Czy dbając o środowisko, dbamy również o siebie?
All Hands Agency
brak
brak brak
franek|allhands.agency| |franek|allhands.agency
+48 795121427
https://allhands.agency/
Nowa kampania społeczna „Naładuj swoje baterie", organizowana przez Interzero we współpracy z Fundacją Małgosi Braunek Bądź, wykorzystuje te dwie okazje do zwrócenia uwagi na to, że zarówno szeroko pojęty dobrostan psychiczny, jak i czyste środowisko wymagają od nas regularnych działań i realnego zaangażowania.
Młodzi, tylko pozornie „zieloni"?
Kampania społeczna „Naładuj swoje baterie” jest reakcją na postawę młodych dorosłych. Choć osoby w wieku 18-34 lata powszechnie uznaje się za najbardziej świadomą ekologicznie grupę społeczną, to realizowane w ostatnich latach badania ukazują luki pomiędzy ich deklaracjami a rzeczywistymi zachowaniami. Raport z badania przeprowadzonego przez Interzero „Między plusem a minusem", potwierdził ten trend. Respondenci poniżej 35. roku życia rzadziej segregują odpady oraz dużo częściej niż starsi wątpią w sens recyklingu. 31% młodych badanych (w wieku 18–24 lata) zadeklarowało, że ich zdaniem baterii nie da się przetworzyć. Pokolenie młodych dorosłych ma mniejszą niż ich rodzice czy dziadkowie, wiedzę na temat tego, jak prawidłowo pozbywać się zużytych baterii, a o specjalnych pojemnikach w sklepach wie 62% z nich, w porównaniu do 73% ogółu uczestników badania.
- Zauważyliśmy, że nie wszyscy młodzi dorośli wiedzą, jak pozbyć się zużytych baterii. Te niewielkie przedmioty, nieprawidłowo zutylizowane, stają się bardzo niebezpieczne. Jedna bateria guzikowa może skazić nawet 400 litrów wody lub wywołać zagrożenie pożarowe w sortowni odpadów. Zależało nam na tym, aby nasze działania wzbudziły zainteresowanie dorosłych, dlatego też temat baterii, rozumianych jako źródło zasilania różnorodnych sprzętów, połączyliśmy z naszymi wewnętrznymi bateriami, czyli z dobrostanem psychicznym, który w obecnych czasach jest szczególnie ważny. Stworzyliśmy kampanię społeczną „Naładuj swoje baterie”, za pomocą której chcemy wspierać odbiorców w budowaniu świadomości ekologicznej, pokazując, że robiąc coś dobrego dla planety, robimy także coś dobrego dla siebie. - tłumaczy Monika Grom, Wiceprezeska Zarządu Interzero.
Naładuj się tym, co dobre
Celem kampanii jest zachęcenie i zmotywowanie – przede wszystkim młodych dorosłych – do działań proekologicznych związanych z recyklingiem baterii. W ramach promocji prawidłowej utylizacji baterii, każdy, kto na swoim koncie na Instagramie, Facebooku czy TikToku umieści zdjęcie lub wideo na którym wkłada zużyte baterie do dedykowanego pudełka w sklepie, czy szkole, oddaje je do PSZOKu – Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów lub wyrzuca do specjalnego kosza w przestrzeni miejskiej i oznaczy hashtagiem kampanii #naladujswojebaterie, otrzyma indywidualny kod do miesięcznej subskrypcji aplikacji Mindy Premium (skupionej na zagadnieniach z obszaru mindfulness), partnera cyfrowego kampanii.
W ramach działań edukacyjnych skupionych wokół kampanii społecznej „Naładuj swoje baterie” zaplanowano cztery bezpłatne i ogólnodostępne webinary:
● przybliżający temat ekopsychologii (dr Julia E. Wahl, Orina Krajewska),
● pokazujący zalety kąpieli leśnych (Katarzyna Grabka),
● wskazujący praktyki somatyczne regulujące stres i kojące układ nerwowy (Sandra Kłos),
● prezentujący zasady i zalety diety planetarnej (lek. med. Alicja Baska).
