"PrzedszkolaBezOwsików.pl" – podsumowanie pilotażowej edycji programu edukacyjne
W listopadzie mija zaledwie drugi miesiąc programu „PrzedszkolaBezOwsików.pl” – wyjątkowej inicjatywy edukacyjnej, która w krótkim czasie osiągnęła niesamowite wyniki. W ramach tej edycji aż 120 przedszkoli z województwa pomorskiego podjęło wspólne działania, edukując ponad 8 tys. dzieci i przekazując im umiejętności w zakresie prawidłowej higieny rąk, co łącznie przełożyło się na ponad 16 786 umytych rączek!
Aby wspierać nauczycieli w przeprowadzaniu zajęć, do każdego przedszkola biorącego udział w programie trafiły specjalne paczki z materiałami edukacyjnymi, tzw. „Owsipaki”, stworzone z myślą o nauce przez zabawę. Zawarte w nich pomoce dydaktyczne wspierały kadry przedszkoli w zorganizowaniu warsztatów, które pozwoliły dzieciom w przystępny sposób zrozumieć znaczenie prawidłowej higieny rąk w kontekście zdrowia oraz urozmaiciły praktyczną naukę zdrowych nawyków.
Program został przygotowany we współpracy z doświadczonymi ekspertkami. Dominika Słowikowska, psycholog, stworzyła scenariusz lekcji dla nauczycieli oraz przygotowała wskazówki jak skutecznie oswajać temat owsików wśród rodziców, dzieci oraz kadry przedszkolnej. Dr n. med. Jolanta Popielska, pediatra, wsparła kampanię merytorycznymi poradami na temat profilaktyki i leczenia owsików, które zebrane zostały w broszurze informacyjnej. Obie ekspertki podzieliły się również swoją wiedzą w czasie specjalnego webinaru dla nauczycieli (zapis video jest dostępny na stronie akcji). Dzięki współpracy ze specjalistkami program odpowiedział na potrzeby edukacyjne zarówno dzieci, rodziców, jak i nauczycieli i opiekunów.
Program wsparli także influencerzy, Jakob Kosel, Suchy Tata, Who’sYourDaddy, Kreatywne macierzyństwo i Oczekując, którzy dotarli z przekazem do szerokiego grona rodziców i opiekunów oraz aktywnie zachęcali do udziału w akcji „PrzedszkolaBezOwsików.pl”.
Wszystkie materiały, które powstały w ramach programu, są dostępne do pobrania na stronie internetowej akcji. Znajduje się tam również formularz, za pośrednictwem którego każdy rodzic oraz pracownik przedszkola, może zgłosić wybraną placówkę do programu.
Choć pilotażowa edycja dobiega końca, akcja będzie kontynuowana od stycznia, i to na jeszcze większą skalę. Obecnie prowadzony jest nabór do kolejnej edycji programu, która obejmie przedszkola w całej Polsce. Wysyłka materiałów edukacyjnych do placówek, które przystąpią do akcji, rozpocznie się już od stycznia 2025 roku. Aby zgłosić przedszkole do udziału, wystarczy odwiedzić stronę www.PrzedszkolaBezOwsików.pl i wypełnić formularz zgłoszeniowy.
Regulamin akcji oraz formularz zgłoszeniowy są dostępne na stronie: www.PrzedszkolaBezOwsików.pl.

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce

Edukacja sensoryczna to więcej niż zabawa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.