Porozumienie między największą śląską uczelnią i Szkołą w Chmurze
W najbliższy czwartek – 25 kwietnia 2024 roku, w Auli im. Kazimierza Lepszegow budynku Rektoratu Uniwersytetu Śląskiego przy ul. Bankowej 12 w Katowicach o godz. 11.00 nastąpi inauguracja działań w ramach umowy podpisanej pomiędzy Szkołą w Chmurze a Uniwersytetem Śląskim.
O tym jaka powinna być nowoczesna edukacja porozmawiają dr Mikołaj Marcela, prof. Michał Kłosiński, Barbara Jędrusiak, dyrektorka Szkoły w Chmurze oraz uczniowie: Paweł Juszkiewicz i Zofia Pichlak.
Uniwersytet Śląski i Szkoła w Chmurze zapowiadają realizację wspólnych projektów edukacyjnych oraz prowadzenie wspólnych badań. Szczególnym obszarem będą wyzwania humanistyki cyfrowej oraz bezpieczeństwa cyfrowego. Uniwersytet otwiera się na uczniów Szkoły w Chmurze oraz ich nauczycieli. Uczniowie mają brać udział w organizowanych przez Uniwersytet zajęciach i inicjatywach. Jednym z nich jest planowany Hackathon. Z kolei nauczyciele będą mieli możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych.
Plan wydarzenia
11.00 – Oficjalna inauguracja współpracy
11.11 – debata z udziałem przedstawicieli UŚ (dr Mikołaj Marcela, dr hab. Michał Kłosiński), dyrekcją Szkoły w Chmurze (Barbarą Jedrusiak) i uczniami (Pawłem Juszkiewiczem i Zofią Pichlak)
12.12 – Cykl warsztatów dla uczestników wydarzenia (warsztaty z grupą poetycką Na Abarot, gra terenowa/prezentacja Centrum Informacji Naukowej i Biblioteki Akademickiej dla uczniów szkoły, warsztaty teatralne)
Żywienie małego dziecka na wakacjach – 5 ważnych wskazówek od psychologa i ped
Połowa Polaków chce zmiany określenia „urlop macierzyński” na neutralne
SpynkaMobile – przestrzeń rozwoju dzieci
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.