Komunikaty PR

Po co nam magia w trudnych czasach?

2023-04-14  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

W trudnych czasach reagujemy różnie. Martwimy się, szukamy rozwiązań, prosimy o wskazówki oraz wsparcie przyjaciół i specjalistów. Żyjemy w ciągłym napięciu i jesteśmy tym wszystkim zwyczajnie wyczerpani. Aby się odprężyć, pragniemy takiej rozrywki, która pomoże oderwać się od szarej rzeczywistości. Zapewnia ją sztuka iluzji – magia, która oczarowuje, otwiera umysły na nowe doznania i uruchamia wyobraźnię.

Magia kojarzy się z czymś niezwykłym. Jest jak sen, który przenosi nas w inne rejony świadomości. Przyciąga i zniewala. Magia to coś, o czym marzymy, czego sobie życzymy, czego pożądamy. Im jest nam gorzej, tym częściej zastanawiamy się, jak by to było, gdyby nagle zdarzyło się coś, co gwałtownie obróci trudny los i przeniesie nas do innego, lepszego świata. Magia jest niczym oczyszczenie – na chwilę odłącza nas od ciężkich myśli, resetuje głowę, pomaga odzyskać nadzieję i wiarę, że wszystko jakoś się ułoży.

Piękne, bo niewyjaśnione

Magia od wieków wzbudza fascynację i zdumienie ludzi na całym świecie. Choć mamy już mocno rozwiniętą cywilizację, uważam, że magii wciąż potrzebujemy – uważa Iluzjonista Y, najpopularniejszy polski iluzjonista, który swoją magią oczarował samego Roberta Lewandowskiego, Mike’a Tysona, Jareda Leto, DJ Tiesto, czy Nicka Vujicica.  Moim zdaniem wcale nie jest tak, że chcemy wszystko racjonalizować, wyjaśniać, wiedzieć. Wciąż pragniemy niewyjaśnionego, wciąż chcemy wyruszać w magiczną podróż w nieznane. Czemu tak ryzykujemy? Bo dzięki magii wszystko wydaje się piękniejsze.

Dziś czary czy zaklęcia traktuje się już raczej jako element fikcyjny występujący jedynie w książkach, filmach i grach. W niektórych kulturach nadal jednak istnieje silne przekonanie o mocy czarów i zaklęć. Jest to związane z tradycjami, wiarą w nadprzyrodzone moce albo z brakiem wiedzy na temat naukowych wyjaśnień różnych zjawisk. Uzdrowiciele, wróżbici i czarodzieje to uznani specjaliści w Sierra Leone, Liberii, Peru, na Filipinach, czy w Nigerii – w tych i innych miejscach świata praktyki magiczne to nadal część codzienności.

Piękne, bo zrównoważone

Po co jednak jest magia nam, wyedukowanym Europejczykom, cywilizowanym społeczeństwom, w których wszystko jest proste i przewidywalne? Zdaniem Iluzjonisty Y potrzebujemy magii po to, by zrównoważyć sobie nasz racjonalny świat. Szczególnie, gdy ten racjonalizm zawodzi i jak ostatnio sypie się na całej linii… Szczególnie, gdy dzieją się takie zaskakujące zdarzenia jak pandemia albo wojna w Ukrainie, tuż obok nas – wyjaśnia magiczny ekspert. Nagle okazuje się, że nasz świat może się jednak rozpaść w jednym momencie, że właściwie wszyscy jesteśmy zagrożeni. Dziwimy się – jak to możliwe? Czy to wszystko naprawdę się dzieje? Tracimy poczucie bezpieczeństwa, czujemy zagubienie. I wtedy – jak rycerz na białym koniu nadjeżdża współczesna sztuka iluzji – zjawisko, które wybija nas z napięcia i oswaja lęk, w którym tkwimy już od kilku lat.

Magia rozbudza nasze emocje i wyobraźnię, otwierając drzwi do nowych światów pełnych niespodzianek i fascynacji. Zapełnia na nowo puste pudełko po czekoladkach, przemienia kolor zegarka, rozmnaża lizaki i to różnych smakach! Wywołuje zdumienie i uśmiech. Niesie radość na trudne czasy, uczucie, które stanowi naturalny lek na stres i napięcie. Dzięki czarom nasz świat staje się w magiczny sposób bardziej przyjazny, a na horyzoncie pojawiają się nowe możliwości…

 

Y (czyt. Igrek) – Polski Magik Gwiazd, nowoczesny iluzjonista, mentalista, autor książki "13 kroków by stać się magicznym”. Półfinalista programu Mam Talent. Założyciel kanału Magic of Y, który szybko odniósł sukces. Obecnie ma on ponad 950 tysięcy stałych widzów i ponad 80 milionów odsłon. Zaowocowało to autorskim programem Magia Y w TVN style, w którym Y pokazuje magię gwiazdom polskiego showbiznesu. Y zaprojektował już 6 autorskich luksusowych talii kart, tworząc największy crowdfunding w historii Polski. Miał okazję pokazywać swoją magię takim gwiazdom jak: Mike Tyson, Robert Lewandowski, Jared Leto czy DJ Tiesto. Na co dzień występuje dla największych polskich korporacji oraz tworzy strategie Social Media i reprezentuje w komunikacji PR marki i instytucje takie jak Coca-Cola czy Ministerstwo Finansów.  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Psychologia Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle Biuro prasowe
2024-12-09 | 12:35

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle

W sobotę, 14 grudnia, w godz. 11.00-18.00 wraz z przedstawicielkami „Gryfnych Bajlti” oraz ich podopiecznymi zapraszamy do Parku andlowego Arena w Gliwicach na warsztaty ozdabiania
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-22 | 10:30

Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?

Neuroróżnorodność to pojęcie, które zyskuje na popularności w kontekście współczesnego rynku pracy. Obejmuje osoby o różnych profilach neurologicznych, takich jak autyzm, ADHD, dysleksja czy zespół
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-12 | 10:00

Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany

W świecie technologii zmiany są jedyną stałą. Dla osób zarządzających zespołami IT to nie tylko wyzwanie, ale i szansa – mogą być przewodnikami i przewodniczkami, którzy rozwijają potencjał swoich zespołów.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.