Odkryj na nowo tradycje i zwyczaje wielkanocne!
W świecie globalnych wpływów i zmieniających się wartości, Wielkanoc w Polsce staje się fascynującym połączeniem głęboko zakorzenionych obrzędów i nowoczesnej zabawy. W tym wyjątkowym czasie polskie rodziny odkrywają na nowo radość z dzielenia się tradycjami, wprowadzając do świątecznego kalendarza elementy zachodniej rozrywki. Podarunki i poszukiwanie wielkanocnego zajączka to okazja do tworzenia nowych, wspólnych wspomnień. Świąteczna metamorfoza to dowód na to, jak elastycznie i kreatywnie potrafimy podchodzić do tradycji, zachowując jednocześnie to, co w nich najcenniejsze. Jak zmienia się nasze podejście do tego święta?
Między tradycją a nowoczesnością
Zwyczaje wielkanocne od setek lat są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Tradycyjne świętowanie zawsze było związane z symboliką wiosennego przebudzenia, odnawiania życia i radosnego oczekiwania. Od święcenia pokarmów w kościele, przez rodzinne śniadania wielkanocne, po lany poniedziałek – każdy zwyczaj ma swoje głębokie znaczenie. Jednak w ostatnich latach do tych tradycyjnych elementów dołączają nowe, wcześniej nieznane w naszym kraju, świąteczne aktywności.
Jest to nie tylko chęć odświeżenia i wzbogacenia świątecznych obchodów, ale także potwierdzenie zmieniających się priorytetów – coraz większy nacisk kładziemy na wspólne spędzanie czasu, nie ograniczając się jedynie do uroczystości przy stole. Czas świąteczny staje się idealną okazją do aktywności, które pozwalają na budowanie relacji i czerpanie radości z bycia razem, a to jest przecież w tym wszystkim najważniejsze! Jak wynika z sondażu Centrum Badań Opinii Społecznej, 67% społeczeństwa deklaruje, że Wielkanoc to przede wszystkim święto rodzinne.
Znajdź zajączka
Jedną z najbardziej popularnych świątecznych aktywności, które chętnie zaadaptowaliśmy, jest przyjście zajączka wielkanocnego. W wielu rodzinach praktykuje się formę ukrywania prezentów w mieszkaniu lub – najlepiej – w ogrodzie. Co ciekawe, zwyczaj dawania upominków na Wielkanoc (tzw. odwiedziny Zajączka) obchodzi obecnie 42% Polaków – wynika z badania PayPo.
Z roku na rok obserwujemy wzrost zainteresowania „drobnymi” zabawkami w okresie Wielkiej Nocy. Takie produkty są świetną alternatywą dla kolejnych słodyczy. Idealną pozycją może w tym roku okazać się więc Miniverse Make It Mini Food – edycja wielkanocna. Znajdziemy w niej m.in. malutkie koszyczki z jajkami oraz świeże wiosenne kwiaty. Ten zestaw urzeknie zarówno dzieci, jak i dorosłych – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Innym produktem, który możemy wykorzystać podczas zabawy będzie nasza nowość – kula L.O.L. Surprise! Easter Supreme, która powstała we współpracy z PEEPS – dodaje.
Kolejną – zyskującą na popularności – tradycją jest polowanie na jajka, czyli Egg Hunt. Na czym polega ta kreatywna i angażująca zabawa? Założeniem jest, aby dzieci z samego rana, w pierwszy dzień świąt, ruszyły na poszukiwania czekoladowych lub plastikowych jajek. Zabawa ta jest coraz chętniej organizowana podczas wydarzeń lokalnej społeczności, dzięki czemu wzbudza ogromne zainteresowanie.
Stare, ale jare?
Warto jednak podkreślić, że nowe aktywności nie wypierają tych starych, mogą one przybierać jedynie nieco inną formę. Na przykład polewanie wodą, które z pewnością uchodzi za jedną z najbardziej żywiołowych zabaw w tym okresie, dawniej odbywało się przede wszystkim z użyciem wiader. Obecnie na rynku dostępne są pojemniki na wodę o przeróżnych kolorach i formach. Dzieci prześcigają się w pomysłach na śmigusówki. Ciekawą propozycją, która z pewnością dostarczy wiele radości, będzie Water Balloon od L.O.L. Surprise!, czyli lalka z włosami będącymi balonami wodnymi, doskonały i nieoczywisty gadżet na lany poniedziałek.
Wyjątkowe doświadczenia podczas świąt mogą wzmocnić więzi rodzinne i stworzyć niezapomniane wspomnienia nie tylko dla dzieci. Zabawy z balonami wodnymi czy tworzenie miniatur wiosennych potraw nie tylko rozwijają kreatywność, ale także zachęcają do aktywności fizycznej i integracji. W MGA wiemy, że kluczowe jest tematyczne podejście, które wprowadza świąteczną atmosferę i uczy dzieci tradycji – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Wielkanoc to czas, który niesie ze sobą wiele radości, a nasze propozycje zabawek mają to dodatkowo ułatwić – podsumowuje.
MGA Entertainment jest jedną z największych i najszybciej rozwijających się prywatnych firm z branży zabawek i rozrywki na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i oddziałami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie i rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, dekoracje domowe, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!™, Little Tikes®, Rainbow High™, Bratz®, MGA’s Miniverse™, Fluffie Stuffiez™, Na! Na! Na! Surprise™, BABY born®, Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.