Współtworzone z Fundacją Małgosi Braunek Bądź treści edukacyjne regularnie pojawiać się będą również na stronie internetowej "Eko Bez Kantów".
Kampania promowana jest spotem wideo, który obrazuje nierozerwalny związek człowieka z naturą. Jego bohaterem jest warszawski muzyk ambientowy i DJ, Maciej Panek, znany jako Botanica.
W związku z naturą
Istotnym aspektem kampanii społecznej „Naładuj swoje baterie” jest ekopsychologia, czyli nurt łączący w sobie zagadnienia z zakresu psychologii i ekologii. Jej twórca Theodore Roszak, powiedział „Istnieje synergia pomiędzy planetarnym i osobistym dobrobytem” (The Voice of the Earth, 1992, tłum. własne). Proekologiczne działania i nasz dobrostan psychiczny to naczynia połączone, a świadomość, że przyczyniamy się do ochrony środowiska, daje nam poczucie sprawczości, kontroli i sensu, może również przekładać się na lepsze samopoczucie. Więcej na ten temat można znaleźć na blogu Eko Bez Kantów oraz w pierwszym webinarze.
- W ciągu ostatnich kilku lat wyraźnie widać rozkwit i zwiększone zainteresowanie wątkami związanymi z ekopsychologią. Dziś jeszcze bardziej niż kiedyś doceniamy dobroczynny wpływ natury na naszą kondycję psychiczną, jeszcze chętniej korzystamy z jej kojących właściwości, a regularny kontakt z nią pozwala nam na głębszy relaks i odbudowę naszych wewnętrznych zasobów. W ramach kampanii <<Naładuj swoje baterie>> ekspertki z naszej Fundacji będą dzielić się swoją merytoryczną wiedzą z zakresu wellbeingu, mindfulness i ekopsychologii, która pozwoli odbiorcom odkryć zalety płynące z bliskiej relacji z naturą oraz realnie pomoże im w regulowaniu, monitorowaniu i ładowaniu ich wewnętrznych baterii, co dziś jest niezwykle cenną umiejętnością. - mówi Orina Krajewska, Prezeska Zarządu Fundacji Małgosi Braunek Bądź, partnera merytorycznego kampanii.
O kampanii
Kampania społeczna „Naładuj swoje baterie" trwa od 8 września do końca listopada 2024 roku. Jej organizatorem jest Interzero Organizacja Odzysku Opakowań, partnerem merytorycznym jest Fundacja Małgosi Braunek„Bądź, a partnerem cyfrowym aplikacja Mindy.
„Naładuj swoje baterie" jest elementem publicznej kampanii edukacyjnej Interzero „Eko bez kantów" przybliżającej Polkom i Polakom temat selektywnej zbiórki odpadów, recyklingu oraz zagadnienia związane z gospodarką cyrkularną.
O Interzero
Grupa Interzero promuje gospodarkę o obiegu zamkniętym, świadczy kompleksowe usługi z zakresu ochrony środowiska, szeroko pojętej gospodarki odpadami oraz edukacji ekologicznej. Wprowadza u klientów innowacyjne rozwiązania, które ograniczają marnowanie surowców i minimalizują niekorzystny wpływ na środowisko (Zero Waste Solutions). Częścią Grupy jest Interzero Organizacja Odzysku Opakowań S.A.
O Fundacji Małgosi Braunek Bądź
Fundacja Małgosi Braunek Bądź to organizacja działająca od 2015 roku, zajmująca się czynnie edukacją zdrowotną zainspirowaną filozofią życia Małgorzaty Braunek i jej osobistym doświadczeniem choroby nowotworowej. Fundacja promuje rzetelną wiedzę na temat holistycznego podejścia do zdrowia i medycyny integralnej.

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle
Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?
Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.