Pierwsza Kozlovna w Warszawie już otwarta!
W ostatni dzień lipca w warszawskim Śródmieściu odbyło się oficjalne otwarcie pierwszej w mieście Kozlovnej. Wyjątkowe miejsce, w którym można napić się Kozla serwowanego na kilka sposobów, późnym popołudniem przyjęło pierwszych gości spragnionych czeskiego klimatu. Wydarzenie uświetnił tancerz Jan Kliment oraz Maciej Chołdrych, ceniony piwoznawca.
Česká Kozlovna, to unikalny lokal na mapie Warszawy. Restauracja mieszcząca się przy ulicy Pięknej 11, jest pierwszą Kozlovną w stolicy, w której wszyscy Polacy mogą spędzać wolny czas celebrując picie piwa i odkrywając czeskie, piwne rytuały. Na miejscu można skosztować typowych dań dla kuchni naszych sąsiadów, ale także najczęściej wybieranego przez nich lagera, serwowanego na różne sposoby. Na miejscu dostępny jest Kozel Ležák, czyli jasny lager oraz Kozel Černy - lekkie, ciemne piwo warzone na bazie palonego słodu. Odwiedzający mogą go spróbować w wersji z cynamonem i miodem, ale także w wariancie znanym jako piwo Řezané, które powstaje z połączenia jasnego i ciemnego lagera.
W oficjalnym otwarciu nowej Kozlovnej, wzięły udział osoby, które wiedzą jak czeski klimat przenieść do Warszawy. W roli prowadzącego wydarzenie wystąpił znany tancerz czeskiego pochodzenia Jan Kliment, który na każdym kroku dbał o dobry humor gości, gwarantując im radosne wspomnienia z wieczoru, m.in. dzięki przeprowadzeniu wśród warszawiaków czeskiego quizu z nagrodami. O to, aby przybliżyć gościom kulturę południowych sąsiadów zadbał piwny ekspert, Maciej Chołdrych, który opowiedział zebranym również o walorach sensorycznych piwa oraz zdradził jak w pełni delektować się jego smakiem. Nie ulega wątpliwości, że sztuką jest wydobyć pełen smak Kozla poprzez jego nalewanie - wiedzą to tapsterzy marki pracujący w lokalu, którzy na co dzień odpowiadają za perfekcyjne serwowanie czeskiego piwa. O jego istocie wypowiedział się tapster Sławomir Fridel, ambasador marki Kozel, który dodatkowo zaprezentował gościom Českiej Kozlovnej, w jaki sposób odpowiednio to robić. Punktem kulminacyjnym wieczoru było ochrzczenie kranu. Załoga baru, wspólnie z przedstawicielami Kompanii Piwowarskiej, właścicielami lokalu oraz gośćmi, uroczyście polała go piwem Kozel, aby tradycji stało się zadość.
Česká Kozlovna jest czynna w godzinach 12:00 - 22:00 od poniedziałku do czwartku oraz w niedzielę. W weekend obowiązują wydłużone godziny otwarcia – od 12:00 do 00:00.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.