Platformy e-learningowe przeżywają oblężenie
Po kolei przestają działać najbardziej popularne strony do nauki online. Portale edukacyjne Ministerstwa, z wiodącymi Epodreczniki.pl, nie były przygotowane na tak dużą liczbę odwiedzających. Na szczęście, nie tylko rząd dba o edukację. W odpowiedzi na zamknięcie szkół, organizacja non-profit Szkoła w Chmurze otworzyła swoją platformę dla wszystkich uczniów i nauczycieli.
Zamknięcie szkół wymusiło przeniesienie nauki do internetu. Ta nowa sytuacja okazuje się dużym wyzwaniem, zarówno dla uczniów, ich rodziców, jak i dla nauczycieli. Obłożenie stron oferujących materiały edukacyjne jest coraz większe. Serwery ulegają przeciążeniu z powodu zbyt dużej liczby użytkowników, uniemożliwiając normalne korzystanie. Rodzice i uczniowie nie kryją frustracji. Nic dziwnego, skoro strony albo nie działają, albo co chwila się zawieszają.
Pod jednym z postów na profilu facebookowym MENu czytamy komentarz: ,,Strona nie radzi sobie z ilością odsłon. Ta i wiele innych, które mają pomóc uczniom, rodzicom i nauczycielom, zwyczajnie nie działają”.
Co ważne, nie tylko rząd pracuje nad rozwiązaniami do nauki online. Organizacje non-profit zaczęły proponować swoje narzędzia. Do jednych z bardziej rozbudowanych portali należy Szkoła w Chmurze. Materiały na stronie są przygotowane zgodnie
z podstawą programową MEN i podane w formie interaktywnych quizów i zadań otwartych. Platforma Szkoły w Chmurze jest dostępna bez żadnych opłat
dla wszystkich chętnych uczniów szkół podstawowych i nauczycieli
na: www.szkolawchmurze.org.
Dodatkowe informacje:
- http://szkolawchmurze.org – strona platformy online Szkoła w Chmurze - pod tym adresem można założyć darmowe konto
- https://www.facebook.com/szkolawchmurze/ - profil w serwisie Facebook
Kontakt dla mediów
Marzena Kociucka
tel. 506 966 878, media@szkolawchmurze.org

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.