Komunikaty PR

Polska w TOP 10 najpopularniejszych destynacji wśród Europejczyków

2024-01-16  |  13:00
Biuro prasowe

Wedle analizy Kiwi.com - firmy travel tech i wyszukiwarki tanich lotów - w tym roku Polska, jak dotąd, jest jedną z wiodących destynacji podróżniczych wśród turystów z Europy. Uplasowała się na 6. pozycji, wyprzedzając Portugalię, Grecję czy Turcję*! A dokąd najczęściej będą podróżować użytkownicy z Polski? Oto podróżnicze trendy 2024 i kierunki, w których można się spodziewać najwięcej odwiedzających. Jeśli w tym roku szukasz bardziej kameralnej atmosfery, bez tłumów i pośpiechu, zdecydowanie lepiej ich unikać!

Polska wśród top 10!

Polska zyskuje na atrakcyjności za sprawą coraz bardziej przewidywalnej i stabilnej pogody, a także konkurencyjności cenowej. Już w ubiegłym roku cieszyła się popularnością wśród zagranicznych turystów. Nie tylko zza zachodniej granicy, ale również zza południowej, choćby z Czech. W tym roku, wedle analizy Kiwi.com, nasz kraj jak dotąd, uplasował się na 6. miejscu w zestawieniu TOP 10 najczęściej wybieranych destynacji wśród Europejczyków, wyprzedzając Portugalię, Turcję czy Grecję. Ale to nie wszystko! W zestawieniu globalnym, Polska widnieje na 11. miejscu - to wciąż bardzo wysoko, tym bardziej, że wśród najpopularniejszych krajów znalazły się Tajlandia, Włochy, Filipiny, Meksyk czy Wietnam!

 

Dokąd najczęściej będziemy podróżować w tym roku?

Na podium destynacji najczęściej wybieranych przez polskich podróżujących od lat jest “wielka trójka”, czyli Hiszpania, Włochy i UK. Jak wskazuje Kiwi.com, w tym roku podobnie jak w ubiegłym, nie zmienia się.

Jednak wśród tegorocznych nowości mamy USA, na 8. miejscu, z kolei Tajlandia awansowała z 7. miejsca w 2023 na 4. pozycję.

W 2024, jak wskazują dane Kiwi.com, najczęściej wybieraną trasą będzie Warszawa-Rzym, Warszawa-Barcelona, Warszawa-Mediolan, a także Kraków-Rzym.

Ci, którzy marzą o bardziej kameralnej atmosferze odpoczynku, w tym roku powinni unikać poniższych krajów:

  1. Hiszpania
  2. Włochy
  3. UK
  4. Tajlandia
  5. Norwegia
  6. Portugalia
  7. Francja
  8. USA
  9. Grecja
  10. Niemcy

Co ciekawe, podróże na rok 2024 wydają się być zaplanowane z dużym wyprzedzeniem. W porównaniu do roku 2023, kiedy bilety rezerwowano z około 64-dniowym wyprzedzeniem, zaplanowane już na 2024 rok wyjazdy rezerwowano średnio z 80-dniowym wyprzedzeniem. Około 33% użytkowników Kiwi.com, zakupiła bilety z 21-60-dniowym wyprzedzeniem, zaś kolejne 32% (o 8% więcej niż w zeszłym roku) z 61-121-dniowym wyprzedzeniem.

Podróżujący z Polski nie tylko planują z wyprzedzeniem, ale wydaje się, że w tym roku mają zamiar spędzić więcej czasu na miejscu. 18% pasażerów rezerwujących podróże z Kiwi.com planuje pobyt od 4-6 dni, 15% od siedmiu do dziesięciu dni, a kolejne 8% od jedenastu dni do aż całego miesiąca. Krótkie wypady do miast, city-breaki, trwające do trzech dni, są jak dotąd najbardziej preferowaną opcją przez polskich podróżnych (59%).

Średnia cena za bilet na krótkich trasach, wśród osób które rezerwowały urlop do 10 stycznia b.r., wyniosła 82 EUR - jak dotąd to o 20 EUR więcej niż w roku ubiegłym. Jak wskazuje Kiwi.com, sytuacja wygląda podobnie w przypadku lotów średniego zasięgu (o 17 EUR więcej niż w 2023) ze średnią ceną na poziomie 125 EUR i lotów międzykontynentalnych, które odnotowały największy wzrost ceny, aż o 37 EURO - ze średnią ceną 433 EUR.

*Loty zarezerwowane na podróż w 2024 do 10.01.2024.

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże MICHELIN Dubai 2024 potwierdza status Emirate jako kulinarnego hotspotu Biuro prasowe
2024-07-29 | 10:20

MICHELIN Dubai 2024 potwierdza status Emirate jako kulinarnego hotspotu

* Trzecie wydanie MICHELIN Guide Dubai zaprezentowano podczas ceremonii w One&Only One Za’abeel * Row on 45 została czwartą restauracją w Dubaju, która otrzymała dwie
Podróże Odkryj Wilno – stolicę smaków, która zachwyca na każdym kroku
2024-07-25 | 09:50

Odkryj Wilno – stolicę smaków, która zachwyca na każdym kroku

Wilno, pełne uroku miejsce o bogatej historii, zachwyca również jako stolica smaków. Które inne miasto może pochwalić się festiwalem poświęconym chłodnikowi? Litwa
Podróże Termy Karkonosze Resort & Spa – oaza spokoju i równowagi
2024-07-22 | 17:00

Termy Karkonosze Resort & Spa – oaza spokoju i równowagi

Kompleks hotelowo-rekreacyjny, Termy Karkonosze Resort & Spa to oaza spokoju i równowagi, skomponowana z dwóch unikatowych stref – kameralnych willi

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Nauka

Młodym singlom coraz bardziej podoba się życie w pojedynkę. Znacząca zmiana w ciągu dekady

Dzisiejsi nastoletni single są bardziej zadowoleni z bycia stanu wolnego niż ich rówieśnicy 10 lat temu – wynika z badań niemieckiego Uniwersytetu Johannesa Gutenberga w Moguncji. Ich autorzy podkreślają, że może to być następstwem obserwowanych w ostatnich latach trendów, kiedy spada liczba małżeństw i są one zawierane przez coraz starszych ludzi. Bycie singlem stało się  bardziej normalne i akceptowalne w społeczeństwie. Większej satysfakcji ze stanu wolnego badacze nie stwierdzili jednak wśród starszych grup badanych.

Ochrona środowiska

Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.