Komunikaty PR

O co chodzi z inteligentnymi zabawkami?

2020-01-29  |  01:00
Biuro prasowe

Dla dzieci wychowanych z technologią inteligentne zabawki to tylko nowa norma. Coraz więcej lalek, misiów, bohaterów akcji i robotów ma łączność z Internetem, dzięki czemu mogą rozmawiać, odpowiadać i grać w nowe gry każdego dnia. Według raportu Markets and Markets globalny rynek inteligentnych zabawek wzrośnie ponad dwukrotnie, z 5,7 mld USD w 2019 r. do 13,8 mld USD do 2024 r .

Dzięki korzyściom płynącym z inteligentnych zabawek są one dobrze sprzedawane. Ale co
z ryzykiem?

Inteligentne zabawki powodują szczególne problemy związane z prywatnością i bezpieczeństwem, ponieważ zbierają dane za pomocą kamer i mikrofonów, a następnie przetwarzają je, a czasem udostępniają je stronom trzecim. Dzieci w różnym wieku często korzystają z nich bez nadzoru osoby dorosłej.

Rodzice powinni wiedzieć o niektórych problemach przed zakupem takiej zabawki:

Bezpieczeństwo rodziny

Testy eksperckie i doświadczenia klientów ujawniły słabe bezpieczeństwo wielu z tych produktów, co oznacza, że hakerzy mogli uzyskać dostęp do zdjęć lub dźwięku, a nawet komunikować się bezpośrednio z dziećmi. Ten problem nie jest nowy. Na przykład Cayla, lalka, która rozmawiała
i odpowiadała na pytania dzieci, została zakazana w Niemczech w 2017 r. Jako nielegalne urządzenie nadzoru. Niemiecka Federalna Agencja Sieci uznała, że Bluetooth nie jest bezpieczny, ponieważ zezwala na połączenia z głośnikiem i mikrofonem Cayli w promieniu 10 metrów. Lalka została również skrytykowana przez Norweską Radę Konsumentów za umożliwienie wykorzystania danych zebranych z wypowiedzi dziecka do ukierunkowanych reklam i innych celów komercyjnych oraz udostępnianie ich osobom trzecim.

Ponadto niezabezpieczone inteligentne zabawki mogą działać jako brama do innych urządzeń podłączonych do Internetu w domu.

Prywatność dzieci

Nagrywanie wszystkiego, co dziecko mówi na temat zabawki i przekazanie jej firmie, która może sprzedać te informacje stronom trzecim, jest co najmniej niepokojące. Zwłaszcza, gdy dzieci postrzegają swoje zabawki jako zaufanych przyjaciół.

Reklama wobec dzieci

Niektóre inteligentne zabawki mogą mieć kilka wstępnie zaprogramowanych zwrotów promujących inne zabawki, produkty, filmy lub kreskówki. Tego rodzaju lokowanie produktu jest nowe i choć niemoralne, nie jest nielegalne, ponieważ nie obejmują tego jeszcze żadne przepisy.

„Rodzice przed zakupem inteligentnej zabawki powinni upewnić się, że jest ona bezpieczna. W szczególności warto przeczytać recenzje na temat zabawki i sprawdzić, czy nie występują w niej problemy z bezpieczeństwem lub prywatnością. Sprawdzić, czy zabawka ma kamerę lub wbudowany mikrofon, który łączy się z Internetem. Jeśli tak, zabezpieczyć to połączenie, korzystając z rozwiązania cyberbezpieczeństwa, które chroni router. Warto również przeczytać warunki i politykę prywatności by sprawdzić, jakie dane gromadzi producent zabawki oraz co się z nimi dzieje i czy są udostępniane firmą trzecim. Inteligentne zabawki mogą być zabawne i edukacyjne, a gdy już uczynimy je bezpiecznymi dla swoich dzieci, można rozpocząć zabawę.” - sugeruje Mariusz Politowicz, ekspert ds. bezpieczeństwa Bitdefender

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie iSpot & Cortland razem dla Was Biuro prasowe
2024-05-14 | 12:00

iSpot & Cortland razem dla Was

iSpot – Apple Premium Partner – oraz Cortland – znaczący Apple Premium Reseller – łączą siły, wydobywając najmocniejsze atuty obu marek. Wszystko po to, aby razem
IT i technologie Seria 50 debiutuje – zaawansowana sieć 5G i funkcje premium dla wszystkich
2024-05-14 | 12:00

Seria 50 debiutuje – zaawansowana sieć 5G i funkcje premium dla wszystkich

TCL 50 SE Połączenie doskonałości wizualnej z dźwiękową Smartfon wyposażony jest w wysokiej rozdzielczości 6,8-calowy wyświetlacz FHD+ NXTVISION z częstotliwością odświeżania
IT i technologie Trend, którego nie da się zatrzymać: e-mikromobilność podbija europejskie rynki
2024-05-13 | 13:30

Trend, którego nie da się zatrzymać: e-mikromobilność podbija europejskie rynki

Fundamentem ekologia, filarami komfort i radość Europa bacznie przygląda się zachowaniom konsumenckim dotyczącym mikromobilności. Badanie przeprowadzone przez niemiecki ADAC wskazuje, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edyta Herbuś: Teraz mam taki moment obfitości, że mogę wybierać role, które są dla mnie najciekawsze. Ale na pewno muszę sobie zafundować reset, żeby utrzymać równowagę w życiu

Tancerka lubi wypoczywać aktywnie. Po intensywnym okresie w pracy najpierw daje sobie jednak chwilę na złapanie oddechu i szybką regenerację, a dopiero później rusza na podbój danej okolicy. Edyta Herbuś zaznacza, że często decyduje się na pasjonujące wyprawy, dzięki którym może zwiedzać i poznawać urokliwe zakątki świata. Ale zdarza się również tak, że wybiera beztroskie wakacje na plaży pod palmami. Tegoroczny urlop będzie jednak krótki.

Media

Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać

Wokalista miał już okazję uczestniczyć w takich produkcjach jak: „Taniec z gwiazdami”, „Must Be The Music. Tylko muzyka”, „Azja Express”, „Lego Masters” i „Pokonaj mnie, jeśli potrafisz”. Jak podkreśla, bardzo ceni oryginalne projekty telewizyjne, bo dzięki nim może przeżyć wyjątkowe przygody i nauczyć się czegoś nowego. Dlatego też nie wyklucza, że gdy padnie kolejna ciekawa propozycja, znów weźmie udział w podobnym projekcie.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.