Parkuj i zarabiaj z TiPark – nową aplikacją do parkowania w mieście
Mobilna aplikacja TiPark umożliwia wymianę miejsc parkingowych z innymi kierowcami. Cały proces odbywa się za pomocą smartfonu z funkcją lokalizacji. Użytkownicy zaznaczają na mapie wolne miejsca parkingowe i wymieniają się miejscami na ulicach i parkingach. Oprócz rozwiązania problemu parkowania w zatłoczonych częściach miasta, TiPark to także możliwość dodatkowego zarobku za przytrzymanie miejsca parkingowego lub poinformowanie okolicznych kierowców o ich dostępności.
Jak parkować z TiPark? Wystarczy jedno kliknięcie
Każdy kto zainstaluje aplikację może oznaczać wolne miejsca parkingowe. Dzięki temu, kierowcy aktualnie szukający parkingu dostają informację, gdzie mogą zaparkować. Jeśli oznaczone miejsce okaże się wolne, po przyjeździe i skorzystaniu z niego, użytkownik będzie mógł odwdzięczyć się za otrzymaną wskazówkę napiwkiem. W zamian za skrócenie czasu poszukiwania miejsca kierowcy są skłonni zapłacić nawet 10 zł. Co ważne, z aplikacji może korzystać każdy uczestnik ruchu, nie tylko kierowcy.
Pieniądze dosłownie leżą na ulicy
Dzięki TiPark zyskują wszyscy. Oznaczający, zauważając wolne miejsce parkingowe na ulicy, ustawia znacznik w aplikacji. Kierowca korzysta z zaznaczonego miejsca i w podziękowaniu przekazuje napiwek na konto Oznaczającego. Jeden zyskuje dodatkowy czas, unika zbędnego stresu, a drugi wynagrodzenie za cenną informację, jaką jest dokładna lokalizacja dostępnego miejsca parkingowego.
Współpraca się opłaca
W dużych ośrodkach miejskich istnieje społeczność ludzi, którzy są skłonni w zamian za napiwek wskazać kierowcom wolne miejsce parkingowe. To też niezły sposób na dodatkowe pieniądze. Układ ten opiera się na działaniu reguły wzajemności, która mówi, że należy odwzajemniać dobry uczynek. Kierowcy, czując się zobowiązani za pomoc w parkowaniu, płacą im średnio 2 zł. Zakładając, że taki pomocnik dziennie wskaże miejsce 30 kierowcom, w ciągu dnia może zarobić nawet 60 zł, czyli 1560 zł miesięcznie i aż 17 000 zł rocznie.
Największy ruch w Warszawie i Krakowie
Każdy może dołączyć do lokalnych grup kierowców i rozpocząć aktywne wymienianie się miejscami parkingowymi. Dzięki TiPark można łatwiej parkować w całej Polsce, ale to rozwiązanie największą popularnością cieszy się w Warszawie i Krakowie. Aplikacja dostępna jest w sklepach Google Play i App Store.
Wypoczynek bez dzieci bez poczucia winy
Kuchnia jesienna Korei Południowej: Sezonowe smaki i tradycje
Zamek Janów Podlaski Arche liderem MICE na wschodzie Polski
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.