Owady na talerzach, powrót do korzeni i kuchnia wege. Trendbook Food and
Przyszłości branży na kolejne siedem lat.
Publikacja e-booka „Przyszłość jedzenia / jedzenie przyszłości. Trendbook 2023–2030” zbiegła się z inauguracją projektu Food and Design, pierwszej w Polsce platformy poświęconej tematyce food designu, którą w październiku powołała agencja kreatywna Od kuchni. W publikacji znalazły się wypowiedzi specjalistów zgromadzonych wokół kolektywu eksperckiego, którzy wskazali przewidywania przyszłości branży na kolejne siedem lat. Wśród omawianych obszarów znalazły się: komunikacja, marketing i media, zakupy i decyzje zakupowe, FMCG i przemysł spożywczy, prawo, produkcja contentu, projektowanie, stylizacja.
W publikacji „Przyszłość jedzenia / jedzenie przyszłości. Trendbook 2023–2030” pojawiły się odpowiedzi ekspertów na wiele pytań od dawna nurtujących sektor food. Wśród nich:
-
Jak rozumiesz sformułowanie „jedzenie przyszłości”?
-
Kulinarny hedonizm czy restrykcyjne podejście do diety? Jaki będzie nasz stosunek do odżywiania w 2030 roku?
-
Jak rozwinie się trend roślinnych alternatyw dla mleka? Z czym będziemy pić kawę w 2030 roku?
Lista ekspertów wypowiadających się na łamach trendbooka jest dostępna na: www.foodanddesign.pl/nasi-eksperci/.
Trendbook kompleksowo porusza tematykę żywności i trendów foodowych na kolejne lata. Z tego względu jest doskonałą bazą wiedzy dla osób interesujących się jedzeniem oraz poszukujących ciekawych informacji dotyczących innowacji. Kierujemy go zarówno do amatorów, jak i osób zawodowo związanych z tematem żywności. Dla niewprawionych w foodowym boju wnioski mogą być jednak dość szokujące. Jak wskazali eksperci, już wkrótce na naszych talerzach zagości między innymi tzw. jedzenie przyszłości, czyli bogate w białko… owady! Ponadto silne trendy, które już teraz dostrzegamy w komunikacji wielu marek z sektora food, to koncentrowanie się na ekologicznych aspektach żywności oraz comfort food w nieco zdrowszej formie. Liczne opinie osób zajmujących się przeróżnymi dziedzinami, w tym prawem żywności, produkcją i innowacją, komunikacją i marketingiem czy fotografią kulinarną i food stylingiem, potwierdzają, że powinniśmy być gotowi na te zmiany – komentuje Magda Malutko, pomysłodawczyni projektu Food Design oraz CEO agencji kreatywnej Od kuchni.
W trendbooku pojawiły się także dane pochodzące z badania konsumenckiego „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków” przeprowadzonego we wrześniu przez agencję badawczą ARC Rynek i Opinia na zlecenie agencji kreatywnej Od kuchni. Badanie dotyczyło komunikacji wizualnej marek spożywczych, w tym projektów opakowań, zdjęć dań i produktów spożywczych czy motywacji zakupowych konsumentów.
W badaniu zapytaliśmy Polaków m.in. o to, jak ważne w wyborze danego produktu jest jego opakowanie, nazwa czy szata graficzna. Sprawdziliśmy ponadto, w jakim stopniu apetyczne zdjęcie produktu czy dania przekonuje odbiorcę do jego zakupu. Choć tematyką żywności żyjemy na co dzień w pracy agencyjnej, obsługując komunikacyjnie marki z sektora food, to część wniosków rzeczywiście bardzo nas zaskoczyła. Z pewnością wykorzystamy je zarówno w planowaniu bieżącej komunikacji, jak i w tworzeniu długofalowych strategii marketingowych dla naszych Klientów – wskazuje Dominika Kaczyńska, członkini kolektywu eksperckiego Food and Design oraz współtwórczyni projektu z ramienia agencji Od kuchni.
Darmowy e-book „Przyszłość jedzenia, jedzenie przyszłości. Trendbook 2023–2030 okiem ekspertów” jest dostępny do pobrania na stronie www.foodanddesign.pl. Twórcy projektu Food and Design zdradzają, że wkrótce dostępny będzie również cały raport z badań „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków”.
O projekcie Food and Design
Projekt Food and Design to pierwsza w Polsce platforma dedykowana tematyce food i food design, przeznaczona zarówno dla profesjonalistów, jak i amatorów pasjonujących się tematyką szeroko pojętego jedzenia. Choć pomysł kiełkował już od kilku lat, to premiera Food and Design odbyła się 13 października br. Misją projektu jest zrzeszanie specjalistów z branży food, design, marketing, innowacje i trendy, by rzetelnie edukować poprzez docieranie z wiedzą do osób zainteresowanych tematyką food oraz food design. Projekt składa się z pięciu elementów: platformy eksperckiej, e-booków tematycznych, szkoleń, podcastów oraz cyklicznych spotkań branżowych „Food working”. Projekt zrzesza kolektyw ekspercki z obszaru: marketingu, przemysłu spożywczego, fotografii kulinarnej, wzornictwa przemysłowego, grafiki, projektowania, budowania marek, e-commerce, nowych technologii, produkcji contentu oraz food stylingu.
Twórcy projektu zapraszają na pierwsze spotkanie branżowe z cyklu „Food working”, które odbędzie się 24 listopada w Studiu Od kuchni przy ul. Chodakowskiej 12 w Warszawie. Tematem spotkania będzie omówienie raportu z badań konsumenckich „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków” zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie agencji Od kuchni. Organizatorzy proszą o mailowe zgłoszenie udziału w spotkaniu na adres kontakt@foodanddesign.pl.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Maciej Dowbor: Mamy dom w Hiszpanii i tam odpoczywamy, ale na co dzień mieszkamy w Polsce. Tu pracujemy, płacimy podatki, a nasze córki chodzą do szkoły
Prezenter zaznacza, że co prawda wraz ze swoją żoną kupili dom w Hiszpanii, to jednak większość czasu spędzają w Polsce. Tutaj bowiem mają pracę, a ich córki chodzą do miejscowych szkół. Maciej Dowbor zdradza też, że dużo lepiej funkcjonuje mu się w naszym kraju. Tu realizuje większość swoich projektów zawodowych, natomiast możliwość wyjechania z dala od Warszawy pomaga mu się wyciszyć, odpocząć od zgiełku i nabrać do wszystkiego dystansu.
Podróże
Damian Janikowski: Po ostatniej walce muszę porządnie odpocząć i wyleczyć kontuzje. Zazwyczaj na wakacje wybieram Egipt albo Turcję

Sportowiec przyznaje, że jego ulubionymi kierunkami na wakacje są Egipt i Turcja. Lubi odpoczywać w egzotycznych kurortach i cieszy się, kiedy cała rodzina ma wreszcie czas dla siebie. Damian Janikowski zaznacza, że teraz przede wszystkim chce wyleczyć kontuzje i naładować akumulatory, a kolejne walki na ringu stoczy dopiero pod koniec tego roku lub na początku przyszłego.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.