Polska w TOP 10 najpopularniejszych destynacji wśród Europejczyków
Wedle analizy Kiwi.com - firmy travel tech i wyszukiwarki tanich lotów - w tym roku Polska, jak dotąd, jest jedną z wiodących destynacji podróżniczych wśród turystów z Europy. Uplasowała się na 6. pozycji, wyprzedzając Portugalię, Grecję czy Turcję*! A dokąd najczęściej będą podróżować użytkownicy z Polski? Oto podróżnicze trendy 2024 i kierunki, w których można się spodziewać najwięcej odwiedzających. Jeśli w tym roku szukasz bardziej kameralnej atmosfery, bez tłumów i pośpiechu, zdecydowanie lepiej ich unikać!
Polska wśród top 10!
Polska zyskuje na atrakcyjności za sprawą coraz bardziej przewidywalnej i stabilnej pogody, a także konkurencyjności cenowej. Już w ubiegłym roku cieszyła się popularnością wśród zagranicznych turystów. Nie tylko zza zachodniej granicy, ale również zza południowej, choćby z Czech. W tym roku, wedle analizy Kiwi.com, nasz kraj jak dotąd, uplasował się na 6. miejscu w zestawieniu TOP 10 najczęściej wybieranych destynacji wśród Europejczyków, wyprzedzając Portugalię, Turcję czy Grecję. Ale to nie wszystko! W zestawieniu globalnym, Polska widnieje na 11. miejscu - to wciąż bardzo wysoko, tym bardziej, że wśród najpopularniejszych krajów znalazły się Tajlandia, Włochy, Filipiny, Meksyk czy Wietnam!
Dokąd najczęściej będziemy podróżować w tym roku?
Na podium destynacji najczęściej wybieranych przez polskich podróżujących od lat jest “wielka trójka”, czyli Hiszpania, Włochy i UK. Jak wskazuje Kiwi.com, w tym roku podobnie jak w ubiegłym, nie zmienia się.
Jednak wśród tegorocznych nowości mamy USA, na 8. miejscu, z kolei Tajlandia awansowała z 7. miejsca w 2023 na 4. pozycję.
W 2024, jak wskazują dane Kiwi.com, najczęściej wybieraną trasą będzie Warszawa-Rzym, Warszawa-Barcelona, Warszawa-Mediolan, a także Kraków-Rzym.
Ci, którzy marzą o bardziej kameralnej atmosferze odpoczynku, w tym roku powinni unikać poniższych krajów:
- Hiszpania
- Włochy
- UK
- Tajlandia
- Norwegia
- Portugalia
- Francja
- USA
- Grecja
- Niemcy
Co ciekawe, podróże na rok 2024 wydają się być zaplanowane z dużym wyprzedzeniem. W porównaniu do roku 2023, kiedy bilety rezerwowano z około 64-dniowym wyprzedzeniem, zaplanowane już na 2024 rok wyjazdy rezerwowano średnio z 80-dniowym wyprzedzeniem. Około 33% użytkowników Kiwi.com, zakupiła bilety z 21-60-dniowym wyprzedzeniem, zaś kolejne 32% (o 8% więcej niż w zeszłym roku) z 61-121-dniowym wyprzedzeniem.
Podróżujący z Polski nie tylko planują z wyprzedzeniem, ale wydaje się, że w tym roku mają zamiar spędzić więcej czasu na miejscu. 18% pasażerów rezerwujących podróże z Kiwi.com planuje pobyt od 4-6 dni, 15% od siedmiu do dziesięciu dni, a kolejne 8% od jedenastu dni do aż całego miesiąca. Krótkie wypady do miast, city-breaki, trwające do trzech dni, są jak dotąd najbardziej preferowaną opcją przez polskich podróżnych (59%).
Średnia cena za bilet na krótkich trasach, wśród osób które rezerwowały urlop do 10 stycznia b.r., wyniosła 82 EUR - jak dotąd to o 20 EUR więcej niż w roku ubiegłym. Jak wskazuje Kiwi.com, sytuacja wygląda podobnie w przypadku lotów średniego zasięgu (o 17 EUR więcej niż w 2023) ze średnią ceną na poziomie 125 EUR i lotów międzykontynentalnych, które odnotowały największy wzrost ceny, aż o 37 EURO - ze średnią ceną 433 EUR.
*Loty zarezerwowane na podróż w 2024 do 10.01.2024.
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując 2 miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.