Komunikaty PR

Polki i Polacy obciążeni obowiązkami, ale wciąż chcą pomagać

2022-12-22  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.18 MB )

To był niezwykle trudny, turbulentny rok, po którym mamy prawo czuć się zmęczeni
i znieczuleni na kolejne apele pomocowe. Przeciążenie obowiązkami i prozą coraz trudniejszego ekonomicznie życia budzi obawy, czy wystarczy nam empatii i wrażliwości, by angażować się w kolejne kampanie społeczne i projekty próbujące zmienić świat na lepsze. Nadchodzi czas emigracji wewnętrznej i znieczulenia we własnym kokonie czy wręcz przeciwnie? Kobietolożka Katarzyna Pawlikowska wraz z Garden of Words i badaczami z SW Research, po raz kolejny postanowiła przyjrzeć się Polkom i Polakom. Wyniki pozytywnie zaskakują!

Sytuacja geopolityczna, społeczna i ekonomiczna wzbudzają w Polakach uzasadniony lęk
o przyszłość i bezpieczeństwo. Taka rzeczywistość niestety nie sprzyja odpoczynkowi
i poczuciu relaksu. Na przełomie listopada i grudnia, tuż przed startem tegorocznego szaleństwa przedświątecznych przygotowań, zapytaliśmy ponad 1000 osób, w jakim stopniu czują się obciążeni obowiązkami życia codziennego? Prawie 74% respondentów przyznało, że ciąży na nich bardzo wiele obowiązków. Większość deklaruje jednak, że radzi sobie jeszcze z tą sytuacją.

Ogromną nadzieją napawa fakt, że pomimo tak specyficznego roku, obciążenia i powodów do niepokoju, Polacy są wciąż otwarci na innych i chcą pomagać, podejmować próby zmiany świata na lepsze.

Na pytanie: w jakim stopniu jesteś gotowy, by zaangażować się w projekt, który sprawi, że coś w twoim otoczeniu/twoich bliskich zmieni się na lepsze, aż 69% respondentów zadeklarowało chęć poświęcenia od znacznej do umiarkowanej  części swojego czasu. Podobne deklaracje złożyli przedstawiciele obu płci. Jedynie 4,5% badanych odpowiedziało, że w żadnym stopniu nie chcą angażować się w tego typu inicjatywy.

W lutym 2022, przed wybuchem wojny w Ukrainie, w przekrojowym badaniu Polek i Polaków, jakie zrealizowałam z Garden of Words i SW Research, aż 40% badanych stwierdziło, że nie angażuje się w żadne akcje społeczne. Jednak 42% osób angażujących się w działania społeczne/na rzecz innych/środowiska itp. zadeklarowało, że czują się odpowiedzialni za świat, w którym żyją, a 39% przyznało, że lubią współpracować z innymi na rzecz czegoś dobrego. Wyniki uzyskane w ostatnich tygodniach pokazują, że rośnie w nas świadomość społeczna. Chcemy żyć w lepszym świecie i sami jesteśmy coraz bardziej gotowi, by go tworzyć – komentuje Katarzyna Pawlikowska.

Czy te dane uzyskają potwierdzenie w rzeczywistości? Już w niedalekiej w przyszłości będzie pewnie wiele okazji, by to sprawdzić. Wojna w Ukrainie i ogromny zryw pomocowy, który wywołała, jedynie chwilowo przyćmiły ogrom wyzwań społecznych, ekonomicznych czy środowiskowych w Polsce. One nie przestały istnieć, wciąż powinny być przedmiotem kampanii społecznych czy projektów społecznej odpowiedzialności biznesu. I co najważniejsze – duch empatii i duch pomagania jest w nas nie tylko żywy, ale wręcz silniejszy niż na początku 2022 roku.

 

Badanie zostało zrealizowane przy współpracy Katarzyny Pawlikowskiej i agencji Garden of Words z SW Research w dniach 29-30.11.22 techniką CAWI na panelu badawczym SW PANEL, na reprezentatywnej próbie n=1017 dorosłych Polaków

Katarzyna Pawlikowska - Od ponad piętnastu lat łączy wiedzę z różnych dziedzin z wynikami aktualnych badań,

poszukując prawdy o społecznych i konsumenckich zachowaniach kobiet. Autorka, współautorka
i komentatorka wielu badań dotyczących kobiet w Polsce oraz znajdowania wspólnych wartości w środowisku kobiet i mężczyzn. Autorytet w dziedzinie komunikacji i zarządzania strategicznego, doradczyni biznesowa,

mentorka, keynote speaker w tematach kobiecych oraz diveristy & inclusion.

Garden of Words – Pierwsza w Polsce i jedna z pierwszych agencji na świecie, która zajmuje się komunikacją marketingową adresowaną do kobiet. Jest częścią jednej z największych w Polsce niezależnych grup agencji świadczących usługi PR, CSR i marketingowe – Garden of Words Group. Kompetencje Garden of Words uzupełniają dwie pozostałe agencje, wyspecjalizowane w różnych modelach komunikacji: Great Minds - usługi kreatywne, organizacja eventówi social media oraz Fresh Think - komunikacja korporacyjna i Public Affairs.

SW Research – to nowoczesna agencja badań rynku i opinii specjalizująca się w badaniach CAWI. Posiada własny, największy w Polsce konsumencki panel badawczy SW PANEL liczący ponad 350 tys. potencjalnych respondentów od 13 do 80 roku życia. Firma na polskim rynku istnieje od 11 lat, jednak z powodzeniem realizuje projekty badawcze również w innych krajach europejskich. Aktualnie skupia wokół siebie kilkudziesięciu specjalistów zarówno od badań ilościowych, jakościowych oraz UX, co pozwala na oferowanie pełnego zakresu usług badawczych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Niemal tysiąc osób pobiegnie jako pomarańczowi bohaterowie Biuro prasowe
2024-08-08 | 15:00

Niemal tysiąc osób pobiegnie jako pomarańczowi bohaterowie

Zapoczątkowana dziesięć lat temu przez Fundację „Maraton Warszawski” akcja #BiegamDobrze jest dziś największym charytatywnym, cyklicznym, biegowym wydarzeniem w Polsce. Nic
Styl życia „Czasami to by się przydała kąpiel w melisie” – kobiety o menopauzalnej złości
2024-08-07 | 12:00

„Czasami to by się przydała kąpiel w melisie” – kobiety o menopauzalnej złości

„Czasami to by się przydała kąpiel w melisie” – kobiety mówią o menopauzalnej złości   Złość menopauzalna to jeden z przejawów klimakterium, a
Styl życia 8 sierpnia obchodzimy Wielki Dzień Pszczół. Sprawdź, jak wspierać te pożyteczne
2024-08-07 | 11:15

8 sierpnia obchodzimy Wielki Dzień Pszczół. Sprawdź, jak wspierać te pożyteczne

Rośliny zapylane przez pszczoły stanowią aż ponad 78 proc. wszystkich gatunków występujących na Ziemi. Bez nich wiele codziennych produktów spożywczych, takich jak owoce i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii

Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.

Handel

Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE

Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.

Ochrona środowiska

Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami

Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.