Czy ktoś się boi szalonej, obsesyjnej i irytującej “Koniary”?
Platforma rozpoczyna inicjatywę, mającą na celu podważenie i odrzucenie stereotypów dotyczących oddanych i pełnych pasji konnej dziewcząt i młodych kobiet.
– Naszym celem jest podkreślenie pozytywnego wpływu koni na życie milionów dziewcząt i kobiet na całym świecie. Społeczność konną tworzą oddane, pracowite i odnoszące sukcesy dziewczyny i kobiety. Czyli coś, co wciąż jest postrzegane jako wyzwanie przez niektórych w świecie zewnętrznym, mówi Therése Forssell Lagerstam - Director of PR, Communications & Events, w Star Stable Online.
Sondaż przeprowadzony na próbie 16.000 osób przez międzynarodową grupę badawczą YouGov na zlecenie Star Stable Entertainment dowodzi anegdotycznego twierdzenia, że stajnia jest platformą startową dla błyskotliwych karier. Spośród biorących udział w badaniu aktywnych jeźdźców co czwarty (27%) respondent zajmował stanowisko kierownicze. Badanie dodatkowo ujawnia silny związek między jazdą konną a pozytywnymi emocjami odzwierciedlonymi w odpowiedziach społeczności konnej na temat tego, jak jazda konna wpływa na ich samopoczucie. Respondenci czują się "swobodnie" (52%), "żywo" (40%), "radośnie" (37%) i "odważnie" (30%).
W osobnym badaniu skierowanym do graczy gry Star Stable Online, jazda na cyfrowych koniach była związana z silnymi pozytywnymi odczuciami i rozwojem osobistym. Zawieranie przyjaźni (58,6%), budowanie pewności siebie (32,2%), rozwiązywanie problemów (31,1%) i lepsza umiejętność obchodzenia się z końmi (28,7%) to korzyści z gry podkreślane przez graczy.
– Bycie aktywnym jeźdźcem w połączeniu z graniem w gry online to doskonała kombinacja dla każdej dziewczyny, która chce zwiększyć inteligencję, pewność siebie i umiejętności przywódcze, dodaje Therése Forssell Lagerstam w odniesieniu do nowych badań z renomowanej światowej uczelni i instytucji badawczej Karolinska Institutet.
Ale jak wiele dziedzin zdominowanych przez kobiety, pasja do koni często spotyka się ze stereotypami. Jednym z przykładów jest określenie "koniara", które według odpowiedzi w badaniu YouGov kojarzyło się ze stereotypami takimi jak "obsesyjna" (48%), "dziwna" (42%), "irytująca" (36%) i "szalona" (35%). Jeden na dziesięciu respondentów twierdzi, że był zastraszany z powodu swojego zainteresowania końmi, przy czym liczba ta jest wyższa w USA (19%), w porównaniu z Niemcami (10%), Wielką Brytanią (6%) i Polską (5%). W ankiecie przeprowadzonej wśród graczy aż 42,4% doświadczyło negatywnego postrzegania w związku z graniem w tego typu gry.
– Jazda konna i dziewczyny, których pasją są konie, są traktowane inaczej na podstawie stereotypów związanych z płcią w porównaniu do innych sportów, takich jak piłka nożna czy hokej, jak i w porównaniu do innych zainteresowań, takich jak wędkarstwo czy sporty motorowe. To, co ludzie mówią, kiedy używają słów “obsesja”, “szaleństwo” i “irytacja”, to fakt, że boją się oddanych, pełnych pasji i silnej woli dziewczyn które zajmują się końmi, podkreśla Therése Forssell Lagerstam.
Platforma "Ride with Us" została uruchomiona wraz z inicjatywą #YesImAHorsegirl, mającą na celu odczarowanie stereotypu "koniary". Istotą kampanii jest przekazanie doświadczeń miłośniczek koni. Nie chodzi w niej tylko o to, co myślą inni ludzie, ale także o to, co czują gracze i “koniary”. Pod postami w mediach społecznościowych istnieje możliwość dołączenia do dyskusji używając hasztagu #YesImAHorseGirl. Kampania będzie obejmować dodatkowe działania online, muzykę i wydarzenia trwające do października 2022 roku.
