Pod czerwoną parasolką: edukacja HIV osób świadczących usługi seksualne
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
W stolicy rusza nowa kampania edukacyjna dotycząca infekcji przenoszonych drogą płciową, w tym HIV/AIDS, skierowana do jednej z kluczowych grup: osób świadczących usługi seksualne. Działania rozpoczną się od warsztatów dla edukatorek i edukatorów środowiskowych rekrutujących się spośród osób pracujących seksualnie. Akcję „Pod czerwoną parasolką” organizuje Fundacja Polityki Społecznej PREKURSOR przy współpracy z kolektywem Sex Work Polska. Środki na jej realizację pochodzą z grantu przekazanego Fundacji jako laureatowi konkursu Pozytywnie Otwarci przez Gilead Sciences.
Kampania skierowana jest do osób pracujących seksualnie w województwie mazowieckim. Po dwudniowych, zaplanowanych na 19-20 września, warsztatach o HIV i innych zagrożeniach związanych ze zdrowiem seksualnym i reprodukcyjnym dla osób pracujących w branży usług seksualnych, rozpoczną się tzw. działania outreach, czyli bezpośrednia edukacja prowadzona w środowisku, w którym pracują adresatki i adresaci akcji.
„Nasz projekt ma na celu profilaktykę HIV/AIDS wśród osób świadczących usługi seksualne” – mówi Agata Dziuban z Fundacji Polityki Społecznej PREKURSOR. – „Dlatego zaczynamy od warsztatów, podczas których przygotujemy 14 peer-edukatorek i edukatorów do pracy w środowisku osób pracujących seksualnie. Chodzi o usystematyzowanie i poszerzenie wiedzy o HIV/STI oraz o zdrowiu seksualnym. Będziemy też mówić o bezpieczniejszych praktykach seksualnych, dostępnych strategiach ochrony przed HIV, w tym profilaktyce przedekspozycyjnej i postekspozycyjnej oraz bezpłatnym testowaniu i leczeniu wirusa. Edukatorki i edukatorzy środowiskowi zostaną ponadto wyposażeni w narzędzia pracy, czyli materiały edukacyjne oraz środki profilaktyczne.”
Warsztaty prowadzić będą ekspertki i trenerki: dr Agnieszka Walendzik-Ostrowska, przedstawicielka Wszechnicy Świętokrzyskiej w Kielcach oraz dr Joanna Dec z Katedry Humanizacji Medycyny i Seksuologii w Instytucie Nauki o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego, autorki książki „Pozytywne życie”. Dzięki zajęciom przyszłe edukatorki i edukatorzy nie tylko sami się wiele nauczą, ale zdobędą umiejętności pozwalające przekazywać tę wiedzę dalej. Inicjatorki i inicjatorzy kampanii zakładają 800-1000 kontaktów z osobami pracującymi seksualnie.
„Osoby świadczące usługi seksualne powinny mieć świadomość zagrożenia, jakim jest HIV oraz inne infekcje przenoszone drogą płciową, a także wiedzę o tym, jak można się przed nimi chronić. Wierzę, że projekt „Pod czerwoną parasolką” im w tym pomoże. Tym bardziej, że rady wychodzące od edukatorek i edukatorów należących do środowiska osób świadczących usługi seksualne będą dużo bardziej wiarygodne niż ulotki, czy ewentualne spotkania z ekspertami” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
***
Celem programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu organizowany jest konkurs dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeznaczyła blisko 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.
Dodatkowych informacji udziela:
Mariola Sarnowska
Biuro Organizacyjne Pozytywnie Otwarci
tel: +48 502 213 047
biuro@pozytywnieotwarci.pl
www.pozytywnieotwarci.pl
Bruksizm i nadwrażliwość zębów – jak poradzić sobie z tymi chorobami?
„Jestem szczęśliwcem” HIVcast z osobą HIV+ już w sieci
Dziecko?Chcemy...,ale potrzebna jest też męska część sukcesu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Teatr
Artur Barciś: Często sąsiedzi nic o sobie nie wiedzą. Mój spektakl „Barabuum!” prowokuje do tego, żeby się poznać i podzielić swoimi skrytymi pragnieniami
– „Barabuum!” to dramat psychologiczny, farsa i komedia romantyczna w jednym – tak o swoim najnowszym spektaklu mówi reżyser. Artur Barciś zabiera widzów w emocjonalną i zwariowaną podróż przez małżeńskie życie dwóch par. Ich z pozoru normalne relacje zostają zaburzone podczas pewnego wieczoru w nowoczesnym mieszkaniu. Nieoczekiwane odkrycie zmienia sąsiedzkie i małżeńskie stosunki w arenę emocji, konfrontacji i głęboko skrywanych uczuć. Twórcy mają nadzieję, że ta sztuka pozwoli widzom spojrzeć z zupełnie nowej perspektywy nie tylko na życie bohaterów, ale i na swoje własne.
Muzyka
Luna: Trochę podupadłam na zdrowiu i mój głos nie działa tak, jak bym chciała. Czuję się bezradna i bezsilna
Przed wyjazdem na Konkurs Eurowizji reprezentantka Polski nie ukrywa, że boryka się z problemami zdrowotnymi, a bezradność i zwątpienie mieszają się z nadzieją i chęcią pokonania swoich słabości. By jak najlepiej zadbać o swoje struny głosowe, na jakiś czas zrezygnowała z koncertów. Teraz robi wszystko, by jej głos wrócił do formy i by mogła godnie się zaprezentować na scenie w Malmö.
Farmacja
Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych
Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.