Komunikaty PR

Ponad połowa Polaków obawia się dotykania klamek

2020-07-17  |  18:00
Kontakt

 

Czas izolacji spowodowany pandemią COVID-19 dotkliwie przekształcił dotychczasowe życie większości społeczeństwa. Do dzisiaj towarzyszą nam liczne zmiany związane z wprowadzonymi, kilkukrotnie przedłużanymi, a następnie zniesionymi restrykcjami. Nieodłączny obecnie jest również strach i obawy o kontakt z osobą zakażoną.

 

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie firmy tedee, już ponad połowa Polaków obawia się dotykania klamek w miejscach publicznych, a co trzeci z nas. dezynfekuje je we własnym domu[1]. Obecnie jedyną pewną kwestią jest to, że ludzie chcą czuć się bezpiecznie i codziennie starają się znaleźć nowe możliwości, które pomogą im uzyskać poczucie komfortu. Pomocne mogą okazać się nowe technologie, które ograniczą bezpośredni kontakt z przedmiotami lub powierzchniami potencjalnie ryzykownymi.

 

Wciąż obecny problem

 

Od kilku tygodni Polacy nie musza żyć w izolacji i starają się powrócić do życia sprzed pandemii. Potencjalne zagrożenie nie opuściło jednak Polski. Dane publikowane przez Ministerstwo Zdrowia pokazują, że koronawirus w Polsce zwalnia tempo, jednak istnieją obawy przed drugą falą zakażeń.[2] Zdaniem ministra zdrowia, druga fala pandemii nadejdzie wraz z sezonem grypowym.[3] Jego obawy potwierdza dr. Andrea Ammon, dyrektor Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC). Zapewnia jednak, że można zapobiec jej katastrofalnym skutkom, poprzez przestrzeganie odpowiednich zasad.[4] Zachowanie społecznego dystansu, niedotykanie powierzchni, z którymi mieli kontakt inni ludzie oraz zasłanianie ust i nosa są kluczowe.

 

Polakom towarzyszą liczne obawy związane z wciąż obecnym wirusem. Badanie pokazało, jakie środki zapobiegawcze Polacy stosowali najczęściej przez ostatnie 4 miesiące od ekspansji pandemii w naszym kraju. Było to częste i dokładne mycie rąk (71 proc.), zakładanie maseczek ochronnych podczas wyjścia z domu (68 proc.) oraz korzystanie z płynów dezynfekujących i innych środków odkażających do mycia rąk (60 proc.)[5].

 

- Co ciekawe, co trzeci z badanych respondentów odpowiedział, że prewencyjnie otwiera drzwi bez dotykania ich dłonią (32 proc.) oraz dezynfekuje klamki w mieszkaniu (32 proc.)[6]. Te dane pokazują, ze Polacy poważnie podeszli do zagrożenia związanego z pandemią. Mimo, że wielu z nas otwarcie zdaje się nie przejmować już pandemią, w zaciszu domowym staramy się o zachowanie maksymalnego bezpieczeństwa. Ostatecznie dom czy mieszkanie to miejsce, które chcemy aby kojarzyło się głównie ze bezpieczeństwem i komfortem. komentuje Andrzej Kaszycki, Wiceprezes Zarządu tedee.

 

Polacy chcą nowoczesnych rozwiązań

 

Zdecydowana połowa badanych respondentów (57 proc.) nie chce dotykać klamek w miejscach publicznych. Polacy najbardziej obawiają się kontaktu z uchwytami w sklepie, galerii lub centrum handlowym (83 proc.), w urzędach (70 proc.), a także na klatce schodowej budynku (68 proc.). Co więcej prawie połowa ankietowanych wyraża obawy związane z dotykaniem klamek nawet w miejscu pracy (47 proc.).[7]. Jest to całkowicie uzasadnione, gdyż są to newralgiczne elementy w przestrzeni publicznej, na których mogą znajdować się niebezpieczne zarazki.

 

- O ile w przestrzeni publicznej ciężko jest uniknąć potencjalnego zakażenia, to we własnym domu lub miejscu pracy można łatwo zadbać o bezpieczeństwo. Minione lata przyniosły dużą rewolucję w rozwoju urządzeń smarthome, które mogą nam pomóc. Przykładowo inteligentny zamek tedee, pozwala otwierać drzwi bez konieczności dotykania klamki, dzięki funkcji odciągania zapadki. Zamkiem sterujemy za pomocą smartfona, który zawsze mamy pod ręką i często go czyścimy. – dodaje Andrzej Kaszycki.

 

Z badania przeprowadzonego wśród Polaków wynika, że już co trzeci z nas każdorazowo po użyciu klamki dezynfekuje ją, a 20 proc. odkaża również klucze do domu. Jednak takie działania są uciążliwe i czasochłonne. Dlatego 37 proc. respondentów zadeklarowało, że byliby skłonni zapłacić za rozwiązanie pozwalające unikania dotykania klamki przy wchodzeniu do domu. Z badania jednoznacznie wynika, że 58 proc. Polaków byłaby skłonna zamontować inteligentny zamek w swoim domu. Przypuszczalnie wraz ze wzrostem zachorowań jesienią wiele osób wybierze tego typu rozwiązania do swojego domu.

 

 


[1] Tamże.

[2] https://twitter.com/MZ_GOV_PL?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor

[3] https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-06-22/minister-zdrowia-ostrzega-przed-druga-fala-pandemii-koronawirusa-staramy-sie-na-nia-przygotowac/

[4] https://www.theguardian.com/world/2020/may/20/top-eu-doctor-europe-should-brace-itself-for-second-wave-of-coronavirus

[5] SW Research dla tedee, Badanie opinii publicznej nt. inteligentnych zamków, Warszawa 2020 r.

[6] Ibidem.

[7] SW Research dla tedee, Badanie opinii publicznej nt. inteligentnych zamków, Warszawa 2020 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Bitget
2025-05-29 | 14:21

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Po rebrandingu i nowym planie działania raport Onchain Bitget Wallet pokazuje, że użytkownicy coraz częściej polegają na portfelach do handlu, zarabiania i płatności –
IT i technologie Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji
2025-02-07 | 15:40

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.