Platforma oferuje społeczności Star Stable możliwość skupienia się w kreatywny, inspirujący i angażujący sposób oraz bycia współtwórcami pozytywnych zmian.
Na przykład, gracze Star Stable Online będą mogli odebrać ekskluzywną, darmową e-bluzę do noszenia w grze. Za każdą odebraną bluzę Star Stable przekaże 1SEK (koronę szwedzką) na rzecz partnerskiej organizacji charytatywnej. Na platformie "Ride with Us" globalna społeczność Star Stable będzie zaangażowana w wybór inicjatyw charytatywnych, które będzie wspierać i z którymi będzie współpracować.
– Bliskie relacje z naszą społecznością mają codzienny wpływ na to, co i jak robimy w Star Stable i przekształciły Star Stable Online w największą i najszybciej rozwijającą się grę online o koniach na świecie. Platforma Ride with Us jest naturalnym kolejnym krokiem w tej relacji i oferuje naszej społeczności możliwość zaangażowania, wkładu i współtworzenia kolejnego rozdziału przygody Star Stable, mówi Therése Forssell Lagerstam.
Najważniejsze informacje z badania YouGov
- Więcej niż co czwarty (27%) dorosły respondent zajmował stanowisko kierownicze.
- Jazda konna wiąże się z kilkoma silnymi, pozytywnymi emocjami, odzwierciedlonymi w odpowiedziach na pytanie, jak jazda konna wpływa na ich samopoczucie: “swobodnie” (52%), ”żywo” (40%), “radośnie” (37%) i “odważnie” (30%).
- Określenie "Koniara" najbardziej kojarzy się ze stereotypami takimi jak "obsesyjne" (48%), "dziwne" (42%), "irytujące" (36%) i "szalone" (35%), ale także z cechami takimi jak "oddane" (31%) "uprzywilejowane" (29%) i "szalone" (25%).
- Negatywne postrzeganie terminu "Koniary" lub świata jeździeckiego sprawiło, że jedna na dziesięć osób chce zrezygnować z jazdy konnej lub ukrywać swoje zainteresowanie końmi.
- Koszt (53%), czas (42%) i pieniądze (32%) to najczęstsze powody, dla których nie jeżdżą więcej konno.
- W ankiecie przeprowadzonej wśród graczy Star Stable Online aż 71,3% stwierdziło, że było zastraszanych lub wyśmiewanych za zainteresowanie końmi. Blisko jedna na cztery osoby (23,4%) stwierdziła, że negatywne postrzeganie dziewczyn interesujących się końmi lub światem jeździeckim doprowadziło do tego, że chciały zrezygnować z jazdy konnej lub ukryć swoje zainteresowanie końmi.
O badaniu
- Przeprowadzone przez YouGov w lipcu 2022 r.
- Objęło 10 846 respondentów w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Polsce.
- W grupie tej znalazło się 57% jeźdźców i 43% osób nie jeżdżących konno.
Linki:
do video kampanii, zrealizowanego przez agencję Slutet är nära oraz
do platformy, stworzonej przez Stable Creative Studio.
O Star Stable Entertainment:
Star Stable Entertainment jest twórcą najszybciej rozwijającej się gry przygodowej z końmi na świecie – Star Stable Online. Z ponad 21 milionami zarejestrowanych użytkowników w 180 krajach, obsługiwaną w 14 językach. Star Stable Entertainment z dumą dostarcza rozwijającą się platformę gier i rozrywki, która inspiruje powiązania społecznościowe, przygody i kreatywność wśród społeczności graczy. W 2011 roku Star Stable Entertainment urosło do rangi wielokanałowej firmy rozrywkowej. To miejsce, w którym są realizowane projekty niezależnej wytwórni płytowej, seriale animowane, seriale książkowe, komiksy i aplikacje mobilne. Firma posiada oddany, zróżnicowany zespół ponad 180 pracowników, pochodzący z 25 różnych krajów na całym świecie. Wszyscy pozostający niezłomni w swojej misji, by inspirować dziewczęta i młode kobiety do celebrowania mocy braterstwa oraz tworzenia bardziej inkluzywnego środowiska gier.

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle
Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?
Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.