„Łodzianie i ich miasto” – nowa wystawa czasowa w Muzeum Fabryki
Od 3 września, miłośnicy historii mogą dowiedzieć się czegoś więcej o codziennym życiu w dawnej Łodzi. Muzeum Fabryki w Manufakturze otworzyło bowiem nową wystawę czasową pn. „Łodzianie i ich miasto”. Podróż w czasie i odkrywanie tajemnic Łodzi – gwarantowane!
Wystawa „Łodzianie i ich miasto” zlokalizowana w historycznym budynku wykończalni dawnych zakładów włókienniczych Izraela Poznańskiego opowiada bogatą historię Łodzi, od średniowiecza aż po współczesność. Opowiada ją z ciekawego punktu widzenia, bo przez pryzmat zwyczajnych ludzi, którzy kształtowali jego oblicze.
Ekspozycja prezentuje życie łodzian na przestrzeni czterech kluczowych okresów: 1424, 1624, 1824 oraz 2024 roku. Na zwiedzających czekają rekonstrukcje strojów, statystyki związane z cenami produktów, a także zawartość kieszeni mieszkańców miasta w różnych epokach. Wystawa jest idealna dla miłośników historii, mieszkańców Łodzi oraz turystów chcących poznać codzienne życie w dawnej Łodzi. Każdy znajdzie tu coś dla siebie – od ciekawostek historycznych po bogatą kulturę materialną.
Wystawa dostępna jest dla zwiedzających do 15 września w dniach i godzinach otwarcia Muzeum Fabryki. Wstęp na wystawę w ramach biletu do muzeum.

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.