Polski film „Blue Hour” zwycięzcą nagrody Blaue Blume w Berlinie!
Agencja Face It
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/
Polski film krótkometrażowy „Blue Hour” w reżyserii Stacey Rushchak z Warszawskiej Szkoły Filmowej, zdobył pierwsze miejsce w kategorii: Najlepszy polski film podczas rozdania nagród Blaue Blume w Berlinie. Uroczysta gala odbyła się 14 lutego w ekskluzywnej przestrzeni The Reed. Obecni byli na niej znamienici goście z branży filmowej i telewizyjnej, finaliści wszystkich kategorii konkursu, przedstawiciele mediów oraz członkowie polskiego jury, w tym Radosław Piwowarski oraz Jerzy Szebesta.
W tym roku polscy twórcy po raz pierwszy mieli okazję powalczyć o nagrodę Blaue Blume, przyznawaną najbardziej romantycznym filmom krótkometrażowym już od 13 lat. W końcowym etapie konkursu znalazło się 14 finalistów, a zwycięzcę w kategorii Najlepszy polski film wyłoniło jury w składzie: Radosław Piwowarski (reżyser i scenarzysta), Jerzy Szebesta (producent filmowy), Oktawia Staciewińska (Communications Manager Apart), Katarzyna Drogowska (Player Editorial and Content Data Governor) oraz Agnieszka Mikulska (absolwentka wydziału reżyserii Łódzkiej Szkoły Filmowej). Dodatkowy głos mieli również internauci, którzy w głosowaniu online przyznali swoją nagrodę filmowi Marcina Niemkiewicza „InstaLove”.
Jednak to „Blue Hour” w reżyserii Stacey Rushchak spełnił wszelkie kryteria członków jury i został laureatem polskiej kategorii konursu Blaue Blume. Etiuda opowiadająca o uczuciu, rodzącym się między kelnerką, która prowadzi nudne, przygnębiające życie, pracując w barze w niewielkiej miejscowości, a kobietą, która pewnego dnia pojawia się w tym barze podbił serca jury.
- Blue Hour to piękna opowieść o zauroczeniu, które zamienia się w niespodziewaną miłość. W jury doceniliśmy wysmakowaną formę tego filmu, świetne zdjęcia i zjawiskowe kreacje aktorskie Moniki Szwajnos i Karoliny Rzepy. Jednogłośnie uznaliśmy tę delikatną historię miłości za najlepszy film, zasługujący na pokazanie szerokiej, telewizyjnej widowni – mówi Radosław Piwowarski, reżyser oraz członek jury Blaue Blume Polska.
- Wybór tylko jednego filmu spośród finałowej czternastki był bardzo trudny, gdyż poziom przesłanych krótkometrażowych historii był niezwykle wysoki. Pomysłowość naszych młodych polskich twórców oraz warsztat jaki zaprezentowali sprawia, że już teraz nie możemy się doczekać kolejnej edycji. Widzowie nadal mogą zapoznać się z filmami na Player i przekonać, jak utalentowanych filmowców mamy w naszym kraju – dodaje Krzysztof Mikulski, CEO Romance TV Polska.
Podczas uroczystej gali wręczenia nagród w Berlinie, którą prowadziła Valerie Niehaus, znana widzom Romance TV m. in. z serii „Następny zjazd: Szczęście”, nagrodzono także laureatów filmów niemieckich. „Long Night Stand” w reżyserii Phoebe Ammon triumfował w aż dwóch kategoriach: Najlepsza reżyseria oraz Najlepszy film. Najlepszym aktorem został Jakob Tögel za rolę w filmie „Versprich mir nichts” (Nie obiecuj mi niczego).
Blaue Blume to nagroda dla najbardziej romantycznych filmów krótkometrażowych, która przyznawana jest przez stację Romance TV już od 2011 roku. Nazwa nagrody oznacza dosłownie „niebieski kwiat”, który w Niemczech jest symbolem romantyczności i miłości. Przyznawana jest ona niemieckim filmom w kategoriach: Najlepszy film, Najlepszy reżyser i Najlepsza kreacja aktorska oraz od tego roku Najlepszy polski film.
Wszystkie finałowe filmy dostępne są na platformie Player, zaś zwycięskie filmy zarówno nagrody głównej jak i głosowania widzów miały swoją premierę telewizyjną na Romance TV w 14 lutego, w Walentynki.
Wszystkie finałowe filmy dostępne są tu: player.pl
Relację z wydarzenia polscy widzowie obejrzeć będą mogli w programie Co za Tydzień na antenie TVN.
Parterami polskiej edycji konkursu Blaue Blume są: Apart, Player, Meissen Porcelain, Romance TV oraz Mainstream Media AG.
Romance TV prezentuje europejskie seriale i filmy fabularne z najwyższej półki oraz filmowe adaptacje bestsellerów Rosamunde Pilcher, Ingi Lindström, Utty Danelli oraz Katie Fforde. Stacja słynie z romantycznych komedii z najlepszymi europejskimi gwiazdami oraz popularnych serii filmowych, jak „Statek Marzeń”, „Rejs ku szczęściu” czy „Hotel Marzeń”. Seriale, które stały się hitami, to m.in. „Górski lekarz”, „Górscy Ratownicy”.
Romance TV należy do Romance TV Betriebs GMBH, stanowiącej joint venture Mainstream Media AG z ZDF Enterprise GmbH. Za dystrybucję Romance TV w Polsce odpowiada Frame by Frame. Romance TV dociera już do ponad 5,5 milionów gospodarstw domowych w Polsce. Kanał dostępny jest m.in. na Platformie Canal+, w Polsat Box, Orange, UPC, Vectrze, Inea, Toya oraz w innych dobrych sieciach kablowych. Ambasadorem kanału jest Daniel QCZAJ.
romance-tv.pl
facebook.com/RomanceTVCzasNaUczucia
romance-tv.pl, facebook.com/RomanceTVCzasNaUczucia
Nowość w Romance TV – Kryminał z Bolzano
NAJNOWSZY KONCERT BEHEMOTHA I INNI POLSCY ARTYŚCI NA ARTE.TV
Platige Image prezentuje VFX Showreel
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wojciech „Łozo” Łozowski: Ruszam z moim solowym projektem, ale nie mam już potrzeby bycia gwiazdorem jak kiedyś. Nowe utwory tworzyłem w różnych stanach emocjonalnych
Wokalista ma sporo muzycznych planów na najbliższe miesiące, szykuje bowiem oryginalny projekt solowy. Już niebawem premierę będzie miał jego najnowszy utwór. Właśnie realizowany jest teledysk. Wojciech „Łozo” Łozowski cieszy się na ten nowy etap swojej kariery i choć teraz o wiele spraw będzie musiał zadbać sam, to jednak bez wahania stawia czoła nowym wyzwaniom i wierzy, że to jest właśnie jego czas. Na autorskiej płycie znajdą się piosenki, które tworzył przez kilka ostatnich lat.
Psychologia
Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.