Komunikaty PR

Powrót do żłobka i przedszkola – 5 eksperckich sposobów na zbudowanie odporności

2021-10-29  |  15:00
Biuro prasowe

Już za chwilę nasze maluchy dziarskim krokiem, lub w wózeczkach, udadzą się do żłobków i przedszkoli, w których będą na nie czekały ulubione panie, koledzy i… potencjalne zarazki. Co zrobić, aby wzmocnić ich odporność przed spotkaniem z rówieśnikami? Oto niezawodne rady doktora Łukasza Durajskiego, Pediatry Roku 2019, znanego jako „Doktorek Radzi”.

 

Pierwszym dniom w żłobku czy przedszkolu towarzyszą duże emocje. Dzieci przeżywają rozstanie z rodzicami, a my zastanawiamy się, jak maluszek poradzi sobie w obcym środowisku. Od tej chwili nasz szkrab będzie z każdym dniem coraz bardziej samodzielny, a w jego świecie pojawi się o wiele więcej ważnych osób. Jest jednak coś, co możemy zrobić, aby ułatwić dziecku początek przygody z edukacją – skorzystajmy z porad eksperta, pediatry Łukasza Durajskiego, jak wzmocnić odporność malucha:

1. Mamy prosty trzyskładnikowy przepis na to, jaki zbudować odporność dziecka: dieta, aktywność fizyczna i szczepienia. Dieta to najlepszy suplement, jaki możemy dać dziecku, jeśli chodzi o wzmacnianie odporności. Musimy uczyć je właściwych nawyków żywieniowych poprzez tak zwane modelowanie. Nie zachęcajmy go do marchewki, jedząc obok frytki z ketchupem. Dając przykład, będziemy w stanie nauczyć dziecko właściwej diety. W pierwszej kolejności polecałbym zacząć od warzyw, bo jest to najtrudniejszy element do wprowadzenia do diety. Zanim damy dziecku słodkie owoce, przyzwyczajmy je do warzyw. Warzywa są kolorowe – bawmy się nimi. Dzięki temu dziecko samo będzie uzupełniało sobie wszystkie składniki niezbędne do prawidłowego rozwoju.

2. Ruch uruchamia w naszym organizmie cały mechanizm, który sprawia, że nasz układ immunologiczny jest stymulowany. Wprowadzajmy nawyki sportu. Jeśli jeden z rodziców będzie uprawiał sport i pokazywał to dziecku, to mamy 60% szans, że dziecko będzie chciało ten sport uprawiać. Jeśli dwójka rodziców, to dane mówią, że szanse wzrastają do 70%. To my musimy być przykładem dla swojego dziecka. Uprawiajmy sport, zamiast przerzucać kanały na telewizorze.

3. W Polsce utarło się, że musimy „piecuchować” dziecko. Jest to przekonanie przekazywane z pokolenia na pokolenie. Apeluję do rodziców, żeby nie przegrzewać dzieci, bo jest to pierwszy podstawowy błąd, jaki popełniamy. Dziecko powinno mieć jedną warstwę więcej niż my, czyli np. kocyk w wózku. Nie bójmy się wychodzenia z dzieckiem nawet zimą. Organizm będzie się adaptował do tego, żeby się bronić przed niższą temperaturą. Hartujmy dzieci, aby nabywały odporności.

4. Nieprzegrzewanie pokoju, wietrzenie, a nawet spanie przy otwartym oknie i utrzymywanie temperatury do 20 stopni sprawiają, że sen jest dużo bardziej komfortowy, a organizm może skupić się na mobilizacji. Dopilnujmy, aby dziecko było wyspane. Brak snu generuje pewnego rodzaju stres dla organizmu.

5. Ważnym suplementem, jeśli chodzi o odporność, jest witamina D3. Jest to oficjalne zalecenie, nawet jeśli chodzi o noworodki, bo suplementację należy stosować od pierwszego dnia po urodzeniu. Wynika to z tego, że mamy małą ekspozycję na słońce z uwagi na strefę geograficzną, w której żyjemy. Witamina D ma duże znaczenie w kontekście naszej odporności. Zalecenia mówią jasno: do dwóch lat życia należy stosować suplementację codziennie, odpowiednią dawkę do wieku, powyżej dwóch lat – w okresie jesienno-zimowym, bo wtedy mamy najmniejszą ekspozycję na słońce.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dziecko Łamigłówki – rozrywka, łącząca przyjemne z pożytecznym Biuro prasowe
2024-11-05 | 12:00

Łamigłówki – rozrywka, łącząca przyjemne z pożytecznym

Łamigłówki, zagadki, krzyżówki to nie tylko świetny sposób na relaks, ale także pomysł na integrację  z bliskimi. Wspólne rozwiązywanie zagadek to
Dziecko Kiddymoon świętuje 6 urodziny i ogłasza konkurs dla placówek edukacyjnych
2024-11-05 | 09:31

Kiddymoon świętuje 6 urodziny i ogłasza konkurs dla placówek edukacyjnych

Kiddymoon, polska marka należąca do Kontri sp. z o.o. i specjalizująca się w produkcji zabawek dla dzieci, obchodzi swoje 6. urodziny. Z tej okazji firma ogłasza drugą edycję konkursu
Dziecko Wind of Change już w listopadzie! Oddychające tapicerki w fotelikach Avionaut
2024-11-04 | 11:00

Wind of Change już w listopadzie! Oddychające tapicerki w fotelikach Avionaut

Polski producent fotelików samochodowych Avionaut wprowadza nową linię oddychających tapicerek w ramach kampanii Wind of Change. Wykonane z innowacyjnego, oddychającego materiału

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.