Pakowanie prezentów z Lexusem. Poznaj furoshiki
Gdy pierwsza gwiazdka pojawia się na niebie, a pod choinką zaroi się od pakunków, okazuje się, że wśród nas są dwa typy ludzi. Jedni drą ozdobny papier, by jak najszybciej ujrzeć to, co się pod nim kryje, a drudzy z pietyzmem odpakowują prezenty, starannie zdejmując z nich ozdobną owijkę. Pracownicy kanadyjskiego oddziału Lexusa, którzy chyba należą do tej drugiej grupy, wpadli na pomysł, by papier prezentowy zastąpić japońską tkaniną, stworzoną specjalnie do ozdobnych celów. Oto furoshiki – japoński sposób na zawijanie prezentów w duchu klasy premium.
Nie ma Świąt bez prezentów, ale czy można sprawić, by ich pakowanie było bardziej „premium”? Kanadyjski oddział Lexusa ma na to sposób. Marka zaproponowała klientom na rodzimym rynku tradycyjny, japoński sposób owijania prezentów. Zamiast papieru w roli ozdobnej owijki występuje tkanina zwana furoshiki. Wykonany z różnego rodzaju tkanin materiał może posłużyć do ozdabiania pakunków, a gdy zdejmiemy go z upominków, możemy dać mu drugie, trzecie i w zasadzie każde kolejne życie.
Co to jest furoshiki?
Czym właściwie jest furoshiki i skąd się wzięło? Ta nazwa oznacza chustę lub kawałek tkaniny o praktycznie dowolnych wymiarach i kolorach. Ważniejsze jest jej przeznaczenie, a to może być zarówno dekoracyjne jak i użytkowe. Furoshiki przez lata służyło handlarzom do zabezpieczania i przenoszenia towaru, a także do dekoracji. Tkaniny, najczęściej jedwabne lub bawełniane, mogą być zdobione wzorami lub być zupełnie gładkie. Występują w różnych wielkościach od takiej, która odpowiada kartce z zeszytu, po takie o wielkości prześcieradeł. Pełna dowolność! Trudno określić, kiedy dokładnie pojawiło się furoshiki. Pewne jest tylko to, że jego historia sięga kilkuset lat wstecz, a niektórzy szacują, że mogło być używane już w okresie Nara, czyli w ósmym wieku naszej ery.
Z myślą o środowisku
Pomysł na wprowadzenie do oferty własnych furoshiki był strzałem w dziesiątkę. Takie rozwiązanie pasuje jak ulał do hybrydowych samochodów i dbałości o środowisko. Prezentowe opakowanie w tym stylu ma wszechstronne zastosowanie, może służyć przez lata i pozwala ograniczyć ilość odpadów. Ten szereg walorów dla posiadaczy Lexusa może brzmieć jakby znajomo… Cech wspólnych jest jednak jeszcze więcej.
W wyjątkowym stylu
Inspirowane Lexusem furoshiki występują w dwóch wariantach. Pierwszy jest monochromatyczny i przedstawia charakterystyczny grill w kształcie wrzeciona, a drugi designem nawiązuje do kolorów kojarzonych z zimą. Oba są stylowe i po odpakowaniu zawiniętych w nie prezentów mogą być używane np. w roli szalika. W następne Święta mogą z kolei posłużyć do zapakowania kolejnych prezentów.
W te Święta, przybliżamy Kanadyjczykom trochę dziedzictwa japońskiej kultury. Zaprojektowane przez Lexusa furoshiki to zrównoważony, jedyny w swoim rodzaju sposób na pakowanie świątecznych prezentów. Ta sztuka gra główną rolę w kreowaniu świątecznego nastroju i mamy nadzieję, że zaprojektowane przez Lexusa furoshiki do pakowania prezentów tchną ducha rzemiosła w tegoroczny okres świąteczny – mówi Martin Gilbert, dyrektor Lexus Canada.
Świąteczne furoshiki oferowane przez kanadyjski oddział Lexusa były również przedmiotem konkursu przeprowadzonego na Instagramie, a chętni na nie użytkownicy mogli zgłosić się po swój egzemplarz komentując lub udostępniając konkursowy post. Kto wie? Być może w przyszłym roku tkane upominki trafią do stałej kolekcji akcesoriów Lexusa?

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.