Odkryj "Moc Ziemi" - Kolor Roku 2021 we wnętrzach
Czego będziemy poszukiwać we wnętrzach w 2021 roku? Przede wszystkim równowagi i stabilności. Nasze domy – nasz azyl – staną się miejscem odbudowy, odnowy i regeneracji. I taką właśnie przestrzeń pozwoli nam stworzyć „Moc Ziemi” Kolor Roku AkzoNobel wraz z towarzyszącymi mu paletami kolorów.
Moc Ziemi (ang. Brave Ground) to ciepły odcień brązu – prosty, a jednocześnie elegancki i ponadczasowy. Jest przy tym neutralny, dzięki czemu stanowi doskonałe tło dla innych barw, subtelnie eksponując je we wnętrzu. W zależności od efektu, jaki chcemy osiągnąć, pozwala stworzyć przestrzeń dającą poczucie bezpieczeństwa, ale również inspirującą, pobudzającą chęć rozwoju i świadomość drzemiącego w nas potencjału.
Kolor Roku wspaniale współgra z odcieniami niebieskiego, zielenią i brązami, a więc kolorami morza i nieba, trawy i drzew, gleby (paleta kolorów Ziemi). Łącząc je z naturalnymi materiałami i domową roślinnością, zamienimy dom w oazę spokoju, miejsce doskonałe do odpoczynku i relaksu.
Jeśli szukamy bardziej odważnych połączeń, zestawmy Moc Ziemi z różami i czerwienią (kolory Ekspresyjne). Wnętrze będzie wówczas bardziej energetyzujące i pobudzające do kreatywnego działania. Dzięki zrównoważeniu ciepłym brązem nie będzie jednak przytłaczające.
Inspirujące odcienie żółci i ochry zbalansowane neutralnymi barwami i Kolorem Roku to tło, które jest zawsze modne (kolory Ponadczasowe). Pasuje do każdego stylu mebli i tworzy minimalistyczną, klimatyczną przestrzeń.
Miękkie, neutralne szarości i brązy to idealnie wyważone połączenie barw (kolory Bezpieczne). Doskonale pasują do nowoczesnych wnętrz, które dzięki nim stają się cieplejsze, bardziej przyjazne i zachęcają do wspólnego spędzania czasu. Wspaniale komponują się z naturalnymi materiałami, jak drewno, miedź czy ceramika.
Te cztery palety kolorów: Ziemi, Ekspresyjne, Ponadczasowe i Bezpieczne, wprowadzają Kolor Roku do naszych mieszkań i domów. Znakomicie wpisują się w obowiązujące w 2021 roku trendy, umożliwiając nam jednocześnie wyrażenie swojej osobowości oraz potrzeb za pomocą barw.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.