Komunikaty PR

Ocieplony dom to znaczy energooszczędny i nowoczesny

2021-10-27  |  11:08
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Oszczędzanie energii, podobnie jak oszczędzanie wody, stało się naszą codziennością. Tymczasem nadal co trzeci dom w Polsce jest nieocieplony, co oznacza, że ogrzanie go, czyli utrzymanie ciepła, wymaga znaczenie więcej nakładów i zużycia energii niż mogłoby. A nawet – niż powinno.

Kwestia ogrzewania uwidacznia, że korzyści z polityki prośrodowiskowej są jak najbardziej wymierne i odczuwalne w naszych portfelach. W dużym uproszczeniu składają się na nią dwa elementy. Po pierwsze chodzi o zmianę źródeł ciepła na ekologiczne, czyli optymalnie odnawialne, a tym samym odchodzenie od drogiego węgla. Po drugie znaczenie ma to, by do wyprodukowania ciepła potrzebne było jak najmniej energii. Zatem jak najwięcej ciepła musi zostać wewnątrz domu, a do tego potrzebna jest skuteczna izolacja termiczna.

„To sytuacja win-win, czyli nie ma przegranych. Do ogrzania domu, który jest prawidłowo ocieplony, potrzebujemy mniej energii, a więc i mniej za nią płacimy i jest to korzystne dla środowiska” – podkreśla Dariusz Pruszkowski, doradca techniczny w firmie Styropmin.

Gra idzie o całkiem sporą stawkę. Według danych GUS wydatki na utrzymanie domu, w tym na nośniki energii, pochłaniają prawie jedną czwartą domowego budżetu (18,8 proc.) i jest to druga, po żywności, największa pozycja w wydatkach. Nic zatem dziwnego, że szukamy energooszczędnych żarówek, kupujemy sprzęty o wysokiej klasie energetycznej i chcemy oszczędzać ciepło, a tym samym energię potrzebną do jego wyprodukowania. Ocieplenie domu pozwala zmniejszyć rachunki za ogrzewanie o średnio 30 proc.

Czas na supermateriały

Zmiana tzw. standardu energetycznego budynków obowiązująca już prawie od roku zwiększyła zainteresowanie styropianem pasywnym. „Od początku roku weszły w życie zaostrzone warunki techniczne, co oznacza, że wszystkie domy nowo budowane oraz modernizowane muszą spełniać wyższe normy, jeśli chodzi o oszczędzanie energii. Styropian pasywny, taki jak np. Passive λ PRO 30, zwany też energooszczędnym, pozwala uzyskać ten sam efekt, jeśli chodzi o zatrzymywanie ciepła w domu przy zastosowaniu cieńszej warstwy niż w przypadku styropianu standardowego” – wyjaśnia Dariusz Pruszkowski.

Grubość termoizolacji w połączeniu z parametrami styropianu – współczynnikiem przewodzenia ciepła (pamiętaj: im niższy, tym więcej ciepła zostaje wewnątrz) – przekłada się na ostateczną efektywność warstwy ocieplenia. Według badań prowadzonych wśród właścicieli domów jednorodzinnych przez Polski Alarm Smogowy 33 proc. domów jest nieocieplonych w ogóle, a dalsze 10 proc. ma izolację cieńszą niż 8 cm (w tym 4 proc. – cieńszą niż 5 cm). Razem daje to ponad 40 proc. domów, które narażone są na niepotrzebną i kosztowną utratę ciepła.

Współczesna termodiagnostyka budynków daje nam możliwość zweryfikowania skuteczności docieplenia w przypadku starszych domów termoizolowanych lata temu. W tym celu należy zamówić u specjalisty tzw. audyt energetyczny, który nie tylko pokaże słabe punkty budynku, ale i będzie podstawą do zaprojektowania termoizolacji odpowiadającej potrzebom konkretnego domu.

„Wymagania co do energooszczędności domów będą rosły, ale choć sprostanie im na pierwszy rzut oka wydaje się kosztem, patrzmy na to długofalowo i bierzmy pod uwagę niższe rachunki za ogrzewanie w kolejnych latach. Warto też pamiętać, że koszt izolacji cieplnej to zaledwie kilka procent wartości całej inwestycji w przypadku nowo budowanego domu” – podsumowuje doradca techniczny w firmie Styropmin.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Oko na design. Malwina Konopacka otwiera swój showroom w DOMOTECE Biuro prasowe
2024-11-05 | 10:40

Oko na design. Malwina Konopacka otwiera swój showroom w DOMOTECE

Showroom Malwiny Konopackiej otwiera się w warszawskiej DOMOTECE. Na wystawie zobaczymy szeroki wachlarz obiektów – od premierowych kolekcji „Po drugiej stronie lustra”,
Dom Nowość: drzwi PIRUE – nowoczesne rozwiązanie dla wymagających
2024-11-05 | 01:00

Nowość: drzwi PIRUE – nowoczesne rozwiązanie dla wymagających

Jednym z najbardziej prestiżowych i nowoczesnych elementów, jakie w ostatnim czasie zdobyły uznanie zarówno wśród projektantów, jak i właścicieli nieruchomości,
Dom Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz
2024-11-04 | 13:29

Efektowne połączenie kolorystyczne w aranżacji wnętrz

Posługiwanie się odcieniami jednego koloru od podłogi aż po sufit w tym samym pomieszczeniu to gorący wnętrzarski trend „color drenching”, który w tym roku skradł serca

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.