Uber łączy siły z fundacją Anji Rubik by przeciwdziałać przemocy
SexEdPL, fundacja zajmująca się m.in edukacją w zakresie praw człowieka, równości płci czy relacji, oraz Uber, najbardziej popularna aplikacja do zamawiania przejazdów, łączą siły. W ramach nawiązanej współpracy Uber został strategicznym partnerem Antyprzemocowej Linii Pomocy skierowanej do osób, które doświadczają przemocy, stosują przemoc lub są jej świadkami. W planach są także wspólne działania edukacyjne dla kierowców, kierowczyń, pasażerów i pasażerek.
Kontynuując swoje działania na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa, Uber postanowił wyjść poza platformę i wesprzeć działania Fundacji SexEdPL. Dzięki założonej przez Fundację Anji Rubik linii przeciw przemocy, ze wsparcia psychologicznego skorzystało już 5 000 osób. Dzięki partnerstwu z Uberem dostępność Linii będzie jeszcze większa, co ma się przełożyć nie tylko na realną pomoc dla osób, które jej potrzebują, ale także na wzrost świadomości społecznej.
- Zarówno globalnie jak i lokalnie, Uber angażuje się w działania mające przeciwdziałać przemocy. Jesteśmy nieodłączną częścią miast, w których działa aplikacja i codziennym wyborem dla milionów użytkowników, dlatego zależy nam nie tylko na tym, by eliminować wszelkie nieprawidłowe zachowania na platformie, lecz również by wspierać organizacje, które eliminują przemoc z przestrzeni publicznej. Fundacja SexEd od ponad pięciu lat prowadzi działania edukacyjne w tym zakresie, a Antyprzemocowa Linia to realna pomoc, która powinna być dostępna dla każdego, kto jej potrzebuje. - mówi Iwona Kruk, rzeczniczka Uber CEE.
Dzięki zaangażowaniu firmy Uber jako partnera strategicznego, już od środy 8 marca numer Antyprzemocowej Linii Pomocy SexedPL będzie działać dłużej i częściej - od poniedziałku do soboty w godzinach 17:00-21:00. Oznacza to, że teraz więcej osób otrzyma profesjonalną, bezpłatną i anonimową pomoc psychologów_żek z wieloletnim doświadczeniem w przeciwdziałaniu przemocy.
Antyprzemocowa Linia Pomocy, którą uruchomiliśmy ponad rok temu, jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć fundacji SexedPL – mówi Anja Rubik, założycielka fundacji SexedPL. - Dzięki niej osoby doświadczające przemocy, będące jej świadkami, ale też ci, którzy ją stosują mogą otrzymać bezpłatne i anonimowe wsparcie ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w przeciwdziałaniu przemocy. Na co dzień w SexedPL skupiamy się nie tylko na leczeniu skutków przemocy, ale też podejmujemy liczne działania, które pomagają zapobiegać przemocy i reagować na nią już na najwcześniejszym etapie. Teraz, dzięki zaangażowaniu Ubera jako partnera strategicznego, Antyprzemocowa Linia Pomocy SexedPL będzie działać dłużej i także w weekendy. Dla nas jako fundacji to ważny krok, który pozwoli nam wesprzeć jeszcze więcej osób uwikłanych w przemoc.
Dyżurujący pod numerem telefonu 720 720 020 eksperci i ekspertki specjalizują się w pracy terapeutycznej z osobami zranionymi przemocą, a na co dzień prowadzą grupy wsparcia zarówno dla osób doznających przemocy, jak i stosujących przemoc, a także uczestniczą w interwencjach kryzysowych m.in. w sytuacjach przemocy domowej.
Koordynatorką Antyprzemocowej Linii Pomocy jest psycholożka i seksuolożka Ania Ciucias.
Edukacja i zapobieganie
Tegoroczne działania Antyprzemocowej Linii Pomocy SexedPL skupione będą wokół reagowania na przemoc w przestrzeni publicznej, ale też w miejscu pracy, w szkole czy na imprezach. W ramach wspólnych działań Uber we współpracy z Fundacją SexEd przygotuje też materiały edukacyjne dla pasażerów, pasażerek, kierowców oraz kierowczyń, a także aktywnie wesprze działania edukacyjne w terenie.
Zobowiązanie Uber do przeciwdziałania przemocy
Wspieranie lokalnych organizacji jest częścią inicjatywy Driving Change - ogłoszonego w 2017 r. zobowiązania firmy Uber do pomocy w zapobieganiu przemocy. W Stanach, we współpracy z amerykańską organizacją RAINN, Uber przygotował materiały wideo oferujące szereg wskazówek oraz informacji na temat poszanowania prywatności, przestrzeni osobistej oraz granic interakcji w trakcie przejazdów. Firma przeprowadziła także kampanię świadomościową #DontStandBy we współpracy z NO MORE, aby pomóc pracownikom nocnych lokali, kierowcom i pasażerom rozpoznać sytuacje, które mogą prowadzić do przemocy i nie pozostawać obojętnym świadkiem. W Polsce od 2020 roku Uber wspiera Centrum Praw Kobiet.
***
O Uber
Uber to aplikacja technologiczna łącząca pasażerów i kierowców. Od 2020 roku Uber ma licencję pośrednika przy przewozie osób i współpracuje wyłącznie z partnerami, posiadającymi licencję taksówkarską. Dodatkowo Uber to platforma multimodalna, która oferuje również możliwość zamówienia posiłków z dostawą, bądź transportu drobnych przesyłek. Uber działa w ponad 10 000 miast w ponad 70 państwach na całym świecie, usprawniając sposób, w jaki ludzie poruszają się po współczesnych metropoliach. W Polsce Uber jest dostępny w 19 lokacjach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Bydgoszczy, Rzeszowie, Szczecinie, Toruniu, Radomiu, Kielcach, Białymstoku, Częstochowie, Olsztynie, Płocku, Koszalinie i na Śląsku. Więcej informacji na temat firmy Uber oraz jej usług można znaleźć na: uber.pl

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle
Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?
Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.