Pod czerwoną parasolką: edukacja HIV osób świadczących usługi seksualne
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
W stolicy rusza nowa kampania edukacyjna dotycząca infekcji przenoszonych drogą płciową, w tym HIV/AIDS, skierowana do jednej z kluczowych grup: osób świadczących usługi seksualne. Działania rozpoczną się od warsztatów dla edukatorek i edukatorów środowiskowych rekrutujących się spośród osób pracujących seksualnie. Akcję „Pod czerwoną parasolką” organizuje Fundacja Polityki Społecznej PREKURSOR przy współpracy z kolektywem Sex Work Polska. Środki na jej realizację pochodzą z grantu przekazanego Fundacji jako laureatowi konkursu Pozytywnie Otwarci przez Gilead Sciences.
Kampania skierowana jest do osób pracujących seksualnie w województwie mazowieckim. Po dwudniowych, zaplanowanych na 19-20 września, warsztatach o HIV i innych zagrożeniach związanych ze zdrowiem seksualnym i reprodukcyjnym dla osób pracujących w branży usług seksualnych, rozpoczną się tzw. działania outreach, czyli bezpośrednia edukacja prowadzona w środowisku, w którym pracują adresatki i adresaci akcji.
„Nasz projekt ma na celu profilaktykę HIV/AIDS wśród osób świadczących usługi seksualne” – mówi Agata Dziuban z Fundacji Polityki Społecznej PREKURSOR. – „Dlatego zaczynamy od warsztatów, podczas których przygotujemy 14 peer-edukatorek i edukatorów do pracy w środowisku osób pracujących seksualnie. Chodzi o usystematyzowanie i poszerzenie wiedzy o HIV/STI oraz o zdrowiu seksualnym. Będziemy też mówić o bezpieczniejszych praktykach seksualnych, dostępnych strategiach ochrony przed HIV, w tym profilaktyce przedekspozycyjnej i postekspozycyjnej oraz bezpłatnym testowaniu i leczeniu wirusa. Edukatorki i edukatorzy środowiskowi zostaną ponadto wyposażeni w narzędzia pracy, czyli materiały edukacyjne oraz środki profilaktyczne.”
Warsztaty prowadzić będą ekspertki i trenerki: dr Agnieszka Walendzik-Ostrowska, przedstawicielka Wszechnicy Świętokrzyskiej w Kielcach oraz dr Joanna Dec z Katedry Humanizacji Medycyny i Seksuologii w Instytucie Nauki o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego, autorki książki „Pozytywne życie”. Dzięki zajęciom przyszłe edukatorki i edukatorzy nie tylko sami się wiele nauczą, ale zdobędą umiejętności pozwalające przekazywać tę wiedzę dalej. Inicjatorki i inicjatorzy kampanii zakładają 800-1000 kontaktów z osobami pracującymi seksualnie.
„Osoby świadczące usługi seksualne powinny mieć świadomość zagrożenia, jakim jest HIV oraz inne infekcje przenoszone drogą płciową, a także wiedzę o tym, jak można się przed nimi chronić. Wierzę, że projekt „Pod czerwoną parasolką” im w tym pomoże. Tym bardziej, że rady wychodzące od edukatorek i edukatorów należących do środowiska osób świadczących usługi seksualne będą dużo bardziej wiarygodne niż ulotki, czy ewentualne spotkania z ekspertami” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
***
Celem programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu organizowany jest konkurs dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeznaczyła blisko 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.
Dodatkowych informacji udziela:
Mariola Sarnowska
Biuro Organizacyjne Pozytywnie Otwarci
tel: +48 502 213 047
biuro@pozytywnieotwarci.pl
www.pozytywnieotwarci.pl

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.