Polski serial dla najmłodszych na platformie Netflix
iPublicity
Saturna 9
05-509 Józefosław
edyta.bach|ipublicity.pl| |edyta.bach|ipublicity.pl
501232302
www.ipublicity.pl
Popularny polski serial animowany dla dzieci w wieku 2-5 lat, „Agi Bagi”, od 15 maja będzie dostępny na platformie Netflix. Seria została wprowadzona na platformę w wymiarze 52 odcinków. Oryginalna produkcja Badi Badi zawiera w sobie aspekty edukacyjne – ekologiczne i relacji międzyludzkich – przekazane w atrakcyjny i przystępny sposób dla najmłodszych.
„Agi Bagi” opowiada o przygodach mieszkańców planety, która ma dwie strony: Agi i Bagi. Pokazuje wzajemne relacje między jej mieszkańcami – Agingami i Bagingami. Każdy odcinek serii dotyczy kwestii związanej ze środowiskiem i ekologią, pokazuje, jak wspólnie można starać się żyć w zgodzie z naturą. W prosty, ale kompleksowy sposób przedstawia wagę relacji międzyludzkich oraz relacji społecznych małych i większych grup. To właśnie edukacyjny charakter produkcji był najważniejszym aspektem podczas kreowania serii. W każdym z trzech sezonów bajki zostały zawarte edukacyjne elementy, które w łatwy, przystępny i atrakcyjny sposób objaśniają główny temat odcinka.
Osią serialu są opowieści o przygodach dwóch głównych bohaterów: Bodzia i Zibiego, którzy żyją po stronie Agi. Ich codzienność stanowi tło relacji między dwoma cywilizowanymi stworzeniami - Agingami i Bagingami. Agingi wyglądają jak skrzyżowanie ślimaka i królika, a ich głównym zajęciem jest sadzenie nasion i dbanie o ich wzrost. Bagingi natomiast żyją po drugiej stronie planety. Wolą wilgotne środowisko przypominające bagna. Żyją wśród korzeni roślin Agingów. Agingi i Bagingi tworzą ekosystem i razem dbają o środowisko. Ich relacje świetnie obrazuje pielęgnowanie górnych i dolnych części roślin, pokazując jak ważna jest równowaga w przyrodzie.
Niemal w każdym odcinku Bodzio i Zibi starają się przywrócić porządek i harmonię na planecie Agi Bagi. Pomagają im takie postaci jak Wódz, Siłacz, Felek i Myfka oraz Pan Księżyc, a czasem przeszkadza im Gadzina, największy żarłok na całej planecie.
Bajka o przygodach mieszkańców płaskiej planetki jest rozpoznawalnym polskim produktem na międzynarodowym rynku animacji dla dzieci. Serial gościł już na ekranach w ponad 60 krajach i został przetłumaczony na 11 języków. Serial był prezentowany na wielu targach i wydarzeniach branżowych, zakwalifikował się na festiwale na całym świecie, a w Polsce został dwukrotnie nagrodzony przez jury dziecięce podczas Festiwalu Polskiej Animacji O!PLA.
Od 15 maja abonenci Netflix mogą oglądać trzy sezony serialu, które zawierają aż 52 odcinki. Seria dostępna jest w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.
Pomysł na serial powstał dzięki konkursowi, a za finalną jego formą stoi Tomek Niedźwiedź. Za reżyserię odpowiadają Tomek Niedźwiedź (sezony 1-4) oraz Waldek Mordarski (sezony 2 i 3). Serial został wyprodukowany według scenariuszy Tomka Niedźwiedzia, Marzeny Nehrebeckiej i Bartosza Słomki. Producentem serialu jest Badi Badi w koprodukcji z Zavand Animacja i Muzycznym Studiem Produkcyjnym Spot. Przy powstaniu pierwszego sezonu studio wspierała firma Animoon. Pierwszy i drugi sezon serialu powstał w koprodukcji z Filmoteką Narodową (dawniej NINA), natomiast w poczet koproducentów przy sezonie drugim i trzecim dołączyła również Telewizja Polska. Wszystkie sezony serii powstały dzięki dofinansowaniu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Oryginalną ścieżkę dźwiękową oraz piosenki do całej serii stworzył Łukasz Targosz i Studio Spot. Warto wspomnieć, że jedna z piosenek serialu - „Zebromarchewka” przekroczyła trzy miliony wyświetleń na YouTube.
