Komunikaty PR

Produkty Colian ze znakiem Przekreślonego Kłosa

2021-06-18  |  08:00
Biuro prasowe

Charakterystyczny symbol oznaczający produkty bezglutenowe wkrótce pojawi się na wybranych słodyczach marek Goplana i Solidarność. W pierwszej kolejności znak Przekreślonego Kłosa trafił na Galaretki nadziewane o smaku Oranżady Hellena, które aktualnie można zakupić w sieci sklepów Lidl w całej Polsce.

Colian, jako producent o globalnym zasięgu, podpisał umowę na używanie znaku towarowego Przekreślony Kłos w ramach Europejskiego Systemu Licencyjnego, obowiązującego m.in. na terenie Unii Europejskiej oraz Andory, Białorusi, Serbii, Szwajcarii, Norwegii, Rosji, Ukrainy i Wielkiej Brytanii. Odrębnym dokumentem uregulowano także możliwość posługiwania się znakiem również na pozostałych rynkach światowych.

Przyznanie licencji przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej poprzedziły wnikliwe analizy produktów oraz audyt w zakładzie produkcyjnym Colian, przeprowadzone w celu sprawdzenia, czy spełnione są wymogi standardu AOECS dla produkcji bezglutenowej.

Znak Przekreślonego Kłosa może być umieszczany wyłącznie na etykietach produktów żywnościowych, zawierający nie więcej niż 20 ppm glutenu (20 mg na kilogram). Założone parametry spełniają cukierki Toffino od Goplany, galaretki Jolly Baby, Galaretki nadziewane o smaku Oranżady Hellena, czekolady Oryginalna Mleczna oraz Klasyczna Gorzka Goplany a także Krówka Mleczna i Śliwka Nałęczowska Solidarności. Znak Przekreślonego Kłosa będzie wprowadzany na opakowania powyższych produktów stopniowo.

Pełny wykaz certyfikowanych produktów można znaleźć na stronie: http://celiakia.pl/

***

Colian to polska firma rodzinna, która od 1990 roku z sukcesem spełnia marzenie o ekspansji rodzimych produktów na rynkach międzynarodowych. Dzięki wyrobom najwyższej jakości zdobyła zaufanie konsumentów w ponad 70 krajach na świecie, do których dostarcza słodycze, napoje, przyprawy, bakalie i lody. Od ponad 30 lat zapewnia pracę Polakom, obecnie zatrudniając ponad 2300 osób. Więcej na stronie  www.colian.com.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jesień pełna smaku w Salad Story – odkryj nowe sezonowe menu! Biuro prasowe
2024-09-27 | 09:00

Jesień pełna smaku w Salad Story – odkryj nowe sezonowe menu!

Wraz z jesienią Salad Story, polska marka znana z serwowania świeżych i zdrowych potraw, zaskoczyła swoją ofertą. Od 19 września wszyscy miłośnicy kulinariów mają
Żywienie Czas dyni... i budyni limitowanych WINIARY!
2024-09-26 | 14:00

Czas dyni... i budyni limitowanych WINIARY!

Czy jesień kojarzy Ci się głównie z coraz krótszymi, chłodniejszymi dniami? W tym roku nie musisz się o to martwić! Marka WINIARY wprowadza na rynek limitowaną edycję budyni,
Żywienie Jabłkowy zawrót głowy – jak przygotować pyszne przetwory?
2024-09-26 | 01:00

Jabłkowy zawrót głowy – jak przygotować pyszne przetwory?

Wrzesień to czas, gdy jabłka królują na naszych stołach – pachnące, soczyste, a przede wszystkim idealne do przygotowania jesiennych przetworów. Światowy Dzień Jabłka,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Muzyka

Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci

Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.