Pierwsza w Polsce aplikacja medyczna do terapii bezsenności
Terapiabezsennosci.pl to jedyna w Polsce aplikacja medyczna zawierająca niefarmakologiczny program terapeutyczny skierowany na bezsenność. Oparta jest o techniki terapii poznawczo – behawioralnej, które zgodnie z Wytycznymi Europejskiego Towarzystwa Badań nad Snem zalecane są jako pierwszoplanowa metoda pracy nad poprawą snu[i]. W październiku 2020 aplikacja otrzymała status wyrobu medycznego.
Jak skutecznie leczyć bezsenność
Jak pokazują badania blisko 30 proc. osób dorosłych ma problemy ze snem, a około 10 proc. cierpi na bezsenność przewlekłą[ii]. To zaburzenie, które pogarsza jakość codziennego życia, ale może być również czynnikiem wywołującym inne schorzenia. Wydawać się może, że najlepszym rozwiązaniem problemu jest farmakoterapia. Tymczasem najbardziej skuteczną, zdrowszą i nie wiążącą się z ryzykiem uzależnienia, metodą leczenia bezsenności jest terapia poznawczo-behawioralna (ang. cognitive - behavioral therapy for insomnia). Jej wysoką skuteczność potwierdzają badania – 70 - 80% pacjentów z bezsennością, którzy korzystają z terapii poznawczo – behawioralnej uzyskuje trwałą poprawę w zakresie snu, a 1/3 wszystkich badanych nie zgłasza po terapii objawów bezsenności[iii]. Niestety w Polsce stosuje ją zaledwie kilkunastu, przeszkolonych, terapeutów, a to oznacza, że dostęp do niej jest utrudniony. Rozwiązaniem tego problemu jest pierwsza w Polsce aplikacja medyczna do terapii bezsenności.
Rewolucja w leczeniu bezsenności
Terapiabezsennosci.pl - jedyna w Polsce aplikacja medyczna do poprawy snu to rewolucyjne narzędzie w walce z bezsennością. Opracowana została na podstawie wieloletnich doświadczeń wybitnych specjalistów z zakresu medycyny snu – dr n. med. Małgorzaty Fornal – Pawłowskiej - psychologa klinicznego i psychoterapeutki poznawczo-behawioralnej oraz psychiatry dr n. med. Michała Skalskiego. Leczenie z wykorzystaniem aplikacji trwa 6 tygodni. W tym czasie użytkownik otrzymuje dostęp do licznych materiałów edukacyjnych i opracowanych przez specjalistów ćwiczeń oraz zaleceń. Przez cały czas trwania programu użytkownik może również monitorować efekty terapii i analizować wpływ stosowanych metod na sen. Zaletą aplikacji jest fakt, że korzystać z niej może każda osoba borykająca się z objawami bezsenności, niezależnie od wieku. Co zaś szczególnie istotne w obecnej rzeczywistości - przejście programu nie wymaga osobistej wizyty u specjalisty. Może być on stosowany samodzielnie albo jako rozszerzenie standardowego leczenia.
Na światowym rynku aplikacje wspierające codzienną aktywność pacjentów oraz lekarzy rozwijane są od wielu lat. W Polsce natomiast wyroby medyczne w formie oprogramowania są stosunkowo nowym rozwiązaniem, a tym samym mało popularnym wśród pacjentów i lekarzy. Spodziewać się jednak można, że doświadczenia ostatnich miesięcy, zdynamizują ten proces, a telemedycyna oraz diagnozowanie i leczenie przy wykorzystaniu aplikacji, będzie znajdowało coraz częstsze zastosowanie. My uchylamy drzwi do tego świata - mówi Jan Potworowski CEO Good Sleeper sp. z o.o. (właściciel aplikacji terapiabezsennosci.pl). Mamy jednak świadomość, że popularyzacja tego typu rozwiązań wymaga czasu, a i sama aplikacja jest stale udoskonalana. Dlatego też w najbliższych miesiącach będziemy rozwijali nasz produkt, a równocześnie budowali świadomość na jego temat wśród ekspertów oraz pacjentów – dodaje Potworowski.
Aplikacja medyczna terapiabezsennosci.pl wpisuje się w szerszy i zyskujący coraz większą popularność trend digital therapeutics, który polega na cyfryzacji i skalowaniu na liczną populację pacjentów sprawdzonych metod terapeutycznych. Rynek ten (wyroby medyczne w formie oprogramowania) już teraz rozwija się bardzo dynamicznie. Zgodnie z raportem opublikowanym przez The Insight Partners w Europie wart jest obecnie około 5,5 mld dolarów, a prognozuje się, że w ciągu najbliższych 7 lat urośnie o 21,6 proc.[iv]
www.terapiabezsennosci.pl
[i] Riemann D, Baglioni C, Bassetti C i wsp. European guideline for the diagnosis and treatment of insomnia. J Sleep Res. 2017; 26(6): 675-700.
[ii] Baglioni C, Altena E, Bjorvatn B, Blom K, Bothelius K, Devoto A, Espie CA, Frase L, Gavriloff D, Tuuliki H, Hoflehner A, et al. The European Academy for Cognitive Behavioural Therapy for Insomnia: An initiative of the European Insomnia Network to promote implementation and dissemination of treatment. J Sleep Res. 2019; e12967. Nowicki Z, Grabowski K, Cubała WJ, Nowicka-Sauer K, Zdrojewski T, Rutkowski M, Bandosz P. Rozpowszechnienie subiektywnej bezsenności w populacji polskiej. Psychiatr. Pol. 2016; 50(1): 165–173.
[iii] Schutte-Rodin S, Broch L, Buysse D, Dorsey C, Sateia M.Clinical guideline for the evaluation and management of chronic insomnia in adults. J Clin Sleep Med. 2008; 4(5):487-504
[iv] https://www.reportlinker.com/p05953785/Europe-Software-as-a-Medical-Devices-Market-Forecast-to-Covid-19-Impact-and-Analysis-Forecast-by-Device-Type-Application-Deployment-Type-and-Country.html

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych
Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Dom i ogród
Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.