Wsparcie psychologiczne dla klientów Allianz z terenów dotkniętych powodzią
Mondial Assistance uruchomił specjalny numer dla klientów Allianz, którzy potrzebują wsparcia psychologicznego w związku z powodzią. Stany lękowe, zaburzenia depresyjne, zaburzenia snu i nastroju czy zespół stresu pourazowego – dramatyczne emocje często prowadzą do wystąpienia różnego rodzaju problemów psychicznych. Pracę nad nimi warto zacząć jak najszybciej, zanim się nasilą. Dlatego też Allianz, po konsultacjach z agentami działającymi na terenach dotkniętych przez powódź, zdecydował się na wprowadzenie pomocy psychologicznej dla swoich klientów.
- Powódź nie zawsze musi dotyczyć nas bezpośrednio, ale w rejonach, gdzie kataklizm dokonał największych zniszczeń, całe społeczności są pośrednio obciążone tragedią. Życie, zdrowie, prywatny dobytek, zakłady pracy, zabudowania miejskie – wszystko to, co do tej pory funkcjonowało, ulega zmianie, często nieodwracalnej. Tak olbrzymi ciężar może być ciężko udźwignąć indywidualnie, dlatego dla naszych klientów priorytetowo zorganizowaliśmy możliwości pomocy psychologicznej dla osób, które zostały dotknięte powodzią – mówi Damian Zieliński, dyrektor ds. ubezpieczeń zdrowotnych i underwritingu grupowego, Allianz Polska.
Procedury - podobnie jak w przypadku likwidacji szkód - zostały uproszczone – klienci dzwonią na specjalną infolinię pod numerem: 22 522 27 25, gdzie z konsultantem uzgadniają, jakiego rodzaju wsparcia potrzebują. Możliwe jest bezpośrednie spotkanie stacjonarne z psychologiem lub rozmowa w ramach teleporady - centrum operacyjne organizuje taką pomoc i pokrywa w całości koszty takiej pomocy.
- W ten sposób pomagamy bezpłatnie i szybko konkretnej grupie docelowej, która tej pomocy potrzebuje najbardziej. Dziękuję psychologom na południu Polski, którzy zapewnili nas o swojej dostępności dla poszkodowanych. Jako centrum alarmowe pracujemy 24/7 i w tym czasie poszkodowani mogą kontaktować się pod specjalnym numerem. W zależności od oczekiwania poszkodowanego będziemy organizować wizytę stacjonarną lub teleporadę – dodaje Ewelina Sakowska, kierownik platformy medycznej w Mondial Assistance.
Wg informacji podawanych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów dotkniętych powodzią może być 2 mln 390 tys. mieszkańców 749 miejscowości, które objęte są stanem klęski żywiołowej. Realnie powodzią dotkniętych jest 57 tys. osób, z których ponad 6,5 tys. zostało ewakuowanych. Zalaniu lub uszkodzeniu w wyniku powodzi zostało już ponad 11,5 tys. budynków mieszkalnych oraz ponad 6 tys. budynków gospodarczych.

Warsztaty pierrnikowe z fundacją Gryfne Bajtle
Czym różni się kariera zawodowa osób neuroatypowych od pozostałych?
Jak budować zespoły IT otwarte na zmiany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Bryska: Kończę prace nad nowym albumem. To jest bardzo osobisty krążek opowiadający o nowym okresie w moim życiu
Wokalistka przyznaje, że wiosna była dla niej niezwykle pracowita, a i w kolejnych tygodniach też sporo się będzie działo, bo przygotowuje się do wydania nowego albumu. Bryska zdradza, że teksty jej nowych kompozycji są niezwykle osobiste. Postanowiła bowiem opowiedzieć odbiorcom o bardzo ważnym etapie w swoim życiu.
Handel
Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy

Zdaniem przedstawicieli Polskiej Federacji Producentów Żywności Polska nie jest jeszcze przygotowana na wprowadzenie systemu kaucyjnego 1 października br. Za główny powód opóźnień podają brak licencji, które mogą powodować potężne straty finansowe. Eksperci wskazują, że system może ruszyć z kilkumiesięcznym opóźnieniem, co spowoduje chaos zarówno wśród konsumentów, jak i w handlu.
Media
Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć

Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.