Polaków rozmowy o majonezach. Kielecki i Winiary wymieniane w sieci najczęściej
Sentimenti
Krzywa 9
60-118 Poznań
kontakt|sentimenti.pl| |kontakt|sentimenti.pl
616248580
sentimenti.pl
Grudniowa wojna majonezowa za nami. W okresie od 1 do 26 grudnia zamieszczono w sieci niemal 26 tys. opinii i komentarzy na temat majonezu ogólnie. W tym zbiorze treści wyodrębniono wypowiedzi, w których odnotowano 15 różnych produktów i producentów.
Z analizy wynika, że internauci najczęściej wspominali w tym okresie majonezy Kielecki i Winiary (kolejno 3802 i 3270 wypowiedzi). W przypadku Kieleckiego stanowi to ok. 14% udział treści zawierających nazwę w całej dyskusji o majonezach. Oba wspomniane majonezy obecne były momentami w więcej niż 1/3 wzmianek na temat produktu.
Jeśli chodzi o emocje pozytywne i negatywne, badanie narzędziem SentiTool (Sentimenti) wykazało, że treści najmniej korzystne to te, w których odnotowano nazwy: Develey, Pegaz i Winiary / Dekoracyjny. Najkorzystniej wypadły z kolei majonezy Pomorski (Ocetix) oraz Wielkopolski i Motyl. Jednocześnie należy zwrócić uwagę, że analizowane są całe komentarze i nastrój nie zawsze musi odnosić się do danego produktu bezpośrednio.
Największe natężenie dyskusji w sieci o majonezach odnotowano 22 grudnia. 68% całego materiału poddanego badaniu zamieszczono na Facebooku. Dyskusja dotycząca majonezu dotyczyła często przepisów kulinarnych, gdzie był to jeden ze składników potraw. Natomiast sporo było opinii odnoszących się do składów poszczególnych produktów.
W przypadku Winiar (Majonez Dekokracyjny) nazywano go dekoracyjną szpachlą, ale też najlepszym z najlepszych. Wskazywano jednak na obecność dodatków i polepszaczy. Z kolei przy majonezie Kieleckim największy zarzut dotyczył zbyt duzej ilości dodanego octu. Inni chwalili go za niepowtarzalny i jedyny smak.
Warto jednak zauważyć, że przez cały badany okres sentyment w opiniach, w których występowały nazwy 15 analizowanych produktów / producentów, był pozytywny i rósł w miarę upływu kolejnych dni do Wigilii.
Wyraźnie w komentarzach zaznaczył się też trend robienia majonezu samemu. Co bardziej ekologicznie podchodzący do życia Polacy mieli problem z plastikowymi opakowaniami produktów sklepowych. Ostatecznie zdanie Polaków było mimo wszystko mocno podzielone, a część z nich twierdziła wprost, że wszystko jest kwestią gustu. Chwalone było swoje w zależności od regionu, z którego internauta pochodzi.
_____________
Analizowane majonezy/producenci: Kielecki, Winiary / Dekoracyjny, Ocetix / Pomorski, Kętrzyński, Świdnicki, Mosso / Napoleoński, Pudliszki, Pegaz, Hellmann's, Roleski, Motyl, Wielkopolski, Madero, Develey, Cremajo

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.