Park Handlowy Matarnia dzieli się dobrem
Personal PR
Grunwaldzka 44
80-241 Gdańsk
karolina.matysek|personal-pr.pl| |karolina.matysek|personal-pr.pl
+ 48 880 887 363
personal-pr.pl/
Trudna sytuacja społeczno-ekonomiczna, w której wszyscy znajdujemy się od niemal roku coraz wyraźniej odciska swoje piętno. Działalność instytucji, które na co dzień zajmują się niesieniem pomocy potrzebującym stała się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Kontynuując działania na rzecz lokalnej społeczności centrum postanowiło wesprzeć nowo powstałą Poradnię Psychologiczno-Psychoterapeutyczną dla dzieci i młodzieży przy gdańskim szpitalu psychiatrycznym oraz przekazać paczki do Banku Żywności w Gdańsku.
Działania prospołeczne od wielu lat są bliskie Parkowi Handlowemu Matarnia. W tym roku, w skłaniającej do namysłu atmosferze Świąt Wielkiej Nocy, centrum przekazało do Banku Żywności w Gdańsku w sumie 77 kg różnorodnych produktów spożywczych, w tym kawę, herbatę, przyprawy, słodycze czy bakalie. Żywność jeszcze przed Świętami trafiła do sklepów charytatywnych i najbardziej potrzebujących rodzin, których budżet został w ten sposób odciążony.
W dobie koronawirusa w szczególnie trudnym położeniu znalazły się również dzieci i młodzież, dlatego Park Handlowy Matarnia po raz kolejny postanowił wesprzeć Wojewódzki Szpital Psychiatryczny im. prof. Tadeusza Bilikiewicza w Gdańsku. W czerwcu 2020 roku do placówki trafiły artykuły RTV i AGD, sprzęt elektroniczny i multimedialny, a także materiały do terapii zajęciowych oraz produkty pierwszej potrzeby. W tym roku poradnia otrzymała laptopy, telefony i drukarkę, które usprawnią działania i kontakt z podopiecznymi.
- Jako Park Handlowy Matarnia pragniemy wspierać lokalną społeczność, której czujemy się częścią. W dobie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa nie pozostajemy bierni i czynnie włączamy się w pomoc najbardziej potrzebującym. Wsparcie Poradni Psychologiczno-Psychoterapeutycznej i Banku Żywności to kolejna inicjatywa centrum, która ma na celu poprawę jakości życia i funkcjonowania podopiecznych gdańskich instytucji – mówi Monika Jaworska, Specjalista ds. współpracy z lokalną społecznością.
To kolejna akcja Parku Handlowego Matarnia na rzecz ochrony zdrowia w dobie koronawirusa. Do tej pory centrum angażowało się w różnorodne projekty pomocowe m.in. społeczną inicjatywę #WzywamyPosiłki, gdzie przekazano produkty spożywcze dla stacji pogotowia ratunkowego. We współpracy z Caritas Polska PH Matarnia podarował paczki żywnościowe dla ubogich i osób starszych. Dodatkowo, w ramach akcji #WspierajmySię centrum doposażyło Wojewódzki Szpital Psychiatryczny im. prof. Tadeusza Bilikiewicza w Gdańsku, a wraz z innymi centrami handlowymi z grupy INGKA zorganizowało koncert charytatywny na rzecz Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Wydarzenie, które odbyło się online, śledziło 160 000 widzów.
Spadek konsumpcji jabłek – jak możemy temu przeciwdziałać?
Świadome słodzenie – słodkiego, zbilansowanego życia!
W tych ubraniach będziesz wyglądać i czuć się świetnie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Martyna Wojciechowska: Sztuczna inteligencja zastępująca dziennikarzy i artystów to niepokojący trend. To prowadzi do dezinformacji
Zdaniem dziennikarki należy podchodzić do sztucznej inteligencji z dużą ostrożnością. Uważa, że technologia powinna współpracować z ludźmi, ale nie wykluczać ich z danych obszarów. Może być traktowana jako narzędzie, a nie zastępca człowieka. Brakuje jej bowiem empatii, zdolności do zrozumienia i wyrażania emocji, a także nie wie, co to odpowiedzialność za słowo.
Media
Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
Kiedy wystartowała nowa odsłona programu „Pytanie na śniadanie”, to w centrum uwagi widzów znalazły się nie tylko rozmowy prowadzących z gośćmi, ale także aranżacja niezwykle stylowego studia. Gospodyni programu ma nadzieję, że ta przestrzeń zostanie doskonale wykorzystana przez realizatorów, ponieważ stwarza ogromne możliwości. Zaznacza też, że jej samej do gustu szczególnie przypadła kolorystyka ścian imitująca surowy beton.
Ochrona środowiska
Ochrona krajobrazu mało istotna w nowych inwestycjach. Mazurskie gminy chcą to zmienić
Według danych GUS w ubiegłym roku Warmię i Mazury odwiedziło blisko 1,3 mln turystów. Ta liczba ciągle rośnie, podobnie jak presja antropogeniczna i urbanizacyjna na ten region. Jak wynika z badań IBRiS, zarówno mieszkańcy, jak i turyści obawiają się, że może ona stanowić zagrożenie dla walorów przyrodniczych i krajobrazowych Mazur. Zrównoważony rozwój regionu wymaga świadomego planowania i szerokiej współpracy m.in. pomiędzy lokalnymi władzami i mieszkańcami, inwestorami oraz architektami i planistami, którzy dysponują odpowiednimi narzędziami ochrony i kształtowania krajobrazu.