Orient Express po ponad 150 latach wraca na tory dzięki inicjatywie Accor
Historyczny i kultowy Orient Express jako ucieleśnienie marzeń Gerogesa Nagelmackersa wyruszył ponad 150 lat temu. Jednak dzięki współpracy Accor, wiodącej grupy hotelowej na świecie, z Arsenale S.p.A. ten sam pociąg wkrótce wróci na tory, oferując podróżnikom niezapomnianą podróż przez jeden z najbardziej uwielbianych krajów świata: Włochy. Kolaboracja jest efektem luksusowego projektu turystyki kolejowej w ramach należącej do Accor marki Orient Express.
Pociągi Orient Express La Dolce Vita zaproszą na swój pokład pierwszych pasażerów w 2023 roku. Sześć składów wyruszy w kultowe trasy zlokalizowane w 14 regionach, przemierzając trzy międzynarodowe kierunki z Rzymu do Paryża, Stambułu i Splitu. Magiczny postój w Rzymie będzie miał miejsce w pierwszym Hotelu Orient Express, Minerva, który pierwszych gości przyjmie w 2024 roku.
Koncepcja nowych pociągów poza nawiązaniem do kultowych składów jest także ukłonem w stronę „La Dolce Vita”, historycznego okresu lat 60. we Włoszech, który obfitował w splendor, radość życia i artystyczny zapał. Dzięki wsparciu Accor, oficjalnego partnera w zakresie oferty hotelowej, oraz przy udziale Trenitalia i Fondazione FS Italiane, goście otrzymają możliwość odbycia podróży liczącej ponad 16 000 km. Orient Express La Dolce Vita zaoferuje nowy sposób zwiedzania: przyjazną dla środowiska przygodę, podczas której poznaje się zapomniane trasy, odkrywa ukryte skarby i perły historycznej architektury.
Pociąg Orient Express La Dolce Vita, zaprojektowany przez Dimorestudio, światowej klasy studio projektowe, łączy włoską sztukę życia i jej piękne tradycje z współczesnym duchem podróży. Wspaniały wystrój pociągu uatrakcyjni wszystkie 12 kabin Deluxe, 18 niezwykłych apartamentów, jeden apartament Honour Suite oraz restaurację – wszystko stworzeone z myślą o celebracji chwili, kunsztu, designu i kreatywności przełomu lat 60. i 70. XX wieku.
Przed odjazdem ze stacji Roma Termini pasażerowie zostaną przywitani bogatym wyborem przekąsek podawnych w eleganckiej przestrzeni. Za sprawą współpracy z renomowanymi szefami kuchni i sommelierami goście dostąpią zaszczytu zakosztowania pięciogwiazdkowej obsługi, delektując się pięknem i doskonałością w stylu „Made in Italy” wyrażaną poprzez nagradzane włoskie wina i wykwintną kuchnię.
Trasy zostały dobrane tak, by stworzyć niezapomniane wrażenia z podróży, pobudzając wszystkie zmysły, gwarantowane przez malownicze i sielankowe krajobraze południowych Włoch czy górskich szczytów Alp.
Paolo Barletta, CEO Arsenale S.p.A, wyjaśnia: “To wielki zaszczyt i przywilej współpracować z Orient Express, jedną z najbardziej prestiżowych marek na świecie. Współpraca, jaką podjęliśmy stanowi nowy etap dla pociągów La Dolce Vita, będących symbolem zaufania i szacunku włoskiej turystyki. Zabierzemy pasażerów do wyjątkowych miejsc, w których przeżyją w pełni urokliwe chwile w stylu „Made in Italy”. Celem staje się bowiem sama podróż, a Włochy nigdy dotąd nie były tak urokliwe”.
Sébastien Bazin, prezes i CEO Accor, dodaje: “W Accor ponowne uruchomienie marki Orient Express dla pasjonatów i poszukujących wrażeń podróżników to ogromny przywilej. Pociągi prezentują nową wizję luksusowych podróży, która wykracza poza naszą wyobraźnię. Połączenie sił z Arsenale Group otwiera nowe horyzonty z udziałem doskonałej harmonii nawiązującej do historycznego dziedzictwa i filozofii Orient Expressu”.
Stephen Alden, CEO Raffles i Orient Express, Accor stwierdził: “To ekscytujące móc przywrócić do życia ducha Orient Expressu pełnego wyrafinowania i niezależności. Oryginalna trasa pociągu była innowacyjna w połączeniu kultur Zachodu z Orientem, a historii z nowoczesnością. Podróżowanie jest naszą pasją i stylem życia, dlatego pragniemy ożywić ten historyczny świat oraz przywrócić budzącą ekscytację „podróż dokądkolwiek”. Na tle zapierających dech w piersiach panoram i wyjątkowej mieszanki kultur podróżnicy dzięki Orient Express La Dolce Vita doświadczą niezapomnianych wrażeń”.

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować
Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.
Moda
Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie

Aktorka wyznaje zasadę: zanim coś wyrzucisz na śmietnik, upewnij się, czy nie da się tego jeszcze w jakiś sposób wykorzystać. Jak przekonuje, ona sama nadal używa pościeli po babci czy ręczników po mamie. Anna Powierza nie zapełnia też po brzegi swojej szafy i nie musi koniecznie mieć tego, co właśnie jest modne. Preferuje ubrania ponadczasowe, które śmiało można założyć kilka razy i zawsze wygląda się w nich dobrze.