściom płynącym z inteligentnych zabawek są one dobrze sprzedawane. Ale co
z ryzykiem?

Inteligentne zabawki powodują szczególne problemy związane z prywatnością i bezpieczeństwem, ponieważ zbierają dane za pomocą kamer i mikrofonów, a następnie przetwarzają je, a czasem udostępniają je stronom trzecim. Dzieci w różnym wieku często korzystają z nich bez nadzoru osoby dorosłej.

Rodzice powinni wiedzieć o niektórych problemach przed zakupem takiej zabawki:

Bezpieczeństwo rodziny

Testy eksperckie i doświadczenia klientów ujawniły słabe bezpieczeństwo wielu z tych produktów, co oznacza, że hakerzy mogli uzyskać dostęp do zdjęć lub dźwięku, a nawet komunikować się bezpośrednio z dziećmi. Ten problem nie jest nowy. Na przykład Cayla, lalka, która rozmawiała
i odpowiadała na pytania dzieci, została zakazana w Niemczech w 2017 r. Jako nielegalne urządzenie nadzoru. Niemiecka Federalna Agencja Sieci uznała, że Bluetooth nie jest bezpieczny, ponieważ zezwala na połączenia z głośnikiem i mikrofonem Cayli w promieniu 10 metrów. Lalka została również skrytykowana przez Norweską Radę Konsumentów za umożliwienie wykorzystania danych zebranych z wypowiedzi dziecka do ukierunkowanych reklam i innych celów komercyjnych oraz udostępnianie ich osobom trzecim.

Ponadto niezabezpieczone inteligentne zabawki mogą działać jako brama do innych urządzeń podłączonych do Internetu w domu.

Prywatność dzieci

Nagrywanie wszystkiego, co dziecko mówi na temat zabawki i przekazanie jej firmie, która może sprzedać te informacje stronom trzecim, jest co najmniej niepokojące. Zwłaszcza, gdy dzieci postrzegają swoje zabawki jako zaufanych przyjaciół.

Reklama wobec dzieci

Niektóre inteligentne zabawki mogą mieć kilka wstępnie zaprogramowanych zwrotów promujących inne zabawki, produkty, filmy lub kreskówki. Tego rodzaju lokowanie produktu jest nowe i choć niemoralne, nie jest nielegalne, ponieważ nie obejmują tego jeszcze żadne przepisy.

„Rodzice przed zakupem inteligentnej zabawki powinni upewnić się, że jest ona bezpieczna. W szczególności warto przeczytać recenzje na temat zabawki i sprawdzić, czy nie występują w niej problemy z bezpieczeństwem lub prywatnością. Sprawdzić, czy zabawka ma kamerę lub wbudowany mikrofon, który łączy się z Internetem. Jeśli tak, zabezpieczyć to połączenie, korzystając z rozwiązania cyberbezpieczeństwa, które chroni router. Warto również przeczytać warunki i politykę prywatności by sprawdzić, jakie dane gromadzi producent zabawki oraz co się z nimi dzieje i czy są udostępniane firmą trzecim. Inteligentne zabawki mogą być zabawne i edukacyjne, a gdy już uczynimy je bezpiecznymi dla swoich dzieci, można rozpocząć zabawę.” - sugeruje Mariusz Politowicz, ekspert ds. bezpieczeństwa Bitdefender

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji Biuro prasowe
2025-02-07 | 15:40

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na
IT i technologie Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
2024-12-16 | 16:00

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, w ostatnim czasie wprowadził do swojej oferty w Polsce trzy modele odkurzaczy pionowych. Mowa o R20 Aqua z innowacyjną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Marta Wiśniewska: Ludzie czekali na nowy kawałek takiej kolorowej Mandaryny. Jestem mądrzejsza i silniejsza niż kiedyś

Wokalistka zaznacza, że najnowszy singiel „Lecę” to swoiste nowe otwarcie nie tylko w jej karierze muzycznej, ale i w życiu osobistym. Z większą świadomością i bagażem cennych doświadczeń nie chce już teraz popełniać takich błędów jak kiedyś. Czuje, że ma w sobie dużo pozytywnej energii i siły do działania, dlatego zamierza jak najlepiej wykorzystać ten czas. Marta Wiśniewska podkreśla, że pozytywne komentarze utwierdzają ją w tym, że to, co robi, ma sens. Hejterami natomiast nie zamierza się przejmować.

Farmacja

Trwa kontrola szczepień dzieci. Rodzice uchylający się od tego obowiązku muszą się liczyć z karami

Kontrola kart uodpornienia, czyli kontrola szczepień przeciw 13 chorobom zakaźnym, rozpoczęła się 1 kwietnia. Główny Inspektor Sanitarny chce poznać szczegółowe statystyki szczepień dzieci w Polsce, od urodzenia do 19. roku życia. Rodzice, którzy uchylają się od tego obowiązku, muszą się liczyć z postępowaniami i karami.

Media i PR

Na X zaraz po przejęciu przez Elona Muska było znacząco więcej mowy nienawiści. To sprzeczne z jego obietnicami

Liczba anglojęzycznych wpisów zawierających mowę nienawiści na X (dawniej Twitter) przez kilka miesięcy po zakupie platformy przez Elona Muska była o ok. 50 proc. wyższa niż przed transakcją – wskazują badania naukowców z Kalifornii. Znacznie wzrosła też średnia liczba polubień takich wpisów – o 70 proc. Naukowcy przyznają, że nie są w stanie określić związku przyczynowo-skutkowego, ale wskazują, że statystyki stoją w sprzeczności z deklarowanymi zmianami na platformie przez jej nowego prezesa.