Polskie fundacje ponownie ze wsparciem od The Starbucks Foundation
26 września The Starbucks Foundation w ramach programu Global Community Impact Grants ogłosiła przyznanie nowych dotacji, wyróżniając ponad 80 organizacji non-profit z 46 krajów. W gronie beneficjentów znalazły się aż dwie polskie organizacje pozarządowe – Fundacja Sarigato, która otrzymała 20 000 dolarów, oraz Fundacja Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”, której przyznano 30 000 dolarów. Obie fundacje zostały nominowane do programu przez polskich Partnerów (pracowników) kawiarni Starbucks, którzy od lat współpracują z nimi w ramach wolontariatu pracowniczego.
„Pracownicy Starbucks na całym świecie mogą zgłaszać lokalne organizacje non-profit funkcjonujące w ich społecznościach lokalnych. W Polsce od lat współpracujemy z różnymi fundacjami. Cieszymy się, że działalność „Opiekuńczych Skrzydeł” i Sarigato już po raz kolejny została doceniona przez The Starbucks Foundation, a dzięki przyznanym grantom będziemy mogli razem zrobić jeszcze więcej dobrego dla ich podopiecznych.” – mówi Vedran Modric, Dyrektor Operacyjny Starbucks w Polsce.
Pierwsza z wybranych organizacji, Fundacja Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”, pomaga dzieciom pochodzącym z rodzin borykających się z różnymi problemami i zagrożonych wykluczeniem społecznym, starając się dać im możliwości, których zazwyczaj nie mają. Działa ona na rzecz wyrównywania szans w fundacyjnych domach dziennego pobytu, wzorowanych na domach rodzinnych. Dzięki tej pomocy dzieci zyskują poczucie bezpieczeństwa i wiarę w swój potencjał, uczą się marzyć i dążyć do spełnienia tych marzeń. Z pozyskanych z grantu środków zostanie zrealizowany projekt „Kompas”, wspierający 32 dzieci, w tym uchodźców wojennych, poprzez zajęcia terapeutyczne, edukacyjne i artystyczne.
„Będziemy mogli zapewnić naszym podopiecznym różnorodne zajęcia, dzięki którym dzieci będą mogły odkryć swoje mocne strony, pasje i zainteresowania, uwierzyć w siebie. Dzięki zapewnieniu dzieciom poczucia bezpieczeństwa i dodając wiatru w ich skrzydła możemy odmieniać ich los. Dzięki poprzednim grantom od The Starbucks Foundation mogliśmy już dać szansę wielu dzieciom.” – mówi Magdalena Kryńska z Fundacji Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”.
Z kolei Fundacja Sarigato w ramach projektu „Hakersi” rozwija kompetencje cyfrowe dzieci zagrożonych wykluczeniem technologicznym. Dodatkowe dofinansowanie pozwoli dotrzeć do kolejnych młodych osób, które zyskają dostęp do nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, takich jak Minecraft Edu Edition czy Scratch.
„Dzięki dotacjom uzyskanym w latach 2022-2024 aż 950 uczestników projektu Hakersi zyskało możliwość udziału w zajęciach technologicznych. Dodatkowe środki pozwalają nam wyposażyć młodych ludzi w niezbędne kompetencje, które przyczynią się do ich przyszłej niezależności” - mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato.
Globalne wsparcie dla lokalnych społeczności
Ogłoszony w 2022 roku program Global Community Impact Grants The Starbucks Foundation zakładał inwestycję w wysokości 30 milionów dolarów do 2030 roku, aby wpływać na obszary takie jak wsparcie młodzieży, inkluzywność i różnorodność, pomoc społeczna, walka z głodem, wspieranie możliwości ekonomicznych oraz dostęp do wody, sanitariatów i higieny. Program bazuje na innych inicjatywach The Starbucks Foundation, takich jak granty lokalne, granty dla regionów pochodzenia oraz granty na pomoc w przypadku katastrof, które wspierają odporność i dobrobyt lokalnych społeczności, a także pomoc dla ofiar katastrof. Od momentu uruchomienia programu w 2022 roku, The Starbucks Foundation wraz z licencjobiorcami przyznała ponad 10 milionów dolarów w ramach Global Community Impact Grants dla ponad 150 organizacji non-profit w ponad 60 rynkach.
„Od początku działalności Starbucks dąży do bycia firmą, która działa inaczej – taką, która priorytetowo traktuje swoich Partnerów, czyli pracowników, klientów oraz społeczności, którym na co dzień służymy, dostosowując się do lokalnych potrzeb.” – powiedział Brady Brewer, CEO International Starbucks i członek zarządu Fundacji Starbucks. - „Dzięki Global Community Impact Grants nasi Partnerzy mogą wskazywać ważne dla nich cele, a my wspieramy je finansowo, pomagając organizacjom, które są im najbliższe.”
Więcej o programie Global Community Impact Grants można dowiedzieć się na stronie Starbucks Stories.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Eliza Gwiazda: Polskie hotele to już nie są te sprzed 10-15 lat. Nie ma takiej zachcianki, której pięciogwiazdkowe obiekty by nie spełniły
Influencerka zauważa, że w Polsce jest coraz więcej atrakcyjnych hoteli z bogatą ofertą dostosowaną do zróżnicowanych potrzeb gości. Jest w nich coraz więcej udogodnień, atrakcji i komfortowych rozwiązań, które sprawiają, że pobyt w danym obiekcie jest prawdziwą przyjemnością. Eliza Gwiazda wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenia, będąc w jury konkursu na najpiękniejszy hotel w Polsce.
Konsument
Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów

Niemal trzy czwarte uczniów w wieku 15–16 lat już sięgnęło po alkohol. Jak wynika z badania ESPAD 2024, to wciąż najbardziej wśród młodzieży rozpowszechniona substancja psychoaktywna. W ostatnich 20 latach o ponad 20 pp. spadł odsetek nastolatków palących papierosy, ale prawie 70 proc. 17–18-latków przyznaje, że sięgnęło w swoim życiu po e-papierosa. Eksperci wskazują na potrzebę nie tylko bardziej restrykcyjnego ograniczania dostępności tych produktów dla młodych ludzi, ale też o działania na rzecz edukacji zdrowotnej i kompleksowego podejścia do profilaktyki i leczenia uzależnień, bez podziału na poszczególne grupy substancji.
Dom i ogród
Krzysztof Skórzyński: Elektrośmieci są dzisiaj gigantycznym problemem. Wciąż nie nauczyliśmy się segregować takich odpadów

Dziennikarz zauważa, że wciąż narastającym problemem są tzw. niewidzialne elektrośmieci. To nie tylko telefony, zasilacze, ładowarki, powerbanki i słuchawki, ale także zabawki elektroniczne czy e-papierosy. Konsumenci zazwyczaj nie postrzegają ich w kategorii elektroodpadów i zamiast oddawać do recyklingu, magazynują je w szufladach lub wrzucają do pojemników na odpady zmieszane, skąd trafiają na wysypiska, gdzie zostają spalone lub przetworzone w nieprawidłowy sposób. Krzysztof Skórzyński jest zaniepokojony takimi praktykami.