Komunikaty PR

Postanowienia Noworoczne Polaków

2024-01-16  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Patrycja Sawicka - Sikora
Agencja Primoloko

Żegańska 18 lok. 201
04-713 Warszawa
patrycja_sawicka|primoloko.com.pl| |patrycja_sawicka|primoloko.com.pl
+48506181076
www.primoloko.com.pl

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni, młodsi i starsi, wykazują chęć wprowadzenia pozytywnych zmian w swoim życiu, korzystając z impulsu, jakim jest początek 2024 roku. 

Czy warto formułować postanowienia noworoczne? Jak dużo osób to robi i czy mamy wystarczająco silną wolę, żeby je zrealizować? Oto wyniki RAPORTU Agencji Streetcom - Postanowienia noworoczne Polaków na 2024 rok” na podstawie ankiety przeprowadzonej przez wśród Polaków w wieku od 18 do 70 lat***.

Lubimy postanowienia noworoczne

71% ankietowanych, niezależnie od wieku i płci traktuje Nowy Rok jako moment na postawienie sobie nowych celów. Wśród osób w wieku do 40 lat odsetek ten wynosi 73%, a wśród Polaków powyżej 40 lat jest to 68%. 11% badanych Polaków zadeklarowało, że nie ma postanowień noworocznych, a 17% - jeszcze ich nie ma, ale planuje mieć. To oznacza, że prawie 90% Polaków planuje lub podjęło w tym roku postanowienia noworoczne.

Wśród osób, które nie podejmują postanowień noworocznych, 62% przyznało, że postanawia sobie różne rzeczy wtedy, kiedy czują taką potrzebę. Nowy Rok nie jest dla nich impulsem do zmian. 25% z nich przyznało, że nie podejmuje postanowień, bo są wg nich bez sensu, zwykle z nich nic nie wychodzi, a 11% jako powód podało, że nie potrzebuje nic zmieniać w swoim życiu, jak możemy przeczytać w raporcie Agencji Streetcom „Postanowienia Noworoczne Polaków na 2024 rok”

Dlaczego Polacy decydują się podejmować postanowienia noworoczne?

Jako główny powód do podjęcia postanowień noworocznych - 43% badanych wskazało, że każda okazja jest dobra, żeby zmienić coś na lepsze, więc korzysta z okazji rozpoczęcia roku. 25% badanych przyznało, że to ich coroczna tradycja a 27%, że czuje, iż w nadchodzącym roku są im potrzebne zmiany. 

Jakie postanowienia mają Polacy?

Wg raportu Agencji Streetcom „Postanowienia Noworoczne Polaków na 2024 rok” wśród postanowień noworocznych, niezależnie od wieku i płci, dominuje poprawa wyglądu fizycznego (np. zmiana wagi, figury, fryzury) – taką odpowiedź zaznaczyło 76% badanych. To może mieć związek ze styczniowymi tłumami w klubach fitness i na siłowniach. Drugim najpopularniejszym obszarem, w jakim podejmowane są postanowienia noworoczne, jest ZDROWIE - 6 na 10 respondentów planuje w nim zmiany. Na trzecim miejscu jest zmiana nawyków żywieniowych (48%), a na czwartym sprawy zawodowe (40%), o których częściej myślą mężczyźni (różnica 12 punktów procentowych kobiety kontra mężczyźni).

Aż 42% badanych, zapytanych o to, co by wybrali, gdyby mogli mieć tylko jedno postanowienie, wskazało – poprawę wyglądu fizycznego (np. zmiana wagi, figury, fryzury).

Co pomaga i co przeszkadza w realizacji postanowień noworocznych?

Zdecydowana większość badanych (63%) wskazuje na wsparcie bliskich jako kluczowy czynnik pomagający w realizacji postanowień. Ponadto 37% respondentów korzysta z zapisywania swoich celów, a 30% informuje o nich inne osoby właśnie po to, aby z większym prawdopodobieństwem je zrealizować.

