Hipnoza w Biznesie, a manipulacja biznesowa.
Traumy z dzieciństwa młodego przedsiębiorcy
Bardzo często okazuje się, że podczas pracy z hipnoterapeutą, że blokada to poczucie, że
jestem niewystarczająco dobry w oczach swojego rodzica. Młodzi ludzie sami nie doszliby
do takiego wniosku. Przed spotkaniem z hipnoterapeutą nie zdajemy sobie bowiem sprawy,
jak jego relacja np.: z rodzicem-alkoholikiem mocno przekłada się na decyzje, które
podejmuje, również biznesowe.
“Poczucie bycia niewystarczająco dobrym z jednej strony pozwoliło nam bardzo szybko
zdobyć niezależność finansową, ponieważ chcielibyśmy udowodnić sobie, że jest inaczej.
Jednak wciąż tkwiące w nas przekonanie, że jest niedostatecznie dobry, musiało się w końcu
potwierdzić. Podświadomie zaczynamy więc siebie sabotować, aby wrócić do miejsca, które
podświadomość uważa za bezpieczne” - wyjaśnia Maksym Komar, hipnoterapeuta
specjalizujący się w pracy z lękami, bolesnymi doświadczeniami z przeszłości, nałogami oraz
nawykami i przekonaniami.
Hipnoterapia sposobem na realizację celów biznesowych
Hipnoza bardzo często jest przydatna w biznesie i na nią zapisują się osoby, które nie mają
już innych rozwiązań. Przedsiębiorcy po covidach, których firmy ucierpiały przez pandemię i
nie wiedzą, jak rozwiązać daną sytuację. Ludzie biznesu przychodzą na terapię by poradzić
sobie z lękiem przed stratą majątku, utratą niezależności. Często jest też strach przed
negatywną opinią innych przedsiębiorców z branży, czy też media. Hipnoza w biznesie
przez konwersację i dialogi pomaga człowiekowi wypowiadać się językiem perswazji, ten
język pozwala człowiekowi formułować swoje zdanie w poprawniej konfiguracji. Tak, aby w
konsekwencji przekonać drugiego człowieka na swoją korzyść lub na korzyść jakieś idei.
Taka umiejętność pozwala nam być też bardziej odpornym na próby manipulacji przez
innych. Język perswazji pozwala człowiekowi poprawnie wypowiadać się, być w zgodzie ze
sobą i nie podawać się oraz nie dać manipulować innym ludziom.
Manipulacja w biznesie – dlaczego przedsiębiorcy z niej korzystają?
Zdarzają się też osoby, które chcą dowiedzieć się więcej o manipulacji, by uniknąć jej w
biznesie lub ją wykorzystać. Taka wiedza często jest przydatna przedstawicielom
handlowych lub marketingowcom. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, że padliśmy
manipulacji w biznesie.
Manipulacja w biznesie występuje wtedy, gdy celowo przez człowieka wykorzystywane są
mechanizmy, słowa i ich konstrukcje. A wszystko po to by zmusisz drugiego człowieka by
poczuł się tak nie inaczej lub by dokonał naszego wyboru. Zrozumienie tych mechanizmów
pozwala nam zachować kontrolę samoobrony psychicznej.
“Taka czarna retoryka jest instrumentem wywierania wpływu, wymuszania, aby pozostał
jego własnym niewolnikiem mentalnym od nas, od naszych decyzji – taki człowiek przestaje
mieć własną wolę i zgadza się na tą, którą narzuca manipulant” - wyjaśnia Maksym Komar
ekspert ds.hipnozy.
Hipnoterapia pomaga ludziom, którzy mają odpowiedzialne stanowisko, aby mieć pod
większą kontrolą swój umysł, własne decyzje. A wszystko też po to by nie ulegać wpływom
innych osób i bardziej rozumieć własne potrzeby. Kiedy taki przedsiębiorca rozumie co ma
robić, ma swoje zdanie, ma swoją wolę - takim przedsiębiorcą nie da się manipulować.
Człowiek staje się uprzedzony na manipulacje i staje się od niej nie zależy. To wszystko
można wypracować jako elastyczność pracy umysłu za pomocą hipnoterapii i to w bardzo
krótkim czasie.

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle
Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?
Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.