Pokolenie Z: uczy się, studiuje, wchodzi na rynek pracy. A jak lubi odpoczywać?
Przemiany demograficzne, w tym pokoleniowe wpływają na wiele aspektów gospodarki, także na branżę turystyczną. Każde pokolenie jest wewnętrznie zróżnicowane pod względem stylu życia i innych wartości wpływających na zachowania i potrzeby. Spełnienie oczekiwań pokolenia Z to bardzo duże wyzwanie – mówią organizatorzy turystyki.
Jakie są „Zetki”?
Według raportów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i marketingu, pokolenie Z charakteryzuje pewna grupa cech. Dominują sformułowania, że „Zetki” są generacją ludzi wiecznie „podłączonych”. Właściwie od dnia urodzenia, żyją w zgodzie z nową technologią i stanowi ona dla nich naturalne środowisko. Członkowie tego pokolenia mają wysoką samoocenę i chcą zmieniać świat. Są zorientowani na dialog i rozwiązywanie konfliktów. Mają również radykalne podejście do dyskryminacji, a ich styl konsumpcji jest sposobem wyrażania indywidualnej tożsamości. Generacja Z chce poznawać nowych ludzi i budować z nimi relacje, przy czym informacjami najczęściej dzieli się przez media społecznościowe i komunikatory.
A co z odpoczynkiem i czasem wolnym?
Pokolenie Z ceni niezależność i poszukuje prawdy w każdej sferze życia. „Zetki” chętnie podróżują wykazując tendencje podobne do Millenialsów – mniejszą rolę odgrywają dla nich dobra materialne, a bardziej skupiają się na gromadzeniu doświadczeń i doznań. Znają języki, więc poznawanie nowych kultur i społeczności, nie stanowi dla nich problemu. Dlatego bardzo ważne jest, aby każdy wyjazd, poza uszytym programem pod konkretne potrzeby tej grupy, oferował ciekawą historię i interesujące wyzwania, które zwrócą ich uwagę. Generacja Z chce odkrywać świat i widzieć w swoich wyjazdach głębszy cel – mówi Mirosław Sikorski, prezes zarządu Almatur.
Rola mediów społecznościowych
Pokolenie Z to pierwsza generacja, która z powodzeniem łączy równoległe funkcjonowanie w dwóch światach – rzeczywistym i wirtualnym. Można to zaobserwować w sposobie wyrażania myśli, poszukiwaniu rozwiązań i tworzeniu przez nich treści. Turystyka, z natury rzeczy ukierunkowana na emocje i doświadczenia stanowi rodzaj aktywności, który bardzo dobrze czuje się w wirtualnym środowisku. Pokolenie Z uwielbia dzielić się wrażeniami z podróży w serwisach społecznościowych, chętnie porównuje swoje dokonania, kolekcjonuje doznania i chwile, szuka inspiracji. Młodzi ludzi z każdego wyjazdu przywożą bogaty materiał fotograficzny i filmowy, który następnie przetwarzany jest na teledyski, udostępniany na Youtubie i wysyłany znajomym. Stanowi to ogromne źródło wiedzy i inspiracji dla innych, dlatego bardzo ważne jest, aby firmy oferujące usługi, również te turystyczne, zaprzyjaźniły się z tym potężnym kanałem komunikacji – dodaje Mirosław Sikorski.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.