Pudełkowa wigilia dla pracownika w Wałbrzychu i Świdnicy
Brak zamówień na bożonarodzeniowy catering dla firm, to kolejny cios w branżę gastro. Jednak nie wszyscy restauratorzy się poddają i godzą ze stwierdzeniem, że w tym roku świąt nie będzie. Koku Sushi wymyśliło pudełkową wigilię dla pracownika. Kilka przedsiębiorstw z skorzystało już z tej nietypowej świątecznej oferty. Jest dostępna także w Wałbrzychu i Świdnicy.
Jedni pracownicy się cieszą, inni nie, ale w tym roku firmowe wigilie w wielu biurach się nie odbędą. Ci, którym na tę doroczną, wyjątkową kolację serwowano sushi, raczej nie są zadowoleni, bo była to okazja, by do woli najeść się różnych rodzajów ulubionych rolek i azjatyckich specjałów.
- Przyznam, że nawet teraz dzwonią do nas pracownicy firm, które były naszymi stałymi świątecznymi klientami i podpytują czy w tym pandemicznym roku też zrobimy im wigilijny catering, mimo, że pracują online. Nasze lokale są gotowe i mamy na to swój patent – mówi Bartosz Śpiewak, właściciel restauracji Koku Sushi w Wałbrzychu i Świdnicy.
Wigilia firmowa online
Zazwyczaj w okresie bożonarodzeniowym w restauracjach Koku panował wzmożony ruch. Co roku sieć przygotowała firmowy wigilijny catering dla wielu instytucji i przedsiębiorstw. Tego grudnia, z powodu pandemii, takiego wyniku zapewne nie da się powtórzyć. Ale w odpowiedzi na pojawiające się pytania, Koku, które słynie w branży ze swojego kreatywnego podejścia do kryzysowych sytuacji, wymyśliło pudełkową wigilię dla pracownika.
- Jak wiadomo potrzeba jest matką wynalazków. Proponujemy następujące rozwiązanie w tym przedziwnym 2020 roku. Szef niczym Mikołaj może zamówić dla pracowników świąteczny zestaw sushi, podając liczbę osób i rozliczając się jedną fakturą za cały poczęstunek. W określonym dniu na podaną godzinę dowozimy pod wskazany adres pudełko z poczęstunkiem dla każdego pracownika. Oczywiście zachowując epidemiologiczne obostrzenia. Wszyscy mogą potem zasiąść do stołu i połączyć się online, by pożyczyć sobie spokojnych i zdrowych świąt - wykłada pomysł Mariusz Olechno, szef kuchni i współwłaściciel sieci Koku Sushi, największej franczyzowej sieci sushi barów w Polsce.
Futomaki Mariana
Wigilijne boxy pozwolą na zachowanie pełnego sanitarnego bezpieczeństwa. Każdy pracownik dostanie oddzielnie zapakowane pudełko. Dostępne są trzy warianty poczęstunku - za 40, 50 i 60 zł. Boxy zawierają przekąski m.in. spring rollsy czy kimchi oraz danie główne, czyli rolki sushi np.: uramaki z łososiem czy futomaki z tuńczykiem. W wersji najbardziej ekskluzywnej jest też tatar z łososia na ryżu oraz specjalność szefa, czyli futomaki Mariana. Oferta świąteczna ważna jest do 23 grudnia 2020 r.
W Starogardzie Gdańskim zbudują największą linię z gofrów
proHolz Student Trophy 24: rozwój miast z wykorzystaniem drewna
Jak lekko i szczęśliwie żyć?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Klaudia Carlos: Dzięki abonamentowi Telewizja Polska realizuje swoją misję. Mogą być pokazywane wydarzenia kulturalne czy sportowe
Prezenterka uważa, że trzeba jak najszybciej uregulować kwestie dotyczące abonamentu radiowo-telewizyjnego. Jej zdaniem to powinien być solidny zastrzyk gotówki dla mediów publicznych, dzięki czemu mogłyby one realizować swoją misję na najwyższym poziomie. Prezenterka śniadaniówki wylicza, że z pieniędzy pochodzących z opłat od widzów i słuchaczy można organizować i transmitować chociażby ważne wydarzenia kulturalne czy sportowe.
Handel
Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
Sprzedaż podrobionych produktów to jedno z najczęstszych oszustw w sieci. Z badań EUIPO wynika, że 14 proc. konsumentów w Polsce celowo kupiło podróbkę, a połowa miała problem z określeniem oryginalności zakupionego produktu. Klientom z pomocą idą sklepy internetowe. W ubiegłym roku technologie stosowane przez Amazon zablokowały globalnie sprzedaż 7 mln nieautentycznych towarów. Organizacje konsumenckie apelują z kolei do konsumentów o ostrożne podejście do niewiarygodnie niskich cen i zwracanie uwagi na detale.
Nauka
Uzdolnione psy tworzą złożone obrazy sensoryczne przedmiotów podobnie jak człowiek. Odkrycie może ułatwić badania nad talentem u ludzi
Naukowcy z Budapesztu zbadali grupę utalentowanych psów, które w odróżnieniu od większości swojego gatunku potrafią przyswoić nazwy ulubionych zabawek. Badanie przeprowadzone w ramach Family Dog Project dowodzi, że te psy mogą tworzyć obrazy mentalne przedmiotów – umieją powiązać nazwę danej zabawki z jej zapachem czy kształtem. To pierwsze na świecie badanie, które udokumentowało przypadki talentu u gatunku innego niż człowiek. Badanie może stanowić punkt wyjścia do lepszego zrozumienia tego, w jaki sposób tworzy się talent u ludzi.