Komunikaty PR

Postanowienia Noworoczne Polaków

2024-01-16  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Patrycja Sawicka - Sikora
Agencja Primoloko

Żegańska 18 lok. 201
04-713 Warszawa
patrycja_sawicka|primoloko.com.pl| |patrycja_sawicka|primoloko.com.pl
+48506181076
www.primoloko.com.pl

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni, młodsi i starsi, wykazują chęć wprowadzenia pozytywnych zmian w swoim życiu, korzystając z impulsu, jakim jest początek 2024 roku. 

Czy warto formułować postanowienia noworoczne? Jak dużo osób to robi i czy mamy wystarczająco silną wolę, żeby je zrealizować? Oto wyniki RAPORTU Agencji Streetcom - Postanowienia noworoczne Polaków na 2024 rok” na podstawie ankiety przeprowadzonej przez wśród Polaków w wieku od 18 do 70 lat***.

Lubimy postanowienia noworoczne

71% ankietowanych, niezależnie od wieku i płci traktuje Nowy Rok jako moment na postawienie sobie nowych celów. Wśród osób w wieku do 40 lat odsetek ten wynosi 73%, a wśród Polaków powyżej 40 lat jest to 68%. 11% badanych Polaków zadeklarowało, że nie ma postanowień noworocznych, a 17% - jeszcze ich nie ma, ale planuje mieć. To oznacza, że prawie 90% Polaków planuje lub podjęło w tym roku postanowienia noworoczne.

Wśród osób, które nie podejmują postanowień noworocznych, 62% przyznało, że postanawia sobie różne rzeczy wtedy, kiedy czują taką potrzebę. Nowy Rok nie jest dla nich impulsem do zmian. 25% z nich przyznało, że nie podejmuje postanowień, bo są wg nich bez sensu, zwykle z nich nic nie wychodzi, a 11% jako powód podało, że nie potrzebuje nic zmieniać w swoim życiu, jak możemy przeczytać w raporcie Agencji Streetcom „Postanowienia Noworoczne Polaków na 2024 rok”

Dlaczego Polacy decydują się podejmować postanowienia noworoczne?

Jako główny powód do podjęcia postanowień noworocznych - 43% badanych wskazało, że każda okazja jest dobra, żeby zmienić coś na lepsze, więc korzysta z okazji rozpoczęcia roku. 25% badanych przyznało, że to ich coroczna tradycja a 27%, że czuje, iż w nadchodzącym roku są im potrzebne zmiany. 

Jakie postanowienia mają Polacy?

Wg raportu Agencji Streetcom „Postanowienia Noworoczne Polaków na 2024 rok” wśród postanowień noworocznych, niezależnie od wieku i płci, dominuje poprawa wyglądu fizycznego (np. zmiana wagi, figury, fryzury) – taką odpowiedź zaznaczyło 76% badanych. To może mieć związek ze styczniowymi tłumami w klubach fitness i na siłowniach. Drugim najpopularniejszym obszarem, w jakim podejmowane są postanowienia noworoczne, jest ZDROWIE - 6 na 10 respondentów planuje w nim zmiany. Na trzecim miejscu jest zmiana nawyków żywieniowych (48%), a na czwartym sprawy zawodowe (40%), o których częściej myślą mężczyźni (różnica 12 punktów procentowych kobiety kontra mężczyźni).

Aż 42% badanych, zapytanych o to, co by wybrali, gdyby mogli mieć tylko jedno postanowienie, wskazało – poprawę wyglądu fizycznego (np. zmiana wagi, figury, fryzury).

Co pomaga i co przeszkadza w realizacji postanowień noworocznych?

Zdecydowana większość badanych (63%) wskazuje na wsparcie bliskich jako kluczowy czynnik pomagający w realizacji postanowień. Ponadto 37% respondentów korzysta z zapisywania swoich celów, a 30% informuje o nich inne osoby właśnie po to, aby z większym prawdopodobieństwem je zrealizować.

Największym wyzwaniem dla wielu badanych przy realizacji postanowień noworocznych jest zbyt słaba wola (59%). Na brak wsparcia bliskich narzeka 30% badanych. Okoliczności zewnętrzne jako przeszkodę, wymieniło 40% respondentów.

Kto i czy realizuje postanowienia noworoczne?

Wg raportu Agencji Streetcom „Postanowienia Noworoczne Polaków na 2024 rok” - łącznie 90% osób, które miały zeszłoroczne postanowienia, osiągnęło je częściowo lub w całości. 25% badanych kobiet i 30% mężczyzn przyznało, że udało im się zrealizować w całości postanowienia noworoczne w ubiegłym roku. 64% respondentów udało się to w części. Tylko 10% podejmujących postanowienia w ubiegłym roku nie udało się ich zrealizować.

A jak u was z postanowieniami noworocznymi?

Macie?

Podjęliście?

Planujecie?

Więcej informacji:

www.streetcom.pl

***Badanie zrealizowane przez agencję Streetcom Poland w dniach 27.12.2023 - 2.01.2024 r. techniką CAWI na grupie Polaków w wieku 18-70 lat. N = 4262

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Primoloko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Psychologia Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle Biuro prasowe
2024-12-09 | 12:35

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle

W sobotę, 14 grudnia, w godz. 11.00-18.00 wraz z przedstawicielkami „Gryfnych Bajlti” oraz ich podopiecznymi zapraszamy do Parku andlowego Arena w Gliwicach na warsztaty ozdabiania
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-22 | 10:30

Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?

Neuroróżnorodność to pojęcie, które zyskuje na popularności w kontekście współczesnego rynku pracy. Obejmuje osoby o różnych profilach neurologicznych, takich jak autyzm, ADHD, dysleksja czy zespół
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-12 | 10:00

Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany

W świecie technologii zmiany są jedyną stałą. Dla osób zarządzających zespołami IT to nie tylko wyzwanie, ale i szansa – mogą być przewodnikami i przewodniczkami, którzy rozwijają potencjał swoich zespołów.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.