Komunikaty PR

Oczy zwrócone na Ukrainę

2022-03-22  |  08:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com

Reportaż dziennikarza Rafała Gębury „W Charkowie dzieje się piekło” zamieszczony na kanale „7 metrów pod ziemią” przybliża poruszającą relację mieszkanki Charkowa i zachęca do pomocy Ukrainie. Dodatkowo jako autor książki „Otwórz Oczy”, wspólnie z wydawnictwem Altenberg, przekazał  prawie 73 tys. zł osobom poszkodowanym w trwającej wojnie.

Rafał Gębura, dziennikarz i youtuber, nie raz w swojej karierze poruszał trudne społecznie tematy i przedstawiał niezwykłe ludzkie historie. Jest przekonany, że rozmowa poszerza horyzonty, uczy wrażliwości, zachęca do działania i stanowi pierwszy krok do porozumienia. Seria wywiadów przeprowadzonych przez Gęburę, zebranych w książce wydawnictwa Altenberg, pozwoliła wesprzeć finansowo mieszkańców Ukrainy.

Blisko ludzi

Niezwykle istotne w obecnej sytuacji politycznej jest okazanie wsparcia ukraińskim obywatelom  poszkodowanym w wyniku rosyjskiej agresji. Tylko rzetelna informacja pozwala odnieść się do rzeczywistości, dlatego Rafał Gębura postanowił przybliżyć w programie „7 metrów pod ziemią” na kanale YouTube osobistą historię ukraińskich uchodźców, którzy w obawie o życie zostali zmuszeni do ucieczki.

W materiale „W Charkowie dzieje się piekło” dziennikarz zabiera widzów do punktu recepcyjnego w Hrubieszowie, gdzie spotkał się z Viktoriią, mieszkanką Charkowa, matką 13-letniej Olhy i 7-letniego Serhii.

Jeszcze chwilę temu jej życie wyglądało zupełnie zwyczajnie, uczyła fizyki w szkole. Kilka ostatnich dni spędziła jednak w piwnicy chowając się przed wybuchającymi bombami i ostrzałem. Nigdy nie pomyślałaby, że coś takiego może ją kiedykolwiek spotkać – relacjonuje Gębura.

Victoriia opisuje jak dowiedziała się o wojnie, jak wyglądało życie w piwnicy, w której spędziła 6 dni oraz jak przebiegała ucieczka do Polski.

Wiedzieliśmy, że Polska przyjmuje uchodźców z Ukrainy i uznaliśmy, że to nasza szansa na przeżycie, więc wyjechaliśmy. Mój mąż jest w Polsce, pracuje tu jako budowlaniec. Mieliśmy szczęście, bo tuż po tym jak wyjechaliśmy, w stojący obok dziewięciopiętrowy blok trafił pocisk, a w naszym domu wyleciały szyby z okien. Myślę, że Polska to kraj, który robi dziś dla nas najwięcej. Jesteśmy bardzo wdzięczni – mówi.

Pod przejmującym reportażem znajduje się lista zbiórek pieniężnych, dostępnych także na stronie pomagamukrainie.gov.pl.

Warto rozmawiać

Wydana w 2019 roku książka „Otwórz Oczy” zawiera historie 20 osób, które podzieliły się doświadczeniami w tematach, o których inni wolą milczeć. Jak napisał Rafał Gębura, autor książki,  powstała ona nie tylko po to, by uświadamiać, ale by prowokować do dyskusji.

Dlatego właśnie dziś, kiedy oczy ludzi na całym świecie zwrócone są w kierunku Ukrainy, stanowi cegiełkę wsparcia dla osób poszkodowanych w wyniku rosyjskiej inwazji. W ramach specjalnej akcji, która trwała od 1 do 8 marca, Rafał Gębura, wydawnictwo Altenberg i sklep Alt.pl zrzekli się przychodów ze sprzedanych 1457 egzemplarzy. Całość środków, tj. 72 850 zł, została przekazana na zbiórkę Polskiej Akcji Humanitarnej „UKRAINA // Pomóżmy ludziom w strefie konfliktu”.

O autorze

Rafał Gębura, dziennikarz i politolog, przeprowadził prawie 200 wywiadów. Od października 2017 roku prowadzi program „7 metrów pod ziemią” na YouTube, który jest subskrybowany przez ponad 1,15 mln osób. W zacisznej atmosferze garażu porusza tematy kontrowersyjne i sprawia, że rozmówcy wyznają prawdę, na którą nie zdobyliby się w telewizyjnym studiu. W 2019 roku wydał książkę pt. „Otwórz Oczy”, którą przeczytało ponad 25 tys. osób. Filmy, artykuły i podcasty Rafała Gębury trafiają do milionów odbiorców.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Psychologia Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle Biuro prasowe
2024-12-09 | 12:35

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle

W sobotę, 14 grudnia, w godz. 11.00-18.00 wraz z przedstawicielkami „Gryfnych Bajlti” oraz ich podopiecznymi zapraszamy do Parku andlowego Arena w Gliwicach na warsztaty ozdabiania
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-22 | 10:30

Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?

Neuroróżnorodność to pojęcie, które zyskuje na popularności w kontekście współczesnego rynku pracy. Obejmuje osoby o różnych profilach neurologicznych, takich jak autyzm, ADHD, dysleksja czy zespół
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-12 | 10:00

Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany

W świecie technologii zmiany są jedyną stałą. Dla osób zarządzających zespołami IT to nie tylko wyzwanie, ale i szansa – mogą być przewodnikami i przewodniczkami, którzy rozwijają potencjał swoich zespołów.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.