Komunikaty PR

Odkryj smaki świata z Diamant i wygraj bon na wakacje marzeń

2021-10-26  |  14:00
Biuro prasowe

Miłość do jedzenia i podróży zwalczą wszystkie przeciwności. Ten, kto uwielbia gotować i jeść, wyczaruje coś pysznego nawet z pustej lodówki, a zakochani w podróżach, znajdą sposób, by poznać nowe miejsce nawet, gdy loty odwoływane. My też znamy sposób, by przenieść się do innego kraju – wystarczy zajrzeć do najnowszego konkursu Diamant, dzięki któremu możemy odkryć kuchnie świata – i to dosłownie, bo do wygrania bony na wakacje marzeń z wakacje.pl.

Choć mamy październik, nie warto rezygnować z marzeń i ze słonecznych, orzeźwiających i apetycznych dań kuchni świata. Możesz stworzyć poniższe przepisy w dosłownie kilka chwil, „przyprawiając je” nie tylko zielonym curry, chilli czy bazylią, ale też cukrem trzcinowym Diamant.

Ma on szerokie zastosowanie – nie tylko idealnie łączy się z deserami, ale i potrawami wytrawnymi. Ma też uwielbiany w orientalnych państwach zapach i mocno „podkręca” smak dania – wszystko to dzięki zawartej w cukrze naturalnej melasie z trzciny cukrowej. Więcej o najszerszej ofercie produktów trzcinowych na rynku (m.in.  Dark Muscovado, Dry Demerara czy syrop trzcinowy) dowiedziecie się na stronie www.trzcinowy.slodkielaczy.pl. Znajdziecie też tam konkurs z bazą intrygujących, egzotycznych przepisów, przygotowanych przez markę oraz kulinarnych blogerów.

Skosztować możemy m.in. kremu katalońskiego od Natalii Maszkowskiej z programu Masterchef, włoskiego makaronu podkręconego karmelem wg Bartka bez Przepisu, koreańskiego przysmaku turystów autorstwa Violi z kanału Pierogi z Kimchi, a także afrykańskiego dania prosto z zanzibarskiej plaży przygotowanego przez Josepha Seeletsto, znanego z programu Top Chef. Przepisy na desery, napoje i inne dania, także wytrawne, mają na celu pobudzenie wyobraźni i zainspirowanie do własnych podróży kulinarnych.

A jak wziąć udział w konkursie? 

Zrób zdjęcie, by pokazać klimat Twojej wymarzonej podróży, na którym widać jeden z cukrów trzcinowych Diamant, a następnie dodaj na swoje publiczne konto na Facebooku lub Instagramie z tagiem #trzcinowydiamant. Autorzy lub autorki 3 najlepszych zdjęć otrzymają po 3000 złotych na realizację swojego marzenia! Dla pozostałych 30 autorów najlepszych zdjęć, Diamant przygotował 30 zestawów barmańskich! 


Krótka podróż do smaku, czyli o cukrze trzcinowym słów kilka

Historycy szacują, że pierwsze plantacje trzciny cukrowej pojawiły się 8000 lat przed naszą erą w Nowej Gwinei. Później słodycz trzciny poznały pobliskie Filipiny, a potem Chiny i Indie, gdzie cukier trzcinowy produkowano już w 3000 roku p.n.e.

Do Europy cukier trzcinowy przywiózł Aleksander Macedoński, który podbił Indie w 327 roku p.n.e. Najpierw rozkoszowano się nim w starożytnym Rzymie, traktując go jako ekskluzywny, bardzo drogi produkt, i używając – co ciekawe – nie jako przyprawę, lecz… środek leczniczy.

Światowa ekspansja cukru trzcinowego sprawiła, że można go spotkać w daniach kuchni krajów każdego kontynentu. W Toskanii dodawany jest do ciasta na bazie cukinii, na Bliskim Wschodzie wzbogaca smak pieczonej ciecierzycy w słodko-pikantnym sosie, w Chinach wzbogaca smak rozgniecionego ogórka w sezamowym sosie, jest też doskonałym składnikiem tajskich zup na bazie mleczka kokosowego, pad-thai z pędami bambusa i orzeszkami ziemnymi czy curry podawanego z ryżem.

Skandynawowie dodają cukier trzcinowy do wielu tradycyjnych słodkości, np. czekoladowego ciasta kladdaka. Niemcy dosładzają nim swoje tradycyjne precle. Hiszpanie dosypują go do słynnego mojito, a Włosi używają cukru trzcinowego, by podkręcić smak nie dość słodkich pomidorów. Amerykańscy fani mięs wzbogacają nim marynaty do szarpanej wołowiny, skrzydełek BBQ czy glazurowanych żeberek. Charakterystyczna brązowa barwa, trzcinowy posmak, połyskujące kryształy, a innym razem lepka konsystencja cukru trzcinowego dodają barw i gęstości sosom, a mięsnej skórce chrupkości.

Na całym świecie cukier trzcinowy jest obecny w sokach, lemoniadach, konfiturach, a nawet popcornie czy… ryżu. Doskonale przełamuje smaki i pomaga im łączyć się w zaskakujące kompozycje. Jednym daniom dodaje szczypty egzotyki, poprawić kolor czy konsystencję, a czasem złagodzić pikantność, czy wydobyć smak warzyw i mięs. To wymarzony składnik do kulinarnych eksperymentów!


Więcej na www.trzcinowy.slodkielaczy.pl

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Wakacje w listopadzie? Druga połowa miesiąca dużo tańsza! Biuro prasowe
2024-11-05 | 10:00

Wakacje w listopadzie? Druga połowa miesiąca dużo tańsza!

Listopad to ostatni dzwonek na to, by załapać się na pozostałe w tym roku dwa przedłużone weekendy, 1 i 11 listopada. Ale nie tylko! W tym miesiącu warto lecieć gdzieś tym bardziej, że
Podróże Wypoczynek bez dzieci bez poczucia winy
2024-10-30 | 11:56

Wypoczynek bez dzieci bez poczucia winy

Dekadę temu rozwiązanie „children free” było w Polsce skandalem. Dziś nikogo już nie dziwi i ma coraz więcej zwolenników. Mazowiecki hotel Manor House SPA już w 2014 r.
Podróże Kuchnia jesienna Korei Południowej: Sezonowe smaki i tradycje
2024-10-30 | 09:00

Kuchnia jesienna Korei Południowej: Sezonowe smaki i tradycje

Jesień w Korei Południowej to czas intensywnych przygotowań do nadchodzącej zimy oraz celebracji obfitości sezonowych plonów. Wraz z ochłodzeniem, kuchnia koreańska zmienia swoje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.