Komunikaty PR

Polskie fundacje ponownie ze wsparciem od The Starbucks Foundation

2024-12-16  |  01:00
Biuro prasowe

26 września The Starbucks Foundation w ramach programu Global Community Impact Grants ogłosiła przyznanie nowych dotacji, wyróżniając ponad 80 organizacji non-profit z 46 krajów. W gronie beneficjentów znalazły się aż dwie polskie organizacje pozarządowe – Fundacja Sarigato, która otrzymała 20 000 dolarów, oraz Fundacja Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”, której przyznano 30 000 dolarów. Obie fundacje zostały nominowane do programu przez polskich Partnerów (pracowników) kawiarni Starbucks, którzy od lat współpracują z nimi w ramach wolontariatu pracowniczego.

„Pracownicy Starbucks na całym świecie mogą zgłaszać lokalne organizacje non-profit funkcjonujące w ich społecznościach lokalnych. W Polsce od lat współpracujemy z różnymi fundacjami. Cieszymy się, że działalność „Opiekuńczych Skrzydeł” i Sarigato już po raz kolejny została doceniona przez The Starbucks Foundation, a dzięki przyznanym grantom będziemy mogli razem zrobić jeszcze więcej dobrego dla ich podopiecznych.” mówi Vedran Modric, Dyrektor Operacyjny Starbucks w Polsce.

Pierwsza z wybranych organizacji, Fundacja Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”, pomaga dzieciom pochodzącym z rodzin borykających się z różnymi problemami i zagrożonych wykluczeniem społecznym, starając się dać im możliwości, których zazwyczaj nie mają. Działa ona na rzecz wyrównywania szans w fundacyjnych domach dziennego pobytu, wzorowanych na domach rodzinnych. Dzięki tej pomocy dzieci zyskują poczucie bezpieczeństwa i wiarę w swój potencjał, uczą się marzyć i dążyć do spełnienia tych marzeń. Z pozyskanych z grantu środków zostanie zrealizowany projekt „Kompas”, wspierający 32 dzieci, w tym uchodźców wojennych, poprzez zajęcia terapeutyczne, edukacyjne i artystyczne.

 

„Będziemy mogli zapewnić naszym podopiecznym różnorodne zajęcia, dzięki którym dzieci będą mogły odkryć swoje mocne strony, pasje i zainteresowania, uwierzyć w siebie. Dzięki zapewnieniu dzieciom poczucia bezpieczeństwa i dodając wiatru w ich skrzydła możemy odmieniać ich los. Dzięki poprzednim grantom od The Starbucks Foundation mogliśmy już dać szansę wielu dzieciom.” – mówi Magdalena Kryńska z Fundacji Joanny Radziwiłł „Opiekuńcze Skrzydła”.

Z kolei Fundacja Sarigato w ramach projektu „Hakersi” rozwija kompetencje cyfrowe dzieci zagrożonych wykluczeniem technologicznym. Dodatkowe dofinansowanie pozwoli dotrzeć do kolejnych młodych osób, które zyskają dostęp do nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, takich jak Minecraft Edu Edition czy Scratch.

„Dzięki dotacjom uzyskanym w latach 2022-2024 aż 950 uczestników projektu Hakersi zyskało możliwość udziału w zajęciach technologicznych. Dodatkowe środki pozwalają nam wyposażyć młodych ludzi w niezbędne kompetencje, które przyczynią się do ich przyszłej niezależności” - mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato.

Globalne wsparcie dla lokalnych społeczności

Ogłoszony w 2022 roku program Global Community Impact Grants The Starbucks Foundation zakładał inwestycję w wysokości 30 milionów dolarów do 2030 roku, aby wpływać na obszary takie jak wsparcie młodzieży, inkluzywność i różnorodność, pomoc społeczna, walka z głodem, wspieranie możliwości ekonomicznych oraz dostęp do wody, sanitariatów i higieny. Program bazuje na innych inicjatywach The Starbucks Foundation, takich jak granty lokalne, granty dla regionów pochodzenia oraz granty na pomoc w przypadku katastrof, które wspierają odporność i dobrobyt lokalnych społeczności, a także pomoc dla ofiar katastrof. Od momentu uruchomienia programu w 2022 roku, The Starbucks Foundation wraz z licencjobiorcami przyznała ponad 10 milionów dolarów w ramach Global Community Impact Grants dla ponad 150 organizacji non-profit w ponad 60 rynkach.

„Od początku działalności Starbucks dąży do bycia firmą, która działa inaczej – taką, która priorytetowo traktuje swoich Partnerów, czyli pracowników, klientów oraz społeczności, którym na co dzień służymy, dostosowując się do lokalnych potrzeb.” – powiedział Brady Brewer, CEO International Starbucks i członek zarządu Fundacji Starbucks. - „Dzięki Global Community Impact Grants nasi Partnerzy mogą wskazywać ważne dla nich cele, a my wspieramy je finansowo, pomagając organizacjom, które są im najbliższe.”

Więcej o programie Global Community Impact Grants można dowiedzieć się na stronie Starbucks Stories.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Klocki LEGO dla młodych odkrywców! Zestaw Lwiątko Simba to doskonały sposób na przybliżenie najmłodszym przygód „Króla Lwa”. Dzieci od 6 roku życia
Dziecko Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
2024-12-20 | 11:00

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

W okresie świątecznym polski producent fotelików samochodowych, firma Avionaut, zaangażował się w akcję charytatywną na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W ramach
Dziecko Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
2024-12-20 | 10:10

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa

Edukacja sensoryczna, choć często postrzegana jako zabawa, ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka. Żłobki i przedszkola, które świadomie wprowadzają aktywności stymulujące

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.