Komunikaty PR

Ponad 90 urządzeń dezynfekujących trafiło do szkół w całej Polsce

2021-11-09  |  01:00
Biuro prasowe

Ponad 90 urządzeń dezynfekujących trafiło do placówek szkolnych i wychowawczych w całej Polsce

 

Pandemia COVID-19 nie odpuszcza, a każdego dnia widać systematyczny wzrost zachorowań. Poprzedni rok pokazał, że najważniejsze dla zachowania stabilnej sytuacji epidemiologicznej, jest utrzymanie niskiego wskaźnika wśród najbardziej zagrożonych – czyli seniorzy i dzieci. Firma Gero Sp. z o.o. będąca w Polsce wyłącznym dystrybutorem marki Ariete, postanowiła wyjść naprzeciw najbardziej potrzebującym polskim szkołom i placówkom porządku publicznego. W okresie od lipca do października 2021 roku firma przekazała ponad 90 specjalistycznych urządzeń do odkażania i dezynfekcji pomieszczeń.

 

Dlaczego odkażanie powierzchni i pomieszczeń jest tak istotne?

Badania dowodzą, że wirus SARS-CoV-2 może przetrwać poza organizmem człowieka, w tym na różnych powierzchniach kilka godzin, a nawet dni. Eksperci są więc zgodni, że regularne dezynfekowanie powierzchni i pomieszczeń, znacząco zmniejsza możliwość zarażenia się COVID-19.

Co więcej, obecnie panująca epidemia COVID-19 to zagrożenie nie tylko dla zdrowia, ale także dla psychiki. Badania pokazują, że blisko 1/4 dzieci i młodzieży odczuła negatywne następstwa braku kontaktu z nauczycielami. Następstwem tego były nie tylko trudności w codziennej nauce, ale też brak rozwoju relacji koleżeńskich, kontaktów z rówieśnikami i nauczycielami, a także narastające problemy psychiczne. Dlatego każdy kto troszczy się o dzieci z ulgą przyjął informację o powrocie do szkolnych ławek.

 

Ponad 90 urządzeń do odkażania trafiło do polskich szkół i placówek publicznych

Dynamicznie zmieniająca się sytuacja epidemiologiczna w Polsce, obostrzenia oraz kolejne wymogi Ministerstwa, postawiły dużą część szkół i placówek publicznych w trudnej sytuacji. Brak środków czy możliwości zakupu urządzeń, było dla wielu miejsc ogromnym problemem. Przedstawiciele marki Ariete, widząc tę sytuację, postanowili zareagować szybciej i zaczęli działać jeszcze w wakacje.

„W pierwszym etapie postanowiliśmy wybrać placówki szkolne oraz ośrodki kultury, w których dzieci i młodzież spędzają wakacje. To właśnie tam, chcieliśmy w pierwszej kolejności przekazać nasze sanifikatory.” – mówi Michał Obalewski – Prezes Gero Sp. z o.o. będącej w Polsce wyłącznym dystrybutorem marki Ariete. Działania w lipcu i sierpniu były prowadzone pod hasłem #NomalneWakacje 2021, a przedstawiciele marki Ariete zorganizowali szereg aktywności. Między innymi zostało utworzone wydarzenie na Facebooku, które zgromadziło ponad 6000 osób.  Prezentowane były na nim treści zarówno o charakterze humorystycznym, jak również edukacyjnym. „Mieliśmy świadomość, że mówienie o odkażaniu i dezynfekcji dla wielu osób może być mało atrakcyjne. Dlatego wybraliśmy mniej standardowe rozwiązanie i postawiliśmy na formę eventu w ramach medium społecznościowego. Każdy mógł codziennie zajrzeć i znaleźć interesującą go treść.” – mówi Michał Obalewski. Wraz ze wzrostem liczby uczestników, wzrosła chęć przekazania kolejnych urządzeń. „W pierwszym etapie zgłosiło się do nas kilkadziesiąt placówek z całej Polski. Wybraliśmy z nich ponad 30, które w naszej opinii były najbardziej potrzebujące.” – dodaje Obalewski.

Organizatorom zależało, aby działania realnie wpłynęły na poprawę zdrowia oraz jakości odkażania pomieszczeń w placówkach porządku publicznego. Dlatego wraz z nowym rokiem szkolnym 2021/2022, marka Ariete zorganizowała kolejne działania – tym razem pod hasłem #BezpiecznaSzkoła. Cel działań był jasny. Zrobić jeszcze więcej, aby kolejny rok szkolny nie był tak dramatyczny jak ostatni.

W ramach akcji #BezpiecznaSzkoła pojawiły się liczne wzmianki medialne oraz artykuły o możliwości otrzymania urządzeń. Do 30. września rodzice i opiekunowie szkolni, mieli możliwość zgłaszania placówek, które mogły otrzymać sanifikatory marki Ariete.

 

Wsparcie Urzędu m. st. Warszawa i podsumowanie akcji

Do akcji #BezpiecznaSzkoła dołączyli także przedstawiciele m. st. Warszawa, którzy skoordynowali przekazanie kolejnych 16 urządzeń do szkół i placówek specjalnych, burs i placówek wychowania pozaszkolnego. „Sanifikatory będą stanowiły cenne uzupełnienie wyposażenia szkół i placówek, przyczynią się do jeszcze skuteczniejszej dezynfekcji powierzchni i pomieszczeń szkolnych. W okresie pandemii dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pobytu uczniów jest priorytetem, w szczególności w szkołach i placówkach, gdzie przebywają dzieci objęte kształceniem specjalnym, które mają różnorodne dysfunkcje i choroby przewlekłe specjalistycznych mówi Katarzyna Stępniak Naczelniczka Wydziału Kształcenia Specjalnego i Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w miejskim Biurze Edukacji. Dzięki współpracy Ariete z Miastem Warszawa, akcja zyskała nowe możliwości, a sanifikatory trafiły do miejsc, które bardzo takich urządzeń potrzebowały.

„Cieszymy się, że dzięki takim akcjom, jak #NormalneWakacje i #BezpiecznaSzkoła, mogliśmy zrobić tak dużo dobrego. Od lipca przekazaliśmy ponad 90 sanifikatorów do placówek w całej Polsce. Były to zarówno szkoły, jak również poradnie psychologiczne, ośrodki kultury i przychodnie lecznicze. Jestem pewny, że to nie koniec naszej aktywności w tym obszarze i dalej będziemy robić co w naszej mocy, aby walczyć z tą trudną dla wszystkich sytuacją.” – podsumowuje Prezes Gero Sp. z o.o. będącej w Polsce wyłącznym dystrybutorem marki Ariete.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce Biuro prasowe
2024-10-31 | 11:40

Ocena potrzeb w zakresie wsparcia dla Seniorów w Polsce

Ponad połowa polskich seniorów (53% ankietowanych) czuje się młodziej niż wskazywałaby na to metryka. Prawie tyle samo z nich (45%) przyznaje, że jest niemal cały czas online.
Styl życia BRAK ZDJĘCIA
2024-10-31 | 10:00

Polki mają mniej czasu na życie zawodowe

W niemal połowie domów panuje partnerski model łączenia życia zawodowego z domowym, w którym mężczyzna i kobieta dzielą się po równo obiema sferami. Co piąte gospodarstwo domowe przyjęło model mieszany, w
Styl życia Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację
2024-10-31 | 01:00

Upiornie dobra zabawa! Halloweenowe pomysły na firmową integrację

Zbliżające się Halloween może być doskonałym pretekstem do zorganizowania oryginalnego eventu firmowego, który pomoże pracownikom lepiej się poznać, zbudować jedność w zespole i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.