Odnajdź pasję w macierzyństwie
Bycie mamą skłania do wielu przemyśleń, nie tylko o dziecku, ale i o sobie. Szczególnie teraz w postępowej i nowoczesnej teraźniejszości, niejedna kobieta decyduje się na dziecko po osiągnięciu sukcesu zawodowego. Jednak nie musi tak być! Macierzyństwo również pozwala na odnalezienie własnej pasji i osiągnięcie sukcesu zawodowego. Istnieje wiele rozwiązań, które pozwalają mamom rozwinąć swoje skrzydła i jednocześnie być obecną dla swoich pociech. Jednym z takich rozwiązań jest rozpoczęcie własnego biznesu!
Własny biznes drogą do szczęścia
Perspektywa rozpoczęcia własnego biznesu wydaje się straszna, szczególnie w perspektywie posiadania małego dziecka. Jednak może się ona okazać tym rozwiązaniem, którego właśnie potrzebujesz. Początki jak ze wszystkim są ciężkie, ale później działania dają ogromną satysfakcję. Przede wszystkim posiadając własny biznes możesz z nim zrobić co tylko chcesz. Stajesz się własnym szefem, prezesem własnego czasu. Czyż nie jest to wspaniała myśl? Nie musisz się do nikogo dopasowywać, no chyba, że do dziecka.
Jako matka 2 letniej córeczki oraz 6 letniego synka, mogę śmiało powiedzieć, że rozpoczęcie własnej działalności było najlepszym dla mnie rozwiązaniem. Z wykształcenia jestem księgową. Przed urodzeniem pierwszego dziecka prowadziłam placówkę Bankową. Byłam bardzo aktywna zawodowo, ale wszystko zmieniło się po narodzinach synka. Bardzo długo nie mogłam odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Macierzyństwo w kobiecie aktywuje duże pokłady odpowiedzialności za tą małą, bezbronną istotę, że poświęcenie się karierze na podobnym jak wcześniej poziomie było już niemożliwe. Marzyłam o pracy, w której będę mogła jednocześnie pracować i wychowywać dziecko. Zanim marzenia przekułam w realizację minęło sporo czasu. Dopiero po narodzinach córeczki nabrałam wiatru w żagle i siły żeby zacząć myśleć o sobie. I tak powstała moja marka odzieżowa TheWeOne, sklep z ubraniami dla kobiet, które cenią wysoką jakość materiału oraz wybierają ubrania wyprodukowane w Polsce. – mówi Agnieszka Szyszkowska, właścicielka marki odzieżowej TheWeOne
Jaka dziedzina biznesu?
Pytanie teraz co zacząć robić. W jakiej branży rozpocząć firmę? Odpowiedź jest bardzo prosta, bo tak naprawdę można robić wszystko, co jest naszą pasją. Jednak są pewne biznesy, które szczególnie sprawdzą się dla mam z małymi dziećmi. Przede wszystkim są to sklepy internetowe. Tu otwierają się drzwi do wielu dziedzin, które nadawałyby się do prowadzenia własnego sklepu. Podstawowe i najbardziej oczywiste to:
- Sklep z zabawkami
- Sklep z naturalnymi kosmetykami
- Sklep z produktami DIY
- Sklep z odzieżą
Sklep z zabawkami jest bardzo naturalnym wyborem dla nowej mamy. Sama doskonale widzi, jakich zabawek brakuje na rynku, co jest użyteczne i bezpieczne dla dziecka. Dzięki swojemu doświadczeniu bardzo dobrze, może wypełnić lukę branży, produkując zabawki, których brakuje. Dodatkowo, kto jak nie mama, zachęci inne mamy do kupna przedmiotu.
Sklep z naturalnymi kosmetykami jest obecnie niezwykle modną opcją. Ekologiczne kosmetyki są niezwykle popularne wśród kobiet. Do takich produktów należą mydła, olejki czy nawet świece, które da się wyprodukować w domu. Zawsze możesz zrobić testy na sobie, co zapewni Ci SPA w godzinach pracy J
Sklep z produktami DIY może być świetnym sposobem na rodzinny biznes. Aktywizacja rodzinny w różne formy ręcznych produktów jest kreatywnym sposobem na wspólne spędzanie czasu. Farbowanie koszulek np. w formie Tie-Die, dzierganie chusteczech, malowanie kubków, to tylko nieliczne formy DIY, które można robić.
Sklep z odzieżą podobnie jak sklep z zabawkami, może być formę zapełniania luki na rynku. Jako użytkowniczki odzieży i kobiety, doskonale wiemy jakich ubrań nam brakuje. Więc dlaczego by ich samodzielnie nie stworzyć?
Agnieszka Szyszkowska, która jest właścicielką marki odzieżowej „TheWeOne” doszła do tego właśnie wniosku. Stworzyła odzież, której jej brakowało. Podczas pandemii i ciąży, kiedy nagle trzeba było się przerzucić na odzież domową, doszłam do wniosku, że naprawdę nie mam się w co ubrać! Przez lata skompletowałam moją szafę do stylizacji wyjściowych, a nie ubrań domowych. Stwierdziłam, że nie ma odzieży domowej, która by była jednocześnie wygodna, stylowa, ale również wyjściowa, więc postanowiłam ją stworzyć. W ten sposób powstała marka TheWeOne, która łączy w sobie komfort i estetykę.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.