Produkty Colian ze znakiem Przekreślonego Kłosa
Charakterystyczny symbol oznaczający produkty bezglutenowe wkrótce pojawi się na wybranych słodyczach marek Goplana i Solidarność. W pierwszej kolejności znak Przekreślonego Kłosa trafił na Galaretki nadziewane o smaku Oranżady Hellena, które aktualnie można zakupić w sieci sklepów Lidl w całej Polsce.
Colian, jako producent o globalnym zasięgu, podpisał umowę na używanie znaku towarowego Przekreślony Kłos w ramach Europejskiego Systemu Licencyjnego, obowiązującego m.in. na terenie Unii Europejskiej oraz Andory, Białorusi, Serbii, Szwajcarii, Norwegii, Rosji, Ukrainy i Wielkiej Brytanii. Odrębnym dokumentem uregulowano także możliwość posługiwania się znakiem również na pozostałych rynkach światowych.
Przyznanie licencji przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej poprzedziły wnikliwe analizy produktów oraz audyt w zakładzie produkcyjnym Colian, przeprowadzone w celu sprawdzenia, czy spełnione są wymogi standardu AOECS dla produkcji bezglutenowej.
Znak Przekreślonego Kłosa może być umieszczany wyłącznie na etykietach produktów żywnościowych, zawierający nie więcej niż 20 ppm glutenu (20 mg na kilogram). Założone parametry spełniają cukierki Toffino od Goplany, galaretki Jolly Baby, Galaretki nadziewane o smaku Oranżady Hellena, czekolady Oryginalna Mleczna oraz Klasyczna Gorzka Goplany a także Krówka Mleczna i Śliwka Nałęczowska Solidarności. Znak Przekreślonego Kłosa będzie wprowadzany na opakowania powyższych produktów stopniowo.
Pełny wykaz certyfikowanych produktów można znaleźć na stronie: http://celiakia.pl/
***
Colian to polska firma rodzinna, która od 1990 roku z sukcesem spełnia marzenie o ekspansji rodzimych produktów na rynkach międzynarodowych. Dzięki wyrobom najwyższej jakości zdobyła zaufanie konsumentów w ponad 70 krajach na świecie, do których dostarcza słodycze, napoje, przyprawy, bakalie i lody. Od ponad 30 lat zapewnia pracę Polakom, obecnie zatrudniając ponad 2300 osób. Więcej na stronie www.colian.com.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.