Komunikaty PR

Polacy kochają telewizję - wyniki badania

2022-05-09  |  15:00
Biuro prasowe

 

Polacy kochają telewizję. Jest dla nich źródłem informacji i rozrywki, ale też… czują się dzięki niej mniej samotni. Pandemia tylko nieznacznie zmieniła nasze przyzwyczajenia dotyczące oglądania telewizji. Przy zakupie nowego telewizora kierujemy się przede wszystkim jego ceną, jakością obrazu i dźwięku oraz wielkością ekranu - wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision, właściciela marki Philips TV & Sound przez PanelWizard Direct.

 

Po co nam telewizor

97% polskich gospodarstw domowych ma telewizor, a ponad połowa z nich - dwa lub więcej. Za pośrednictwem telewizora korzystamy z różnego rodzaju rozrywki – przede wszystkim oglądamy tradycyjną telewizję oraz serwisy streamingowe i VoD (78,3% respondentów) oraz czerpiemy wiedzę o świecie (75,9%). Pomimo ciągłego rozwoju Internetu i mediów społecznościowych, dla ponad 40 proc. Polaków telewizja jest wciąż głównym źródłem informacji. Ponad 40 proc. rodziców posiadających dzieci do 13-go roku życia używa telewizora, aby zapewnić rozrywkę lub zająć czas swoim pociechom. Jednocześnie ponad 20 proc. respondentów przyznaje, że dzięki oglądaniu telewizji czuje się mniej samotna. Telewizory są dziś też wykorzystywane jako sprzęty audio – do słuchania muzyki (ponad 8%).

 

Współczesny telewizor to domowe centrum rozrywki. Dzięki połączeniu z Internetem, szerokiej gamie aplikacji i dostępności wielu serwisów streamingowych, daje wiele możliwości. Filmy, seriale, programy informacyjne i rozrywkowe, sport, programy dla dzieci – wszystko to jest dziś łatwo dostępne, a nowoczesne technologie stosowane we współczesnych telewizorach – takie jak system podświetlenia Ambilight, samouczące się systemy czy sztuczna inteligencja wykorzystywana do optymalizacji jakości obrazu w telewizorach marki Philips, gwarantują wyjątkowe doznania. Podczas oglądania filmu, serialu czy wydarzeń sportowych, a także dla użytkowników wykorzystujących telewizor do słuchania muzyki ważna jest też jakość dźwięku. W naszych telewizorach kładziemy na to szczególny nacisk – zarówno w segmencie soundbarów, jak i w głośnikach wbudowanych w telewizor, rozwijanych wspólnie z Bowers & Wilkins, firmą doskonale zananą melomanom – komentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

 

Telewizja vs. pandemia

Dla połowy Polaków czas spędzony na oglądaniu telewizji w trakcie lockdownów w porównaniu do czasu sprzed pandemii nie uległ zasadniczym zmianom. Z drugiej strony - 40 proc. respondentów twierdzi, że na oglądaniu telewizji spędziła więcej czasu, a 9 proc. – że mniej.

 

W trakcie pandemii najchętniej korzystaliśmy z platform streamingowych (41,3% respondentów), a w dalszej kolejności wykorzystywaliśmy telewizory do grania (17,7%), słuchania muzyki i radia (17,4%) czy oglądania filmów na VoD (17,3%).

 

Podczas pandemii jedna trzecia polskich telewidzów kupiła nowy telewizor. Najczęściej wymieniane powody takiej decyzji to awaria starego urządzenia oraz chęć posiadania nowszego i lepszego modelu.

 

Czym się kierujemy przy zakupie – kwestie eko coraz istotniejsze

Cena, rozmiar i wysoka rozdzielczość ekranu, jakość dźwięku oraz możliwości techniczne – to najważniejsze cechy telewizorów, na które zwracają uwagę Polacy, wybierając nowe urządzenie, na te elementy wskazało ponad 90 proc. respondentów. Przed podjęciem decyzji o zakupie nowego telewizora informacji najczęściej szukamy w porównywarkach internetowych (55,2% wskazań), czytając opinie użytkowników (53,4%), pytamy o radę sprzedawców w sklepach i salonach (43,5%), zasięgamy opinii znajomych i rodziny (38,7%). Coraz ważniejsze są też kwestie związane ze środowiskiem naturalnym – chętniej wybieramy telewizory zużywające mniej energii, z wyższą, „zieloną” etykietą energetyczną. Połowa respondentów jest skłonna zapłacić więcej za telewizor, który jest bardziej przyjazny dla środowiska. Dla 70 proc. ważne jest, aby do produkcji telewizora wykorzystane zostały materiały z recyklingu.