Aktualnie ekipa Badi Badi pracuje nad czwartym sezonem serii.
***
O producencie: Badi Badi to studio, które działa na polskim rynku od 2003 roku, a od 2010 roku realizuje własne produkcje, takie jak krótki film animowany „The Game”, serie filmów animowanych dla dzieci „Agi Bagi” (trzy sezony i czwarty sezon w produkcji), „Latający Miś i Strażnicy Legend” (pierwszy sezon, drugi w produkcji) oraz „Pan Robot i Marsjanie”. „Latający Miś i Strażnicy Legend” został stworzony z myślą o międzynarodowym rynku telewizyjnym. Koncepcja tego multikulturowego serialu o nowoczesnej formie plastycznej wzbudziła pozytywną reakcję zarówno na uczestnikach Cartoon Forum, jak i agentach sprzedaży. Serial ma podpisaną umowę z dystrybutorem europejskim oraz w polskim. Najnowszy pomysł studia Badi Badi to animowany film pełnometrażowy „Powrót Strażnika Legend” – przeznaczony dla widowni familijnej, z fabułą opartą na przygodach bohaterów serialu „Latający Miś i Strażnicy Legend”. Projekt został doceniony przez Komisję Europejską i wybrany w programie Kreatywna Europa. Ostatnim sukcesem studia jest serial animowany „Pan Robot i Marsjanie”, który otrzymał dofinansowanie na rozwój projektu. Serial ten w założeniu jest komedią slapstickową, której główną osią akcji są perypetie robota-łazika eksplorującego Marsa i ciekawskich mieszkańców tej planety. Twórcza pasja trzech przyjaciół i lata wytężonej pracy pozwoliły osiągnąć zamierzone cele. Dynamiczny rozwój studia sprawił, że dziś po 17 latach działalności należy do ścisłej krajowej czołówki w swojej branży.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą
Gospodarz teleturnieju zdradza, że teraz format nagrywany jest w bardziej nowoczesnym studio. Zmieniły się także zasady castingu. Zanim bowiem dany uczestnik zostanie zaproszony do studia i stanie do walki o nagrodę główną, musi przejść wnikliwą weryfikację online. Hubert Urbański uważa, że pozwala to na dokładniejszą ocenę potencjału każdego kandydata i w ten sposób udaje się wybrać najlepszych z najlepszych, więc poziom będzie niezwykle wysoki.
Polityka
Niemal 2 mln Polaków jest zagrożonych skrajnym ubóstwem. Są duże trudności w mierzeniu skali tego zjawiska

W 2024 roku w Polsce nastąpiło zmniejszenie zasięgu zagrożenia ubóstwem skrajnym o 1,4 pp. – z 6,6 proc. rok wcześniej do 5,2 proc. Jest to jednak mniejszy spadek niż wzrost odnotowany pomiędzy 2022 a 2023 rokiem – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W 2024 roku zwiększył się jednak zasięg zagrożenia ubóstwem relatywnym (do 13,3 proc.) i zmniejszył ubóstwem ustawowym – do poziomu 2,6 proc. Miliony Polaków wciąż nie realizują potrzeb na podstawowym poziomie, co może powodować konsekwencje polityczne i społeczne. Eksperci apelują o wprowadzenie obiektywnych miar ubóstwa, co ma pomóc w jego zwalczaniu.
Media
Edyta Herbuś: Ostatnio bardziej koncentrowałam się na aktorskim rozwoju w teatrze. Teraz znowu zawołała mnie telewizja i jest to czas fajnego odświeżenia

Tancerka robi sobie przerwę od teatralnej sceny i cieszy się, że teraz będzie jej więcej w telewizji. Ostatnie tygodnie spędza przede wszystkim na planie produkcji realizowanych dla Polsatu. Swoich sił próbuje między innymi w 22. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Będzie ją można oglądać również w nowych odcinkach serialu „Przyjaciółki”. Edyta Herbuś zaznacza jednak, że niezależnie od tego, jak bardzo jest zajęta, zawsze znajdzie chwilę, by potańczyć czy stworzyć spontaniczny układ choreograficzny.