W OBLICZU WOJNY DWUKROTNIE CZĘŚCIEJ SIĘGAMY PO PSYCHOLOGA
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Tylko w pierwszym tygodniu rosyjskiej inwazji po pomoc psychologów sięgnęło ponad dwukrotnie więcej osób niż w poprzednich tygodniach - wynika z danych Mindgram, platformy wsparcia psychologicznego.
Mindgram to platforma online z dostępem do około 500 specjalistów, w tym psychologów, psychoterapeutów, psychodietetyków, trenerów profilaktyki zdrowia i rozwoju osobistego oraz warsztatów. Dzięki temu już ponad 51 tysięcy Europejczyków może korzystać z dostępu do wsparcia specjalistów bez kolejki. Wszystko zgodnie z misją firmy, którą jest niesienie natychmiastowej pomocy ekspertów w zakresie zdrowia psychicznego oraz wsparcie w radzeniu sobie ze stresem i emocjami. Popularność Mindgram gwałtownie wzrosła w ostatnim miesiącu, w obliczu wojny w Ukrainie. W ciągu zaledwie tygodnia, od jej wybuchu, podwoiła się liczba rozmów z psychologami i konwersacji na czacie. Ponad dwukrotnie wzrosła też liczba nowych użytkownikówaplikacji, poszukujących wsparcia.
Platforma jest odpowiedzią na ograniczony dostęp do specjalistycznej opieki psychologicznej w całej Europie oraz negatywne, związane ze zdrowiem psychicznym konsekwencje pandemii COVID-19. Według Eurostat, w Polsce przypada zaledwie 9 psychiatrów na 100 tys. mieszkańców. To drugi najgorszy wynik w Europie. Jednocześnie czas oczekiwania na konsultację psychologiczną NFZ wydłużył się i obecnie wynosi nawet powyżej 120 dni*.
"Z naszych barków nie spadło jeszcze obciążenie psychiczne związane z pandemią COVID-19, a od ponad miesiąca mierzymy się z sytuacją wojny w Ukrainie. Od trzech lat żyjemy w ciągłej niepewności. Najpierw pandemia, a teraz działania wojenne za naszą wschodnią granicą sprawiają, że większość z nas już teraz przeżywa całe spektrum objawów podobnych do zespołu stresu pourazowego (PTSD), jak lęki czy poczucie bezradności" - komentuje Małgorzata Ohme, psycholożka, współzałożycielka i Chief Impact Officer Mindgram.
W reakcji na wojnę w Ukrainie Mindgram uruchomił specjalną, Telefoniczną Linię Wsparcia z bezpłatną pomocą psychologiczną w języku ukraińskim, rosyjskim, polskim i angielskim. Przeprowadził też serię spotkań z ekspertami z zakresu psychologii, m.in. o tym, jak radzić sobie ze stresem wynikającym z aktualnej sytuacji politycznej w Europie oraz, jak rozmawiać z dziećmi o wojnie.
7 mln euro na pomoc Europejczykom
W odpowiedzi na rosnącą potrzebę wsparcia w zakresie mental health w Europie, firma rozwinie produkt w kierunku spersonalizowanej pomocy psychologicznej opartej na strategii Data - Driven Care i udostępni go na globalnym rynku. Już teraz z usługi korzystają Polacy i Hiszpanie. Na realizację celu Mindgram pozyskał 7 mln euro wsparcia od międzynarodowych inwestorów, którzy dotąd wsparli m.in. Booksy, Brailny i Jutro Medical.
*https://swiatprzychodni.pl/specjalnosci/psycholog/

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle
Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?
Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.