8 miesięcy działania Telefonu Zaufania Młodych.
Reserved i Fundacja Itaka w akcji charytatywnej na rzecz walki z psychicznymi skutkami pandemii. 8 miesięcy działania Telefonu Zaufania Młodych
23 lutego przypada ogólnopolski Dzień Walki z Depresją. W czasie tym mija 8 miesięcy, od kiedy został uruchomiony Telefon Zaufania Młodych, inicjatywa w której Reserved wraz z Fundacją Itaką udostępniają młodzieży wsparcie psychologiczne telefonicznie i online. Za jego pośrednictwem odbyło się już 6175 rozmów telefonicznych, 1706 konsultacji na czacie i 655 sesji porad online.
- Telefon Zaufania Młodych działa dopiero 8 miesięcy. To bardzo krótki okres na wypromowanie linii wsparcia, a my już odbieramy telefon za telefonem. Średni czas rozmowy to około 40 minut. To obrazuje, w jakiej kondycji psychicznej są młodzi ludzie i jak bardzo potrzebne im jest wsparcie – opowiada Izabela Jezierska-Świergiel, Dział PR Fundacji ITAKA.
Problem depresji wśród młodzieży wciąż się nasila, a ostatnie lata były szczególnie trudne. Odizolowanie, brak spotkań towarzyskich czy nawet zwyczajnej szkolnej rutyny spowodowały znaczne pogorszenie kondycji psychicznej dzieci i nastolatków. Jak mówi Izabela Świergiel z Fundacji ITAKA, ogromna przeszkoda pojawia się już na etapie poszukiwania pomocy. Młodzi boją się zaufać bliskim albo bagatelizują problem, dlatego tak ważna jest możliwość dostępu do takich kanałów wsparcia, które zapewnią komfort anonimowości.
- Podczas naszej współpracy z przedstawicielami pokolenia Z przy kolekcji RE.DESIGN narodził się pomysł akcji charytatywnej wspierającej młode osoby w kryzysowym czasie. To efekt naszych rozmów z ambasadorami kolekcji, którzy wielokrotnie podkreślali, że temat depresji u młodych ludzi w ciągu ostatniego roku wciąż się nasila. Dzieci i młodzież coraz częściej borykają się z tym problemem, nie mając jednocześnie możliwości wsparcia ze strony dorosłych lub bojąc się ujawnić im swoje obawy. W odpowiedzi na sytuację marka Reserved, we współpracy z Fundacją ITAKA na wiosnę 2021 roku, postanowiła przeznaczyć kwotę 300 tysięcy złotych na pomoc młodzieży w walce z psychicznymi skutkami pandemii - wyjaśnia Rafał Gruszkiewicz, Kierownik ds. komunikacji Digital & PR marki Reserved.
Przyjęty okres realizacji wspólnych działań to 01.06.2021 do 01.06.2022. Beneficjenci mogą liczyć na telefoniczne wsparcie psychologiczne 60 godzin tygodniowo, czat psychologiczny 20 godzin tygodniowo oraz bezpośrednią pomoc w formie cyklu pięciu pięćdziesięciominutowych spotkań online na osobę, co przekłada się na 840 godzin bezpłatnego wsparcia bezpośredniego.
Fundacja ITAKA istnieje od 1999 roku, a od 2001 zajmuje się problemem depresji – pierwsze jej kampanie miały na celu uświadomienie, że depresja jest jednostką chorobową. Gdy w 2013 roku w ramach kampanii „Stop depresji” fundacja zainicjowała akcję „Smutni nastoletni”, o depresji nastolatków czy młodych dorosłych nie mówiło się praktycznie wcale.
Dziś wiemy, że coraz młodsze osoby, a nawet dzieci chorują na depresję;
co więcej, wiemy, że depresja może być chorobą dziedziczną. Wcześniej niezauważone objawy depresji, w trakcie intensywnego rozwoju psychofizycznego, mogą stanowić dodatkowe zagrożenie – mówi Izabela Świergiel. – W dużych miastach znacznie łatwiej porusza się tematy zdrowia psychicznego. Trzeba jednak pamiętać, że ten komfort wciąż dotyczy niewielkiej liczby osób. W małych miejscowościach czy na wsiach rozmowa o depresji wciąż jest ogromnym problemem, a dziecko, które chodzi do psychologa, bywa uznawane za gorsze, dlatego często ten fakt się ukrywa.
Na potrzeby programu wsparcia przygotowanego we współpracy z Reserved został utworzony specjalny dodatkowy numer Antydepresyjnego Telefonu Zaufania. Jeśli chodzi o dzieci i nastolatków, telefon i czat są jedyną możliwą formą anonimowej pomocy, ponieważ nie wymagają zgody rodziców – zaznacza Izabela Świergiel. – Szczególnie czat jest tu przydatny, ponieważ zwłaszcza wśród przedstawicieli pokolenia Z stanowi najpopularniejszą formę komunikacji.
Przy telefonie i czacie dyżurują specjaliści, którzy mają wieloletnie doświadczenie w pracy zarówno z młodzieżą jak i z osobami dorosłymi. Linia jest czynna od poniedziałku do soboty, 6 dni w tygodniu, w godzinach 11.00-21.00, tak, aby dać młodym ludziom możliwość skontaktowania się w dogodnym momencie, bez obecności osób trzecich. Jeśli ktoś nie czuje się na siłach rozmawiać, zawsze może skontaktować się z psychologiem na czacie. Trzecia forma pomocy, czyli cykl spotkań online, w przypadku osób nieletnich wymagać będzie pisemnej zgody rodzica lub opiekuna. Niemniej jest to unikatowa i wyjątkowa forma pomocy, pozwalająca dogłębnie zbadać problem, a jednocześnie nieobciążająca finansowo. Czat i szczegółowe informacje o telefonie dostępne są na stronie www.stopdepresji.pl
Gdy jesteś w kryzysie, gdy masz gorszy czas, przy telefonie zawsze jest ktoś, kto wysłucha, kto będzie potrafił doradzić, a w razie potrzeby zainterweniuje. Pomoc jest zawsze anonimowa, nie musisz podawać swojego prawdziwego imienia. Zdarza się u nas dosyć często, że dzwonią ludzie, których bliscy potrzebują pomocy. Nasi psychologowie podpowiadają wtedy, jak skłonić taką osobę do podjęcia leczenia czy nawet do kontaktu ze specjalistą – tłumaczy Izabela Świergiel.
Akcja rusza 1 czerwca 2021.
Strona: www.stopdepresji.pl
Numer linii: 22 484 88 04, poniedziałek-sobota w godzinach 11:00-21:00
Czat: poniedziałek-wtorek w godzinach 11:00-21:00
Konsultacje online: możliwość umówienia nieodpłatnych konsultacji z psychologiem online – pakiet zawiera po 5 spotkań na osobę.
Kontakt dla mediów:
Rafał Gruszkiewicz rafal.gruszkiewicz@lppsa.com
Paulina Kosim paulina.kosim@lppsa.com

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle
Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?
Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.