Port Łódź wspiera lokalną społeczność

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Każda okazja jest dobra by pomagać. Port Łódź w ramach prowadzonych akcji marketingowych łączy promocję oferty swoich najemców ze wsparciem dla najbardziej potrzebujących. Czas pandemii dobitnie pokazał, że wzajemna życzliwość i chęć pomocy są kluczowe by przetrwać ten niezwykle trudny dla wszystkich okres. Port Łódź od początku działalności wspiera swoich sąsiadów. Nie inaczej było i tym razem, gdy wiosenna kampania modowych kolekcji najemców stała się jednocześnie punktem wyjścia do tego by wspomóc potrzebujących. Instalacja - która powstała w Centrum na potrzeby akcji marketingowej - zbudowana z szaf IKEA i wypełniona ubraniami od najemców, została przekazana do łódzkiego Funduszu Ochrony Macierzyństwa.
Fundusz obejmuje opieką głównie kobiety w ciąży oraz młode matki, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. Często są to kobiety pozbawione dachu nad głową, które zaznały przemocy ze strony partnera i nie posiadają jakichkolwiek środków do życia umożliwiających utrzymanie siebie i dziecka. Organizacja zapewnia podopiecznym nie tylko wsparcie prawne i psychologiczne, ale także żywność i ubrania dla nich i dzieci. Raz w tygodniu Panie mogą korzystać z magazynu FOM, gdzie otrzymują odzież i obuwie. Port Łódź przekazał Funduszowi na potrzeby organizacji tego pomieszczenia trzy szafy, wypełnione dodatkowo ubraniami zakupionymi od swoich najemców. Szafy pozwoliły uporządkować przestrzeń magazynu FOM. Wcześniej rzeczy przekazywane dla podopiecznych Funduszu nie miały niestety swojego miejsca. Od teraz wszystkie ubrania, które trafią do magazynu zostaną estetycznie poukładane w szafach, tworząc tym samym bardziej przyjazną atmosferę tego miejsca.
- Priorytetem dla nas jest umiejętne łączenie biznesu z troską o lokalną społeczność i jej potrzeby. Kiedy decydowaliśmy się na marcową akcję marketingową, od początku wiedzieliśmy, że zarówno szafy, jak i ich zawartość chcemy przekazać potrzebującym. Dowiedzieliśmy się o specjalnym magazynie Funduszu Ochrony Macierzyństwa i stwierdziliśmy, że to idealne miejsce by to właśnie tam trafiły szafy i ubrania po zakończonej kampanii. Wspólnie ze sklepem IKEA Łódź dołożyliśmy tym samym swoją cegiełkę do prowadzonej przez FOM inicjatywy – mówi Jagoda Olesiak, kierownik marketingu Portu Łódź.
- Przekazane przez nas szafy pozwolą na stałe lepiej zaaranżować przestrzeń magazynu. Mamy nadzieję, że nowe ubrania, ale też i samo uporządkowanie garderoby, pozwoli paniom poczuć się bardziej komfortowo i wpłynie pozytywnie na postrzeganie siebie. Współpraca z FOM z pewnością nie zakończy się na tej jednej cegiełce, już rozmawiamy o kolejnych możliwych formach wsparcia – dodaje Jagoda Olesiak.
Za każdą z podopiecznych Funduszu kryje się historia. Mniejsza bądź większa tragedia związana z doznaniem przemocy, bezdomnością czy uzależnieniami. Organizacja pomaga kobietom stawić czoła problemom, jest dla nich oparciem i najczęściej także pierwszym punktem zaczepienia.
- Nasz Fundusz to jedno z dzieł Centrum Służby Rodzinie, które nieprzerwanie działa od ponad 33 lat. Przez ten czas objęliśmy wsparciem około 6 tysięcy kobiet i rodzin z regionu łódzkiego. Pomoc udzielana naszym podopiecznym pozwala im poczuć, że nie są pozostawione same sobie. Daje im siłę by walczyć i zrzucić ciężar często traumatycznych doświadczeń życiowych. Bardzo istotne jest tu holistyczne podejście do każdej z pań, co wyraża się m.in. w umacnianiu ich poczucia godności i samoakceptacji - mówi Aneta Szustak, Z-ca dyrektora CSR ds. pomocowych, Przewodnicząca FOM.
Port Łódź jako największe centrum handlowe w regionie aktywnie uczestniczy w życiu Łodzi i jej mieszkańców oraz wspiera lokalną społeczność. Jest nie tylko miejscem zakupów i spędzania wolnego czasu, ale także ośrodkiem, który łączy ludzi i reaguje na ich potrzeby. Od początku swojej działalności Centrum realizuje oraz wspiera wszystkie inicjatywy związane ze zdrowiem, ochroną środowiska, a także aktywizuje lokalną społeczność. Więcej na temat działań podjętych przez Port Łódź przeczytać można na stronie Portu Łódź, wchodząc w zakładkę "Zrównoważony Rozwój".

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.