 

Telewizory z nami zostaną

Dla ponad 60 proc. respondentów telewizor jest ważnym elementem wyposażenia salonu w mieszkaniu. Co więcej – ponad połowa Polaków uważa telewizor i telewizję za istotną, wręcz niezbędną część ich życia. Ponad trzy czwarte polskich telewidzów spodziewa się, że za pięć lat nadal będzie mieć telewizor w swoim salonie, a prawie połowa - że będzie to odbiornik większy niż obecnie. Ponad jedna trzecia spodziewa się, że za pięć lat telewizor będzie używany wyłącznie do oglądania tradycyjnej telewizji.

 

 

O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez PanelWizard Direct, na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia, w dniach 1-15 marca 2022 roku.

 

TP Vision

TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie. TP Vision jest czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips – telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie). TP Vision łączy rozpoznawalność marki Philips z doświadczeniem w zakresie rozwoju i projektowania produktów, doskonałymi działaniami operacyjnymi i pozycją TPV na rynku. Celem firmy jest tworzenie urządzeń, które oferują konsumentom najwyższą jakość dźwięku i obrazu.

 

 

 

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia OFF IMPROWIZOWANY I VINTAGE Biuro prasowe
2024-08-14 | 16:00

OFF IMPROWIZOWANY I VINTAGE

OFF IMPROWIZOWANY I VINTAGE Dla teatromanów gościnne improwizowane spektakle w ramach cyklu „Impro Goście”, dla najmłodszych smakoszy warsztaty tworzenia pizzy, a dla
Styl życia Mielno: Największa zapiekanka ziemniaczana na Kartofladzie
2024-08-14 | 12:30

Mielno: Największa zapiekanka ziemniaczana na Kartofladzie

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Koszalinie postanowił pobić Rekord Polski w kategorii „Największa zapiekanka ziemniaczana”. Aby to zrobić,
Styl życia Ten duet skradnie łódzkie podniebienia! Od 19 sierpnia rusza autorski Festiwal H
2024-08-14 | 10:00

Ten duet skradnie łódzkie podniebienia! Od 19 sierpnia rusza autorski Festiwal H

Sierpień w Manufakturze to czas, który na stałe wpisał się w kalendarz miłośników wyjątkowych smaków, a to za sprawą autorskiego Festiwalu Hot&Sweet! 5. edycja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Media

Ochrona środowiska

Miasta walczą z upałami. Jedną ze skutecznych metod jest malowanie dachów budynków na biało

Pomalowanie dachów budynków na biało lub pokrycie ich odblaskową powłoką może się przyczynić do schłodzenia temperatury w dużych, gęsto zaludnionych miastach o ponad 1°C. Białe dachy są pod tym względem skuteczniejsze nawet niż pokryte roślinnością zielone dachy czy panele słoneczne – pokazało badanie przeprowadzone w Londynie przez naukowców z UCL. – Pomalowanie dachu na biało jest bardzo tanie i proste, nie trzeba niczego zmieniać w strukturze budynku – wskazuje główny autor badania, dr Oscar Brousse z UCL Bartlett School Environment, Energy & Resources.

Problemy społeczne

Rządowy program refundacji in vitro może poprawić statystyki dzietności. W Polsce spadek liczby urodzeń sukcesywnie się pogłębia

W 2023 roku urodziło się 272 tys. dzieci – o 33 tys. mniej niż jeszcze rok wcześniej i zarazem najmniej od końca II wojny światowej. Wskaźnik dzietności plasuje się dużo poniżej wartości, która gwarantuje zastępowalność pokoleń, a przyrost naturalny już od lat pozostaje ujemny. W poprawie tych statystyk może pomóc działający od czerwca br. rządowy program refundacji in vitro. – Z doświadczeń międzynarodowych wiemy, że takie programy pozytywnie wpływają na dzietność i zwiększają ją w sposób znaczny – mówi Michał Modro, radca prawny zajmujący się obszarem zdrowia. Jak wskazuje, oprócz refundacji samej procedury potrzebna jest też jednak szersza edukacja społeczeństwa, bo w Polsce stygmatyzacja par, które zdecydowały się na in vitro oraz dzieci poczętych tą metodą, wciąż jest dość częstym problemem.