Komunikaty PR

Postanowienia Noworoczne Polaków

2024-01-16  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Patrycja Sawicka - Sikora
Agencja Primoloko

Żegańska 18 lok. 201
04-713 Warszawa
patrycja_sawicka|primoloko.com.pl| |patrycja_sawicka|primoloko.com.pl
+48506181076
www.primoloko.com.pl

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni, młodsi i starsi, wykazują chęć wprowadzenia pozytywnych zmian w swoim życiu, korzystając z impulsu, jakim jest początek 2024 roku. 

Czy warto formułować postanowienia noworoczne? Jak dużo osób to robi i czy mamy wystarczająco silną wolę, żeby je zrealizować? Oto wyniki RAPORTU Agencji Streetcom - Postanowienia noworoczne Polaków na 2024 rok” na podstawie ankiety przeprowadzonej przez wśród Polaków w wieku od 18 do 70 lat***.

Lubimy postanowienia noworoczne

71% ankietowanych, niezależnie od wieku i płci traktuje Nowy Rok jako moment na postawienie sobie nowych celów. Wśród osób w wieku do 40 lat odsetek ten wynosi 73%, a wśród Polaków powyżej 40 lat jest to 68%. 11% badanych Polaków zadeklarowało, że nie ma postanowień noworocznych, a 17% - jeszcze ich nie ma, ale planuje mieć. To oznacza, że prawie 90% Polaków planuje lub podjęło w tym roku postanowienia noworoczne.

Wśród osób, które nie podejmują postanowień noworocznych, 62% przyznało, że postanawia sobie różne rzeczy wtedy, kiedy czują taką potrzebę. Nowy Rok nie jest dla nich impulsem do zmian. 25% z nich przyznało, że nie podejmuje postanowień, bo są wg nich bez sensu, zwykle z nich nic nie wychodzi, a 11% jako powód podało, że nie potrzebuje nic zmieniać w swoim życiu, jak możemy przeczytać w raporcie Agencji Streetcom „Postanowienia Noworoczne Polaków na 2024 rok”

Dlaczego Polacy decydują się podejmować postanowienia noworoczne?

Jako główny powód do podjęcia postanowień noworocznych - 43% badanych wskazało, że każda okazja jest dobra, żeby zmienić coś na lepsze, więc korzysta z okazji rozpoczęcia roku. 25% badanych przyznało, że to ich coroczna tradycja a 27%, że czuje, iż w nadchodzącym roku są im potrzebne zmiany. 

Jakie postanowienia mają Polacy?

Wg raportu Agencji Streetcom „Postanowienia Noworoczne Polaków na 2024 rok” wśród postanowień noworocznych, niezależnie od wieku i płci, dominuje poprawa wyglądu fizycznego (np. zmiana wagi, figury, fryzury) – taką odpowiedź zaznaczyło 76% badanych. To może mieć związek ze styczniowymi tłumami w klubach fitness i na siłowniach. Drugim najpopularniejszym obszarem, w jakim podejmowane są postanowienia noworoczne, jest ZDROWIE - 6 na 10 respondentów planuje w nim zmiany. Na trzecim miejscu jest zmiana nawyków żywieniowych (48%), a na czwartym sprawy zawodowe (40%), o których częściej myślą mężczyźni (różnica 12 punktów procentowych kobiety kontra mężczyźni).

Aż 42% badanych, zapytanych o to, co by wybrali, gdyby mogli mieć tylko jedno postanowienie, wskazało – poprawę wyglądu fizycznego (np. zmiana wagi, figury, fryzury).

Co pomaga i co przeszkadza w realizacji postanowień noworocznych?

Zdecydowana większość badanych (63%) wskazuje na wsparcie bliskich jako kluczowy czynnik pomagający w realizacji postanowień. Ponadto 37% respondentów korzysta z zapisywania swoich celów, a 30% informuje o nich inne osoby właśnie po to, aby z większym prawdopodobieństwem je zrealizować.

Największym wyzwaniem dla wielu badanych przy realizacji postanowień noworocznych jest zbyt słaba wola (59%). Na brak wsparcia bliskich narzeka 30% badanych. Okoliczności zewnętrzne jako przeszkodę, wymieniło 40% respondentów.

Kto i czy realizuje postanowienia noworoczne?

Wg raportu Agencji Streetcom „Postanowienia Noworoczne Polaków na 2024 rok” - łącznie 90% osób, które miały zeszłoroczne postanowienia, osiągnęło je częściowo lub w całości. 25% badanych kobiet i 30% mężczyzn przyznało, że udało im się zrealizować w całości postanowienia noworoczne w ubiegłym roku. 64% respondentów udało się to w części. Tylko 10% podejmujących postanowienia w ubiegłym roku nie udało się ich zrealizować.

A jak u was z postanowieniami noworocznymi?

Macie?

Podjęliście?

Planujecie?

Więcej informacji:

www.streetcom.pl

***Badanie zrealizowane przez agencję Streetcom Poland w dniach 27.12.2023 - 2.01.2024 r. techniką CAWI na grupie Polaków w wieku 18-70 lat. N = 4262

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Primoloko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Psychologia Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle Biuro prasowe
2024-12-09 | 12:35

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle

W sobotę, 14 grudnia, w godz. 11.00-18.00 wraz z przedstawicielkami „Gryfnych Bajlti” oraz ich podopiecznymi zapraszamy do Parku andlowego Arena w Gliwicach na warsztaty ozdabiania
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-22 | 10:30

Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?

Neuroróżnorodność to pojęcie, które zyskuje na popularności w kontekście współczesnego rynku pracy. Obejmuje osoby o różnych profilach neurologicznych, takich jak autyzm, ADHD, dysleksja czy zespół
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-12 | 10:00

Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany

W świecie technologii zmiany są jedyną stałą. Dla osób zarządzających zespołami IT to nie tylko wyzwanie, ale i szansa – mogą być przewodnikami i przewodniczkami, którzy rozwijają potencjał swoich zespołów.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Gwiazdy

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Infrastruktura

Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.