Komunikaty PR

Polska w TOP 10 najpopularniejszych destynacji wśród Europejczyków

2024-01-16  |  13:00
Biuro prasowe

Wedle analizy Kiwi.com - firmy travel tech i wyszukiwarki tanich lotów - w tym roku Polska, jak dotąd, jest jedną z wiodących destynacji podróżniczych wśród turystów z Europy. Uplasowała się na 6. pozycji, wyprzedzając Portugalię, Grecję czy Turcję*! A dokąd najczęściej będą podróżować użytkownicy z Polski? Oto podróżnicze trendy 2024 i kierunki, w których można się spodziewać najwięcej odwiedzających. Jeśli w tym roku szukasz bardziej kameralnej atmosfery, bez tłumów i pośpiechu, zdecydowanie lepiej ich unikać!

Polska wśród top 10!

Polska zyskuje na atrakcyjności za sprawą coraz bardziej przewidywalnej i stabilnej pogody, a także konkurencyjności cenowej. Już w ubiegłym roku cieszyła się popularnością wśród zagranicznych turystów. Nie tylko zza zachodniej granicy, ale również zza południowej, choćby z Czech. W tym roku, wedle analizy Kiwi.com, nasz kraj jak dotąd, uplasował się na 6. miejscu w zestawieniu TOP 10 najczęściej wybieranych destynacji wśród Europejczyków, wyprzedzając Portugalię, Turcję czy Grecję. Ale to nie wszystko! W zestawieniu globalnym, Polska widnieje na 11. miejscu - to wciąż bardzo wysoko, tym bardziej, że wśród najpopularniejszych krajów znalazły się Tajlandia, Włochy, Filipiny, Meksyk czy Wietnam!

 

Dokąd najczęściej będziemy podróżować w tym roku?

Na podium destynacji najczęściej wybieranych przez polskich podróżujących od lat jest “wielka trójka”, czyli Hiszpania, Włochy i UK. Jak wskazuje Kiwi.com, w tym roku podobnie jak w ubiegłym, nie zmienia się.

Jednak wśród tegorocznych nowości mamy USA, na 8. miejscu, z kolei Tajlandia awansowała z 7. miejsca w 2023 na 4. pozycję.

W 2024, jak wskazują dane Kiwi.com, najczęściej wybieraną trasą będzie Warszawa-Rzym, Warszawa-Barcelona, Warszawa-Mediolan, a także Kraków-Rzym.

Ci, którzy marzą o bardziej kameralnej atmosferze odpoczynku, w tym roku powinni unikać poniższych krajów:

  1. Hiszpania
  2. Włochy
  3. UK
  4. Tajlandia
  5. Norwegia
  6. Portugalia
  7. Francja
  8. USA
  9. Grecja
  10. Niemcy

Co ciekawe, podróże na rok 2024 wydają się być zaplanowane z dużym wyprzedzeniem. W porównaniu do roku 2023, kiedy bilety rezerwowano z około 64-dniowym wyprzedzeniem, zaplanowane już na 2024 rok wyjazdy rezerwowano średnio z 80-dniowym wyprzedzeniem. Około 33% użytkowników Kiwi.com, zakupiła bilety z 21-60-dniowym wyprzedzeniem, zaś kolejne 32% (o 8% więcej niż w zeszłym roku) z 61-121-dniowym wyprzedzeniem.

Podróżujący z Polski nie tylko planują z wyprzedzeniem, ale wydaje się, że w tym roku mają zamiar spędzić więcej czasu na miejscu. 18% pasażerów rezerwujących podróże z Kiwi.com planuje pobyt od 4-6 dni, 15% od siedmiu do dziesięciu dni, a kolejne 8% od jedenastu dni do aż całego miesiąca. Krótkie wypady do miast, city-breaki, trwające do trzech dni, są jak dotąd najbardziej preferowaną opcją przez polskich podróżnych (59%).

Średnia cena za bilet na krótkich trasach, wśród osób które rezerwowały urlop do 10 stycznia b.r., wyniosła 82 EUR - jak dotąd to o 20 EUR więcej niż w roku ubiegłym. Jak wskazuje Kiwi.com, sytuacja wygląda podobnie w przypadku lotów średniego zasięgu (o 17 EUR więcej niż w 2023) ze średnią ceną na poziomie 125 EUR i lotów międzykontynentalnych, które odnotowały największy wzrost ceny, aż o 37 EURO - ze średnią ceną 433 EUR.

*Loty zarezerwowane na podróż w 2024 do 10.01.2024.

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie! Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Malediwy drogie? Tak, ale tylko w resorcie!

Jesień i zima to zdecydowanie czas na Azje, w której panuje właśnie pora sucha i pełnia słońca. W tym roku Azja zaskoczyła wzrostem popularności w porównaniu do roku
Podróże Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?
2024-12-23 | 11:00

Święta na stoku: dlaczego Polacy wybierają Austrię i Włochy?

Coraz więcej Polaków decyduje się spędzać święta Bożego Narodzenia poza domem, szukając miejsc, które łączą tradycyjny klimat z możliwością wyjątkowego wypoczynku. W
Podróże SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl
2024-12-19 | 16:25

SUN & SNOW dołącza do partnerów sieci handlowej Lidl

Sun & Snow Sp. z o.o dołączył do partnerów sieci handlowej Lidl. Od grudnia do końca stycznia 2025 polscy użytkownicy aplikacji Lidl Plus mają możliwość skorzystania ze zniżki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Karolina Malinowska: Wraca zainteresowanie czytelnictwem wśród dzieci. To jednoczy pokolenia i rozwija więzi rodzinne

Była modelka przekonuje, że czas spędzony wspólnie z dziećmi przy książce na pewno zaprocentuje w przyszłości. Ważne jest nie tylko czytanie maluchom, ale także zachęcanie ich do tego, by w kolejnych latach nie smartfon czy tablet, ale książka była ich najlepszym przyjacielem. W obliczu rozwoju nowoczesnych technologii Karolina Malinowska dostrzega ich potencjał w promowaniu czytelnictwa. Umożliwiają one na przykład tworzenie spersonalizowanych publikacji skrojonych na miarę naszych potrzeb.

Problemy społeczne

Firmy stawiają na coraz większą autonomię pracowników. To ważne szczególnie dla młodego pokolenia

Celem pracodawców stają się samodzielne, zmotywowane, wydajne i kreatywne zespoły. W przeciwieństwie do tradycyjnych te samozarządzające się teamy pracują autonomicznie bez ciągłej kontroli, a każdy pracownik jest właścicielem swoich celów, zadań i obowiązków, aby osiągnąć wyniki. – W organizacjach, które wprowadzają koncepcje samoorganizujących się zespołów, niewątpliwie możemy mówić o zwiększeniu zaangażowania – ocenia Tina Sobocińska, doradczyni strategiczna HR i założycielka HR4future.

Media

Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka

Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.