Komunikaty PR

Randki w dużym mieście. Według 86% wspólny powrót taksówką jest romantyczny!

2023-02-10  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.12 MB )

Według 86% Polaków wspólny powrót taksówką jest postrzegany jako romantyczne zwieńczenie randki, a według blisko 2/3 z nich to dobra okazja do pierwszego pocałunku. 30% mieszkańców polskich miast wyznaje, że przeżyło romantyczne chwile ze swoją parą, wracając taksówką z randki. Z okazji zbliżającego się święta zakochanych superaplikacja mobilności miejskiej FREENOW przeprowadziła badanie wśród mieszkańców polskich miast, które potwierdziło, że taksówki są nieodłącznym elementem randkowania wśród prawdziwych miastocholików.

 

Jak wynika z raportu “Randkowanie i mobilność miejska. FREENOW 2023[1]”, według 30% Polaków najbardziej romantycznym polskim miastem jest Kraków, drugie miejsce zajmuje Trójmiasto (18%), a trzecie - Wrocław (15%). Według ankietowanych, absolutnym “must have” randkowania w mieście są trzy rodzaje aplikacji - randkowa (według 20% badanych), następnie komunikator, a trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmują aplikacje taxi, jako sposób dojazdu na randkę.

 

Badanie FREENOW wykazało także, że wybór sposobu dojazdu na randkę ma istotny wpływ na pierwsze wrażenie o drugiej osobie. Według 61% badanych, pozytywnie odbierane jest pojawienie się własnym samochodem, dla co drugiego mieszkańca miast - taksówką, a co trzeci wskazuje w tym kontekście motor lub skuter. Korzystanie z transportu publicznego lub carsharingu według ponad połowy badanych jest odbierane neutralnie. Według 30% badanych niemile widziane jest natomiast wybranie się na randkę hulajnogą lub rowerem, co pozwala sądzić, że pary na randki wolą wybierać środki transportu, którymi mogą poruszać się wspólnie.

 

Badanie FREENOW poruszyło także wątek zamówienia i płacenia za taksówkę na randce. Według 84% ankietowanych sam fakt zamówienia jej dla kogoś jest mile widzianym gestem po zakończonym spotkaniu. Co 4 osoba uważa, że wspólny przejazd to okazja do kontynuowania rozmowy lub wykonania kolejnego kroku. Nic dziwnego zatem, że dla ponad 2/3 Polaków przejazd taksówką to także doskonała okazja na pierwszy pocałunek. Blisko połowa badanych wskazuje także, że to dobra okazja do zaoszczędzenia pieniędzy.

 

Opinie mężczyzn i kobiet na temat płacenia za przejazd nieco się różnią - aż 70% mężczyzn uważa, że to w ich gestii i żaden z nich nie wskazał, że powinna płacić kobieta. 40% ankietowanych kobiet potwierdziło, że wypada, by zrobiła to płeć przeciwna, jednak 13% z nich woli płacić za siebie. Co ciekawe, to panie są bardziej skłonne by podzielić rachunek na pół, opcję tę wybrałaby już 1 na 4 kobiet, przy czym tylko 1 na 10 mężczyzn. Bardziej chętne na współdzielenie płatności są natomiast osoby w przedziale 18-25 lat - ponad 30% ankietowanych z tej grupy zgodziłoby się na takie rozwiązanie.

 

FREENOW sprawdziło także, dlaczego niektóre osoby (aż 40% badanych), chętnie zwierzają się kierowcom taksówek ze swoich sercowych spraw. Ponad połowa respondentów przyznaje, że kierowcy są obcymi osobami, które nie oceniają. Niemal 1 na 4 badanych podkreśla, że taksówkarze na co dzień obserwują wiele interakcji międzyludzkich, w tym te między parami. Ponad 1 /3 ankietowanych natomiast zwróciło uwagę na to, że często za kierownicą siedzą osoby otwarte na wszelkie rozmowy, do tego empatyczne oraz z ogromnym dystansem. Dlatego pasażerowie bez obaw opowiadają im nawet najdrobniejsze szczegóły ze swojego życia, w tym z przygód randkowych.

 


[1]Badanie “Randkowanie i mobilność miejska. FREENOW 2023” przeprowadzone zostało przez Instytut Badawczy Kantar dla FREENOW, w formie ankiety internetowej, wśród 500 mieszkańców polskich miast, w różnym wieku i różnej płci, w styczniu 2023 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Psychologia Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle Biuro prasowe
2024-12-09 | 12:35

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle

W sobotę, 14 grudnia, w godz. 11.00-18.00 wraz z przedstawicielkami „Gryfnych Bajlti” oraz ich podopiecznymi zapraszamy do Parku andlowego Arena w Gliwicach na warsztaty ozdabiania
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-22 | 10:30

Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?

Neuroróżnorodność to pojęcie, które zyskuje na popularności w kontekście współczesnego rynku pracy. Obejmuje osoby o różnych profilach neurologicznych, takich jak autyzm, ADHD, dysleksja czy zespół
Psychologia BRAK ZDJĘCIA
2024-11-12 | 10:00

Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany

W świecie technologii zmiany są jedyną stałą. Dla osób zarządzających zespołami IT to nie tylko wyzwanie, ale i szansa – mogą być przewodnikami i przewodniczkami, którzy rozwijają potencjał swoich zespołów.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.