Opoczno i architekci pomagają!
Opoczno, polski producent płytek ceramicznych i gresowych oraz architekci wnętrz z całej Polski połączyli siły, aby wspierać inwestorów w zaplanowaniu remontu bez wychodzenia z domu. Dzięki temu, urządzający łazienki znajdą teraz na www.opoczno.eu wiele gotowych rozwiązań wśród projektów nagrodzonych w konkursie „#Opoczno i architekci pomagają”.
Najlepsze prace (zwycięskie oraz wyróżnione we wszystkich trzech etapach) konkursu „#Opoczno i architekci pomagają”, wybrano spośród 150 zgłoszonych do rywalizacji projektów. Wszystkie zgłoszenia, przygotowane z wykorzystaniem płytek Opoczno, można zobaczyć na stronie internetowej opoczno.eu. Powstała tam bogata baza inspiracji do domowych wnętrz. Na które warto zwrócić szczególną uwagę?
Nowocześnie i stylowo
Wśród nagrodzonych prac znalazły się między innymi propozycje dla fanów wnętrz urządzonych zgodnymi z aktualnym trendami. I miejsce w 3. edycji konkursu zajęła nowoczesna realizacja z nutą eklektyzmu autorstwa Joanny Andruszko. - Założeniem projektu było stworzenie wnętrza, które łączyłoby współczesne potrzeby estetyczne z funkcjonalnością – mówi autorka. - Styl tego wnętrza określiłabym jako modernistyczny, co podkreśliły użyte przeze mnie surowe w wyrazie płytki Newstone Grey, uzupełnione kolekcją Monoblock White Matt. Całość podkręca kolor płytki Green Show, który ma wyjątkową głębię, a we wnętrzach prezentuje się szykownie – dodaje projektantka. Z kolei projekt J&J Studio (III miejsce w 2. edycji) to świeża i nowoczesna propozycja łazienki w beżach. Połączenie płytek bazowych z kolekcji Calm Colors z dekorami Cream Carpet dało efekt ciepłego wnętrza, które za sprawą czarnych detali zyskuje nowoczesny look. Aktualne trendy i ponadczasowe rozwiązania połączyli projektanci biura Good Estate (III miejsce w 3. edycji). Autorzy projektu zastosowali na ścianach granatowe płytki z kolekcji Love You Navy oraz szare płytki o wzorze kamienia Newstone Graphite, a na podłodze płytki o wzorze patchworku z kolekcji Patchwork Clover.
Naturalna elegancja
Zwolennicy naturalnego klimatu we wnętrzach także znajdą wiele pomysłów wśród nagrodzonych projektów. Zainspirować ich może praca studia projektowego KAPA, która zwyciężyła w 1. edycji konkursu. Architekci wybrali płytki z kolekcji Love You Navy w wersji White, które stały się delikatnym tłem aranżacji. Obok wzoru jodełki na ścianie, jaki tworzą mozaiki z tej serii, dodali do konceptu wnętrza modny akcent w odcieniu butelkowej zieleni. W projekcie studia IN POINT (II miejsce w 1. etapie) ponadczasową aranżację inspirowaną japońską estetyką tworzy oryginalny zestaw materiałów: biały marmur, płytki Noisy Grey o matowej powierzchni i wzorze szarego kamienia oraz drewno. Elegancką łazienkę w naturalnym klimacie zaprojektowała również Alina Kowalska z pracowni Ali Decor (II miejsce w 2. edycji). - Moim zamierzeniem było stworzenie wnętrza eleganckiego, ponadczasowego, a zarazem funkcjonalnego. Wnętrze zaprojektowałam w stylu nowoczesnej klasyki – mówi autorka projektu. Jak osiągnąć taki efekt? Propozycja Aliny Kowalskiej to płytki z kolekcji Calacatta Gold o wzorze marmuru w połączeniu z drewnopodobnymi płytkami Natural Warm Grey z kolekcji Grand Wood.
Mocne akcenty
Projekty nagrodzone w konkursie #Opoczno i architekci pomagają to również baza inspiracji dla osób poszukujących odważnych rozwiązań i ceniących wnętrza z charakterem. Projekt pracowni KAKO, który zwyciężył w 2. edycji konkursu, to propozycja wnętrza ekskluzywnego, co podkreślają baterie i dodatki w złotym kolorze. Eleganckie tło stanową płytki gresowe Optimum Cream z serii Grand Colours w beżowym odcieniu, a geometryczne wzory Patchwork Vertigo na podłodze korespondują z czarną ceramiką oraz dodatkami. Eklektyczne wnętrze toalety dla gości (II miejsce w 3. etapie) zaprojektował Patryk Zalewski. - Założeniem projektu było pokazanie niewielkiej łazienki w zupełnie odmiennym stylu – wyjaśnia autor projektu. - Chciałem udowodnić, że nie potrzeba dużego metrażu, żeby „zaszaleć”. Wybrałem na ścianę płytki Bachata White Glossy, a na podłogę Patchwork Vertigo. Zależało mi na tym, aby płytki były odpowiednim tłem do całej sceny, ale również miały swój charakter – dodaje projektant. Z kolei pracownia Chrobotek Design (III miejsce w 1. edycji) sięgnęła po butelkową zieleń płytek Green Show, którą przełamano grafitową imitacją betonu Quenos Graphite, tworząc niezwykle odważną i wyrazistą kompozycję okładzin. Nutę delikatności wprowadza dekor Green Show Leaves Satin z graficznym motywem liści, zastosowany nad umywalką.
Wszystkie projekty zgłoszone do konkursu, w tym nagrodzone i wyróżnione, dostępne są na stronie: https://www.opoczno.eu/trendy/opoczno-i-architekci-pomagaja-,91.html

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Konsument
Prawie 2/3 Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze. Kojarzy im się to z pracowitością i zaradnością

64 proc. Polaków uważa się za osoby przedsiębiorcze, a 78 proc. sądzi, że ludzie w naszym kraju są przedsiębiorczy – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Na przestrzeni 30 lat postrzeganie przedsiębiorcy znacząco się zmieniło – od prywaciarza w latach 80. do startupowca i innowatora obecnie. Przedsiębiorczość dla dużej grupy badanych oznacza pracowitość i zaradność, jednak – co ciekawe – każde pokolenie ma inne skojarzenia z pojęciem „przedsiębiorca”.