Odkryj "Moc Ziemi" - Kolor Roku 2021 we wnętrzach
Czego będziemy poszukiwać we wnętrzach w 2021 roku? Przede wszystkim równowagi i stabilności. Nasze domy – nasz azyl – staną się miejscem odbudowy, odnowy i regeneracji. I taką właśnie przestrzeń pozwoli nam stworzyć „Moc Ziemi” Kolor Roku AkzoNobel wraz z towarzyszącymi mu paletami kolorów.
Moc Ziemi (ang. Brave Ground) to ciepły odcień brązu – prosty, a jednocześnie elegancki i ponadczasowy. Jest przy tym neutralny, dzięki czemu stanowi doskonałe tło dla innych barw, subtelnie eksponując je we wnętrzu. W zależności od efektu, jaki chcemy osiągnąć, pozwala stworzyć przestrzeń dającą poczucie bezpieczeństwa, ale również inspirującą, pobudzającą chęć rozwoju i świadomość drzemiącego w nas potencjału.
Kolor Roku wspaniale współgra z odcieniami niebieskiego, zielenią i brązami, a więc kolorami morza i nieba, trawy i drzew, gleby (paleta kolorów Ziemi). Łącząc je z naturalnymi materiałami i domową roślinnością, zamienimy dom w oazę spokoju, miejsce doskonałe do odpoczynku i relaksu.
Jeśli szukamy bardziej odważnych połączeń, zestawmy Moc Ziemi z różami i czerwienią (kolory Ekspresyjne). Wnętrze będzie wówczas bardziej energetyzujące i pobudzające do kreatywnego działania. Dzięki zrównoważeniu ciepłym brązem nie będzie jednak przytłaczające.
Inspirujące odcienie żółci i ochry zbalansowane neutralnymi barwami i Kolorem Roku to tło, które jest zawsze modne (kolory Ponadczasowe). Pasuje do każdego stylu mebli i tworzy minimalistyczną, klimatyczną przestrzeń.
Miękkie, neutralne szarości i brązy to idealnie wyważone połączenie barw (kolory Bezpieczne). Doskonale pasują do nowoczesnych wnętrz, które dzięki nim stają się cieplejsze, bardziej przyjazne i zachęcają do wspólnego spędzania czasu. Wspaniale komponują się z naturalnymi materiałami, jak drewno, miedź czy ceramika.
Te cztery palety kolorów: Ziemi, Ekspresyjne, Ponadczasowe i Bezpieczne, wprowadzają Kolor Roku do naszych mieszkań i domów. Znakomicie wpisują się w obowiązujące w 2021 roku trendy, umożliwiając nam jednocześnie wyrażenie swojej osobowości oraz potrzeb za pomocą barw.
Nie śmieć w majówkę! - apel Operacji Czysta Rzeka
Majówkowy piknik w Elektrowni Powiśle
Cook Story w nowej odsłonie – teraz jeszcze bardziej smart
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wojciech „Łozo” Łozowski: Ruszam z moim solowym projektem, ale nie mam już potrzeby bycia gwiazdorem jak kiedyś. Nowe utwory tworzyłem w różnych stanach emocjonalnych
Wokalista ma sporo muzycznych planów na najbliższe miesiące, szykuje bowiem oryginalny projekt solowy. Już niebawem premierę będzie miał jego najnowszy utwór. Właśnie realizowany jest teledysk. Wojciech „Łozo” Łozowski cieszy się na ten nowy etap swojej kariery i choć teraz o wiele spraw będzie musiał zadbać sam, to jednak bez wahania stawia czoła nowym wyzwaniom i wierzy, że to jest właśnie jego czas. Na autorskiej płycie znajdą się piosenki, które tworzył przez kilka ostatnich lat.
Psychologia
Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.