Komunikaty PR

Produkty Colian ze znakiem Przekreślonego Kłosa

2021-06-18  |  08:00
Biuro prasowe

Charakterystyczny symbol oznaczający produkty bezglutenowe wkrótce pojawi się na wybranych słodyczach marek Goplana i Solidarność. W pierwszej kolejności znak Przekreślonego Kłosa trafił na Galaretki nadziewane o smaku Oranżady Hellena, które aktualnie można zakupić w sieci sklepów Lidl w całej Polsce.

Colian, jako producent o globalnym zasięgu, podpisał umowę na używanie znaku towarowego Przekreślony Kłos w ramach Europejskiego Systemu Licencyjnego, obowiązującego m.in. na terenie Unii Europejskiej oraz Andory, Białorusi, Serbii, Szwajcarii, Norwegii, Rosji, Ukrainy i Wielkiej Brytanii. Odrębnym dokumentem uregulowano także możliwość posługiwania się znakiem również na pozostałych rynkach światowych.

Przyznanie licencji przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej poprzedziły wnikliwe analizy produktów oraz audyt w zakładzie produkcyjnym Colian, przeprowadzone w celu sprawdzenia, czy spełnione są wymogi standardu AOECS dla produkcji bezglutenowej.

Znak Przekreślonego Kłosa może być umieszczany wyłącznie na etykietach produktów żywnościowych, zawierający nie więcej niż 20 ppm glutenu (20 mg na kilogram). Założone parametry spełniają cukierki Toffino od Goplany, galaretki Jolly Baby, Galaretki nadziewane o smaku Oranżady Hellena, czekolady Oryginalna Mleczna oraz Klasyczna Gorzka Goplany a także Krówka Mleczna i Śliwka Nałęczowska Solidarności. Znak Przekreślonego Kłosa będzie wprowadzany na opakowania powyższych produktów stopniowo.

Pełny wykaz certyfikowanych produktów można znaleźć na stronie: http://celiakia.pl/

***

Colian to polska firma rodzinna, która od 1990 roku z sukcesem spełnia marzenie o ekspansji rodzimych produktów na rynkach międzynarodowych. Dzięki wyrobom najwyższej jakości zdobyła zaufanie konsumentów w ponad 70 krajach na świecie, do których dostarcza słodycze, napoje, przyprawy, bakalie i lody. Od ponad 30 lat zapewnia pracę Polakom, obecnie zatrudniając ponad 2300 osób. Więcej na stronie  www.colian.com.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne? Biuro prasowe
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.