Uwiecznij nieśmiertelne słowa – zachęca Puckie Hospicjum im. Ojca Pio
Pamiętny cytat babci, życiowe powiedzenie taty, wyjątkowe przemyślenia innej bliskiej osoby – teraz mogą stać się hasłem motywacyjnym na plakacie, zakładce do książki lub być grafiką na profil w social mediach. Na stronie niesmiertelneslowa.pl można wygenerować taki cytat w bardzo prosty sposób. Strona jest elementem nowej kampanii zachęcającej do przekazywania 1,5% proc. podatku na rzecz Puckiego Hospicjum.
„Na świecie pewne są tylko śmierć i podatki” – ten słynny cytat Benjamina Franklina był jedną z inspiracji nowej kampanii Puckiego Hospicjum im. Ojca Pio, założonego przez ks. Jana Kaczkowskiego.
Puckie Hospicjum słynie z nieszablonowej komunikacji, więc nawiązując do tematów ostatecznych, zachęca Polaków do tworzenia oryginalnych, zapisanych na zawsze, cytatów swoich bliskich.
W tworzeniu strony niesmiertelneslowa.pl niezwykle pomocne były doświadczenia pracowników Hospicjum, a także pacjentów i ich bliskich. - Chcemy pokazać, że słowa naszych bliskich zostają z nami na zawsze, mimo że te osoby odchodzą, umierają. Często mówimy: „moja świętej pamięci babcia mawiała...", „mój dziadek miał takie powiedzonko...". Wspomnienia i pamięć o zmarłych pomagają przetrwać w żałobie i pogodzić się z odejściem bliskiej osoby – wyjaśnia Anna Jochim-Labuda, dyrektorka Puckiego Hospicjum.
Pracownicy Hospicjum, na bazie swoich doświadczeń, podkreślają rolę rozmów, szczególnie w ostatnim momencie życia chorego: - Słowa zbliżają. Bliskość w odchodzeniu jest kluczowa, stąd rozmowy z chorym są bardzo ważne, zarówno dla pacjenta, jak i jego bliskich – wyjaśnia Anna Jochim-Labuda.
Na stronie www.niesmiertelneslowa.pl można w intuicyjny sposób wygenerować cytat bliskiej osoby do wydruku w formie plakatu, zakładki do książki lub grafiki do udostępnienia w swoich social mediach.
Grafika nie jest przypadkowa – cytat jest zapisany stworzoną specjalnie na potrzeby tej kampanii czcionką Hospitium. - To opowieść o nieśmiertelności, jako stanie zawieszenia pomiędzy życiem a śmiercią […] Ważny wpływ na ostateczny kształt liter miał również proces erozji/zanikania liter na kamiennych tablicach. Często litery na nich są przetarte lub utraciły pierwotną formę – a jednocześnie nadal są czytelne i spełniają swoją komunikacyjną rolę. Dzięki takiemu zestawieniu otrzymaliśmy odświeżoną estetykę, która uzupełnia wizualnie ideę nieśmiertelnych cytatów – wyjaśnia Mateusz Machalski, autor czcionki.
W kampanię promującą stronę niesmiertelneslowa.pl oraz przekazywanie 1,5% na rzecz Stowarzyszenia Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio zaangażował się, Piotr Trojan – aktor, który wcielił się w rolę Patryka Galewskiego w głośnym filmie „Johnny”. Kampanię uzupełniają spoty radiowe, oparte o wzruszające wspomnienia Pani Małgorzaty – żony Podopiecznego Puckiego Hospicjum, a także spot video stworzony w technice typografii kinetycznej: link do animacji.
Stowarzyszenie Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio można wesprzeć, przekazując 1,5% podatku. KRS: 0000231110
Puckie Hospicjum im. pw. Ojca Pio zostało założone przez ks. Jana Kaczkowskiego. Jest to niezwykłe miejsce, które otacza swoich podopiecznych opieką medyczną, wsparciem oraz uważnością, aby chorzy w otoczeniu najbliższych, poczuli bliskość, miłość i spokój na ostatniej drodze życia. Dziś Puckie Hospicjum jest wzorcem pod względem jakości opieki nad chorymi i ich bliskimi.

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle
Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?
Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.