Największym wyzwaniem dla wielu badanych przy realizacji postanowień noworocznych jest zbyt słaba wola (59%). Na brak wsparcia bliskich narzeka 30% badanych. Okoliczności zewnętrzne jako przeszkodę, wymieniło 40% respondentów.

Kto i czy realizuje postanowienia noworoczne?

Wg raportu Agencji Streetcom „Postanowienia Noworoczne Polaków na 2024 rok” - łącznie 90% osób, które miały zeszłoroczne postanowienia, osiągnęło je częściowo lub w całości. 25% badanych kobiet i 30% mężczyzn przyznało, że udało im się zrealizować w całości postanowienia noworoczne w ubiegłym roku. 64% respondentów udało się to w części. Tylko 10% podejmujących postanowienia w ubiegłym roku nie udało się ich zrealizować.

A jak u was z postanowieniami noworocznymi?

Macie?

Podjęliście?

Planujecie?

Więcej informacji:

www.streetcom.pl

***Badanie zrealizowane przez agencję Streetcom Poland w dniach 27.12.2023 - 2.01.2024 r. techniką CAWI na grupie Polaków w wieku 18-70 lat. N = 4262

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Primoloko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Psychologia Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle Biuro prasowe
2024-12-09 | 12:35

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle

W sobotę, 14 grudnia, w godz. 11.00-18.00 wraz z przedstawicielkami „Gryfnych Bajlti” oraz ich podopiecznymi zapraszamy do Parku andlowego Arena w Gliwicach na warsztaty ozdabiania
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-22 | 10:30

Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?

Neuroróżnorodność to pojęcie, które zyskuje na popularności w kontekście współczesnego rynku pracy. Obejmuje osoby o różnych profilach neurologicznych, takich jak autyzm, ADHD, dysleksja czy zespół
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-12 | 10:00

Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany

W świecie technologii zmiany są jedyną stałą. Dla osób zarządzających zespołami IT to nie tylko wyzwanie, ale i szansa – mogą być przewodnikami i przewodniczkami, którzy rozwijają potencjał swoich zespołów.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Luna: Status materialny moich rodziców przeszkadza mi w karierze. Przestaję postrzegać siebie jako niezależną artystkę, tylko córkę bogaczy

Wokalistka podkreśla, że ścieżka jej kariery i sukcesy w branży muzycznej budzą wiele emocji, również ze względu na to, czym zajmują się jej rodzice. Jest ona bowiem córką milionera Andrzeja Wielgomasa, założyciela i właściciela firmy Dawtona. Jednak jak zaznacza, to, że pochodzi z zamożnego domu, nie ułatwia jej życia, a wręcz jest swoistym balastem. Luna ma świadomość tego, że w opinii niektórych ludzi wszystko, co ma i co osiągnęła, zawdzięcza tylko bogatym rodzicom.

Konsument

Kobiety podchodzą ostrożne do pracowniczych planów kapitałowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową

Z ponad 3,6 mln uczestników pracowniczych planów kapitałowych (PPK) 48 proc. stanowią kobiety – wynika z danych PFR Portal PPK. Zdaniem ekspertów podchodzą one bardzo ostrożnie do tego typu programów i starają się uzupełniać wiedzę na temat działania mechanizmów finansowych. Większość z nich traktuje PPK jako poduszkę finansową, ale coraz więcej osób widzi w nich instrument inwestycyjny.

Media

Maciej Rock: Nie mam ulubionego gatunku muzyki ani wykonawcy. Zetknięcie się z artystami wykonującymi muzykę rockową, mroczną czy disco polo jest niezwykle fascynujące

Prezenter tłumaczy, że rolą prowadzących „Must Be the Music” jest między innymi wspieranie i motywowanie uczestników programu, którzy stresują się przed wejściem na scenę. Wartością dodaną jest natomiast dla niego to, że może poznać artystów, którzy grają niezwykle różnorodną muzykę, i bywa tak, że jakieś wykonanie bądź utwór dosłownie „wbija go w fotel”. Maciej Rock zapewnia, że nie zamyka się na żaden gatunek. Często jakieś nietuzinkowe utwory odkrywa dzięki rekomendacjom znajomych.