Komunikaty PR

W Międzynarodowy Dzień Muzeów wystartowała akcja społeczna #pewniewmuzeum

2020-05-21  |  08:40
Biuro prasowe
Do pobrania IP_PWM ( 0.1 MB )

W dniu swojego święta wiele muzeów mogło ponownie otworzyć drzwi dla zwiedzających, jednak tylko przy spełnieniu wytycznych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W tym samym dniu ruszyła także akcja społeczno-informacyjna #pewniewmuzeum. Inicjatywa zakłada wspólne, edukacyjne działania muzeów w całej Polsce, mające na celu propagowanie nowych zasadach zwiedzania. Ideą kampanii jest, aby goście muzeów czuli się w nich pewnie – stąd nazwa projektu: #pewniewmuzeum. Akcję zainicjowało Muzeum Polskiej Wódki, a wspiera ją lokalnie Warszawska Organizacja Turystyczna.

 

Muzea  od dziesięcioleci  pełnią  ważną  rolę  w  kulturze  i  życiu społecznym.  Ze statystyk przygotowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że w 2019 r. w Polsce działalność prowadziło 959 muzeów i oddziałów muzealnych, które w sumie odwiedziło aż 41,6 mln osób. W samej Nocy Muzeów w 2019 r. uczestniczyło 798,7 tys. zwiedzających. Pandemia wywróciła jednak nasze życie do góry nogami, zmieniając także funkcjonowanie instytucji kultury. W tym trudnym czasie można było zaobserwować, jak istotna okazała się dla wszystkich możliwość obcowania z szeroko pojętą kulturą. Wiele jednostek kulturalnych zarówno publicznych, jak i prywatnych ruszyło z działaniami online. Z powodu pandemii tegoroczna Noc Muzeów, która tradycyjnie obchodzona jest właśnie w związku z Międzynarodowym Dniem Muzeów, była inna niż wszystkie. Część muzeów zdecydowała się na udział w wydarzeniu, oferując wirtualne zwiedzanie tzw. live streaming. W stolicy zapadła decyzja o przełożeniu znanej wszystkim akcji na kolejny rok. Niemniej jednak, na fali odmrażania gospodarki, kolejne jednostki kulturalne otwierają swoje drzwi dla zwiedzających.

 

–„Nowych pomysłów na ponowne zaproszenie gości do odwiedzin w miejscach, które znają, lub o których słyszeli jest bardzo wiele. Wspierać będziemy każdą z takich inicjatyw, bo trzeba nadrobić stracony czas. Wierzymy, że muzea, które na nowo zapraszają do zwiedzania wdrożyły rozwiązania, które rekomendowało MKiDN i na co dzień zapewnią warunki do bezpiecznego pobytu w ich placówkach” – komentuje Barbara Tutak, Prezes Zarządu Warszawskiej Organizacji Turystycznej.

 

Aby goście mieli większą świadomość wprowadzonych zmian i zastosowanych środków bezpieczeństwa, szczegółowe informacje o nich powinny być umieszczone na witrynach www obiektów. Inicjatywa #pewniewmuzeum zachęca dodatkowo do publikacji w widocznym miejscu logo akcji wraz z czytelnymi i zrozumiałymi dla obiorców komunikatami o nowych przepisach, które musiały zaimplementować muzea. Rekomenduje także informowanie odbiorców w mediach społecznościowych o przyłączeniu się do projektu i wprowadzonych w placówce modyfikacjach, np. w formie postów oraz/lub logo akcji umieszczonego na profilu placówki, chociażby na zdjęciu w tle. Odwiedzający muzeum goście, zachęcani będą do relacjonowania wizyty na swoich profilach oraz oznaczania relacji hasztagiem #pewniewmuzeum.

Lokalnie akcję wspiera Warszawska Organizacja Turystyczna, która dodatkowo przygotowała dla swoich członków indywidualne tablice informacyjne oraz dostosowane do wytycznych i przepisów regulaminy gotowe do opublikowania na witrynach www jednostek kultury. Inicjatywa ma jednak zdecydowanie charakter ogólnopolski. Jej pomysłodawcy liczą, że za przykładem WOT-u pójdą także inne lokalne organizacje wpierające kulturę i turystykę, a w szczególności muzea, którym dedykowana jest akcja #pewniewmuzeum.

 

„Przez ostatnie kilka tygodni opracowywaliśmy w Muzeum Polskiej Wódki system niezbędnych adaptacji w taki sposób, aby zapewnić gościom maksymalne bezpieczeństwo oraz umożliwić im w pełni komfortowe zwiedzanie. Oznaczyliśmy miejsca z preparatami dezynfekującymi naklejkami informacyjnymi, umieściliśmy przy kasach podstawowe informacje, o niezbędnych modyfikacjach, zapewniliśmy środki ochrony osobistej dla zwiedzających, a recepcja oraz wszystkie kasy i stanowisko ochrony wyposażyliśmy w zasłony plexi – wymienia Krzysztof Drągowski, General Manager Muzeum Polskiej Wódki. – „Pomysł akcji społeczno-informacyjnej #pewniewmuzeum narodził się w sposób naturalny, z obserwacji otaczającej nas rzeczywistości, rozmów z potencjalnymi gośćmi. Mamy nadzieję, że inicjatywa zostanie zaakceptowana przez środowisko i kolejne obiekty przyłączą się do niej. Zależy nam także na rekomendacji gości, którzy odwiedzą muzea. Ważne jest, aby kultura na nowo zagościła w życiu Polaków i każdy mógł czuć się #pewniewmuzem – dodaje Agnieszka Rynecka, Manager Muzeum Polskiej Wódki.

 

Do akcji  #pewniewmuzeum dołączyło Muzeum Życia w PRL, zainteresowane jest  Muzeum Karykatury im. Eryka Lipińskiego. Lokalnego wsparcia udzieliła Warszawska Organizacja Turystyczna.

Akcję promuje wydarzenie na Facebooku: https://www.facebook.com/events/583491248970140/

 

 

Więcej informacji na temat #pewniewmuzeum oraz materiały graficzne można znaleźć na stronie Muzeum Polskiej Wódki, pomysłodawcy i inicjatora akcji:

https://muzeumpolskiejwodki.pl/aktualnosci/ruszamy-z-ogolnopolska-akcja-pewniewmuzeum/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.