Po co nam magia w trudnych czasach?
Agencja Face It
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/
W trudnych czasach reagujemy różnie. Martwimy się, szukamy rozwiązań, prosimy o wskazówki oraz wsparcie przyjaciół i specjalistów. Żyjemy w ciągłym napięciu i jesteśmy tym wszystkim zwyczajnie wyczerpani. Aby się odprężyć, pragniemy takiej rozrywki, która pomoże oderwać się od szarej rzeczywistości. Zapewnia ją sztuka iluzji – magia, która oczarowuje, otwiera umysły na nowe doznania i uruchamia wyobraźnię.
Magia kojarzy się z czymś niezwykłym. Jest jak sen, który przenosi nas w inne rejony świadomości. Przyciąga i zniewala. Magia to coś, o czym marzymy, czego sobie życzymy, czego pożądamy. Im jest nam gorzej, tym częściej zastanawiamy się, jak by to było, gdyby nagle zdarzyło się coś, co gwałtownie obróci trudny los i przeniesie nas do innego, lepszego świata. Magia jest niczym oczyszczenie – na chwilę odłącza nas od ciężkich myśli, resetuje głowę, pomaga odzyskać nadzieję i wiarę, że wszystko jakoś się ułoży.
Piękne, bo niewyjaśnione
Magia od wieków wzbudza fascynację i zdumienie ludzi na całym świecie. Choć mamy już mocno rozwiniętą cywilizację, uważam, że magii wciąż potrzebujemy – uważa Iluzjonista Y, najpopularniejszy polski iluzjonista, który swoją magią oczarował samego Roberta Lewandowskiego, Mike’a Tysona, Jareda Leto, DJ Tiesto, czy Nicka Vujicica. Moim zdaniem wcale nie jest tak, że chcemy wszystko racjonalizować, wyjaśniać, wiedzieć. Wciąż pragniemy niewyjaśnionego, wciąż chcemy wyruszać w magiczną podróż w nieznane. Czemu tak ryzykujemy? Bo dzięki magii wszystko wydaje się piękniejsze.
Dziś czary czy zaklęcia traktuje się już raczej jako element fikcyjny występujący jedynie w książkach, filmach i grach. W niektórych kulturach nadal jednak istnieje silne przekonanie o mocy czarów i zaklęć. Jest to związane z tradycjami, wiarą w nadprzyrodzone moce albo z brakiem wiedzy na temat naukowych wyjaśnień różnych zjawisk. Uzdrowiciele, wróżbici i czarodzieje to uznani specjaliści w Sierra Leone, Liberii, Peru, na Filipinach, czy w Nigerii – w tych i innych miejscach świata praktyki magiczne to nadal część codzienności.
Piękne, bo zrównoważone
Po co jednak jest magia nam, wyedukowanym Europejczykom, cywilizowanym społeczeństwom, w których wszystko jest proste i przewidywalne? Zdaniem Iluzjonisty Y potrzebujemy magii po to, by zrównoważyć sobie nasz racjonalny świat. Szczególnie, gdy ten racjonalizm zawodzi i jak ostatnio sypie się na całej linii… Szczególnie, gdy dzieją się takie zaskakujące zdarzenia jak pandemia albo wojna w Ukrainie, tuż obok nas – wyjaśnia magiczny ekspert. Nagle okazuje się, że nasz świat może się jednak rozpaść w jednym momencie, że właściwie wszyscy jesteśmy zagrożeni. Dziwimy się – jak to możliwe? Czy to wszystko naprawdę się dzieje? Tracimy poczucie bezpieczeństwa, czujemy zagubienie. I wtedy – jak rycerz na białym koniu nadjeżdża współczesna sztuka iluzji – zjawisko, które wybija nas z napięcia i oswaja lęk, w którym tkwimy już od kilku lat.
Magia rozbudza nasze emocje i wyobraźnię, otwierając drzwi do nowych światów pełnych niespodzianek i fascynacji. Zapełnia na nowo puste pudełko po czekoladkach, przemienia kolor zegarka, rozmnaża lizaki i to różnych smakach! Wywołuje zdumienie i uśmiech. Niesie radość na trudne czasy, uczucie, które stanowi naturalny lek na stres i napięcie. Dzięki czarom nasz świat staje się w magiczny sposób bardziej przyjazny, a na horyzoncie pojawiają się nowe możliwości…
Y (czyt. Igrek) – Polski Magik Gwiazd, nowoczesny iluzjonista, mentalista, autor książki "13 kroków by stać się magicznym”. Półfinalista programu Mam Talent. Założyciel kanału Magic of Y, który szybko odniósł sukces. Obecnie ma on ponad 950 tysięcy stałych widzów i ponad 80 milionów odsłon. Zaowocowało to autorskim programem Magia Y w TVN style, w którym Y pokazuje magię gwiazdom polskiego showbiznesu. Y zaprojektował już 6 autorskich luksusowych talii kart, tworząc największy crowdfunding w historii Polski. Miał okazję pokazywać swoją magię takim gwiazdom jak: Mike Tyson, Robert Lewandowski, Jared Leto czy DJ Tiesto. Na co dzień występuje dla największych polskich korporacji oraz tworzy strategie Social Media i reprezentuje w komunikacji PR marki i instytucje takie jak Coca-Cola czy Ministerstwo Finansów.

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle
Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?
Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.