Open banking: Kredyt w kilka sekund, finanse w jednym miejscu
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Otwarta bankowość to unijny standard umożliwiający klientom dostęp do salda czy historii rachunków w jednym miejscu, nawet jeśli dane pochodzą z różnych banków. Jego coraz powszechniejsze wykorzystywanie wspiera także rozwój sektora ecommerce, ponieważ dzięki rozwiązaniom open banking, proces kredytowy staje się prostszy i szybszy. Z nowych technologii od lat konsekwentnie korzysta Inbank. W Polsce ocena wniosku i wydanie decyzji kredytowej, dzięki automatyzacji całego procesu, zajmuje w nim niespełna osiem sekund.
Wydruki historii kredytowej, wyszukiwanie, pobieranie danych i udostępnianie ich online to już przeszłość. Dzięki rozwiązaniom z zakresu open banking, banki mogą mieć dostęp do wszystkich niezbędnych informacji w sposób automatyczny. Oczywiście za zgodą klienta, który oszczędza czas. Zalety otwartej bankowości to m.in. uproszczenie procesu kredytowego oraz zarządzanie przez klienta środkami własnymi z różnych banków w jednym miejscu.
Finanse firmowe lub osobiste w jednym miejscu
„Otwarta bankowość to szybki i bardziej kompleksowy wgląd w sytuację finansową firmy lub klienta indywidualnego, bez konieczności logowania się do wielu kont. Z punktu widzenia banku, takie usprawnienia i automatyzacje procedur sprawiają, że manualna ocena wiarygodności klienta ubiegającego się o kredyt niebawem będzie należała u nas do rzadkości” - tłumaczy Tomasz Rzeski, Country Sales Manager Oddziału Inbank w Polsce.
Idea otwartej bankowości została wprowadzona przez unijną dyrektywę PSD2. Zakłada ona możliwość udostępnienia podmiotom trzecim z różnych branż, jak bankowość, ubezpieczenia, fintech, ecommerce czy telekomunikacja, wglądu do danych klienta. Daje to możliwość błyskawicznego skorzystania z dostępu do potrzebnych informacji przez instytucje finansowe, w tym przede wszystkim banki. Wszystko dzieje się wyłącznie w określonych celach, np. w przypadku wnioskowania o kredyt, debet, czy kartę kredytową. Wspomniany proces kredytowy staje się dzięki temu efektywny i bezpieczny, mniej narażony na ludzkie błędy.
Automatyzacja procedur oszczędza czas
Otwarta bankowość oszczędza nasz czas i znacznie upraszcza oraz skraca procedury, co szczególnie w kontekście biznesowym ma niebagatelne znaczenie. Z wagi wykorzystywania technologii zdaje sobie sprawę Inbank, który na polskim rynku jest liderem wdrażania wielu najnowocześniejszych rozwiązań z obszaru fintech. Grupa Inbank tworzy własną technologię, a ponad 1/3 pracowników stanowią właśnie specjaliści z obszaru IT. „Inkorporacja najnowszych rozwiązań IT również od wiodących zewnętrznych dostawców w procesy biznesowe Inbanku pozwala na jeszcze większa automatyzację, na której korzystają obie strony, przede wszystkim nasi kontrahenci i partnerzy” - dodaje Tomasz Rzeski.
Prostota i szybkość procesów ratalnych w Inbanku ma kluczowe znaczenie zarówno dla klienta biznesowego, jak i indywidualnego (np. rozłożenie „od ręki” na raty kosztów zabiegu u stomatologa). W odróżnieniu od konkurencji, Inbank przenosi efektywne procedury i narzędzia z online’u również do offline’u w sytuacjach, gdy klient zawiera umowę w placówce merchanta w bardziej tradycyjnej formule (m.in. standardem jest umowa paperless i podpis elektroniczny).
Elastyczni technologicznie i proceduralnie
Zastosowane rozwiązania biznesowe oraz technologiczne wspierają doświadczenie użytkownika na każdym kroku, czyniąc z systemu ratalnego Inbanku rozwiązanie pierwszego wyboru wśród reprezentantów współpracujących z bankiem merchantów. Najszybszy wniosek ratalny, intuicyjna aplikacja ratalna, podpis elektroniczny, paperless, czy wniosek generowany z linku lub QR kodu to tylko niektóre udogodnienia, tak cenione przez partnerów biznesowych.
„Jesteśmy elastyczni technologicznie i proceduralnie wobec kontrahentów. A lokalna decyzyjność wpływa na krótszy czas reagowania na potrzeby zgłaszane przez merchantów. Za sprawą takiego podejścia, zmiany procedur czy procesów biznesowych zamiast trwać miesiącami, zajmują zaledwie kilka godzin, co jest szczególnie istotne w bardzo dynamicznie rozwijającym się sektorze ecommerce. Można wspomnieć tu choćby zmiany okresu kredytowania, karencji w spłatach, czy umieszczenie logotypu partnera we wzorniku umowy ratalnej. Wszystkie proponowane przez nas rozwiązania mają na celu wsparcie efektywności procesów sprzedażowych naszych partnerów biznesowych” - podsumowuje Tomasz Rzeski.
Santander Bank wybrał McCANN Poland do obsługi kreatywnej segmentów MŚP i Young
Funkcjonowanie systemów rozliczeniowych w dzień wolny od pracy
Nie potrafimy rozmawiać o pieniądzach. Jakie mogą być konsekwencje?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Enej: Przygotowujemy się do świątecznej trasy koncertowej. Kiedyś tradycja kolędowania była naturalna, a dzisiaj młodzież się tego wstydzi
Za muzykami zespołu Enej niezwykle pracowite miesiące – premiera nowego albumu, imprezy promocyjne, dziesiątki koncertów. Ale i pod koniec roku Piotr Sołoducha i Mirosław Ortyński nie zamierzają próżnować. Już teraz przygotowują się bowiem do świątecznej trasy, podczas której będzie można usłyszeć autorskie aranżacje najpiękniejszych polskich i ukraińskich kolęd okraszone ciekawymi opowieściami.
Moda
Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać
Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.
Edukacja
Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.