Ranking modeli smartfonów 2021. Najpopularniejszy wśród Polaków jest Samsung
Samsung, a szczególnie model Galaxy S21, w rankingu popularności wśród polskich Internautów całkowicie deklasuje konkurencję, jak wynika z analizy polskiego SentiOne. Na drugim miejscu wśród najczęściej wspominanych smartfonów jest iPhone 13, ale wzmianki o Oppo Reno 5 5G osiągają znacznie większy zasięg. Zdecydowanie częściej o smartfonach w Internecie wypowiadają mężczyźni. Największy odsetek kobiet, ponad ⅕ wszystkich dyskutujących, zaangażował się w rozmowy o składanym modelu Samsung Galaxy Z Flip 3.
W Polsce z Internetu korzysta już 32 mln osób, a więc ponad 84 proc. populacji całego kraju, jak wynika z badania kanadyjskiej agencji Hootsuite*. Spośród wszystkich użytkowników Internetu aż 93 proc. do przeglądania go używa smartfonów. Aż 51 proc. polskich użytkowników Facebooka do korzystania z niego używa już tylko smartfonów. Wykonywanie połączeń telefonicznych dawno już przestało być główną funkcją telefonów komórkowych. Jak podaje firma analityczna IDC, w 2020 r. w Polsce sprzedano ogółem 8,5 mln smartfonów**. SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej sztucznej inteligencji, sprawdziła, które modele smartfonów w 2021 r. są najbardziej popularne według opinii polskich internautów.
Ranking popularności wygrywa Samsung
Pod względem zasięgu wyświetleń w Internecie całą konkurencję daleko w tyle zostawił jeden z najnowszych modeli Samsunga Galaxy S21, z ponad 55,5 tys. wzmianek i aż 87 mln wyświetleń zasięgu. Największe zainteresowanie tematem odnotowano oczywiście w czasie jego premiery w styczniu 2021 r. Na drugim miejscu pod względem liczby wzmianek znalazła się wrześniowa nowość od Apple - iPhone 13, który osiągnął 21 tys. wzmianek, ale tylko 16 mln wyświetleń. Pod względem zasięgu pokonał go przedostatni model Oppo Reno 5 5G z 29 mln wyświetleń mimo zaledwie 7,5 tys. wzmianek. Trzecie miejsce, zarówno pod względem liczby wzmianek jak i zasięgu wyświetleń, ponownie zajął składany model Samsunga Galaxy Z Flip3 z blisko 8 tys. wzmianek i 19 mln wyświetleń. Najmniejsze zasięgi osiągnęły smartfony marki Lenovo, których zasięgi oscylowały na poziomie 9-10 tys. wyświetleń. W sumie, po podsumowaniu danych dla wszystkich modeli, w tym roku ranking popularności smartfonów w polskim Internecie wygrała marka Samsung z ponad 71 tys. wzmianek i zasięgiem 116 mln wyświetleń. Na drugim miejscu uplasował się Apple z ponad 34 tys. wzmianek i zasięgiem 26 mln wyświetleń.
Marka Oppo cieszy się w Polsce sympatią
Najwięcej pozytywnych emocji wśród polskich Internautów budzą modele Sony Xperia 1 III, Honor X30 Max i X30i oraz Lenovo Z5s - ich Brand Health Index według SentiOne, czyli stosunek liczby komentarzy o pozytywnym wydźwięku do tych negatywnych, wyniósł 1. Dane te dotyczą jednak znacznie mniejszej ilości wzmianek niż u topowych producentów, jak Samsung, Xiaomi czy Apple, gdzie wskaźnik ten wahał się pomiędzy 0,8 a 0,9. Dużą sympatią Internautów cieszy się firma Oppo, której ostatnie modele Reno5 5G, Reno6 5G i Reno6 Pro 5G osiągnęły Brand Health Index na poziomie 0,9.
W rozmowach o modelach smartfonów głos najczęściej zabierają mężczyźni
Zdecydowana większość internetowych wypowiedzi na temat różnych modeli smartfonów pochodzi od mężczyzn - średnio ok. 86 proc. wszystkich wzmianek. Największy odsetek kobiet zaangażował się w dyskusję o modelu Samsung Galaxy Z Flip 3, osiągając 22 proc. wszystkich wzmianek.
Z ciekawostek, jakie zaobserwowaliśmy w naszej analizie, warto zwrócić uwagę na wzrost zainteresowania ubiegłoroczną Nokią 8.3 w okolicy premiery nowego filmu o Jamesie Bondzie „Nie czas umierać”. Model ten miał pojawić się w filmie, ale, ze względu na opóźnienie jego wejścia do kin o ponad rok, wymieniono go na nowszy - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne - Z kolei w rozmowach Internautów o LG G8x ThinQ, ostatnim wyprodukowanym przez firmę, która ogłosiła zamknięcie linii produkcyjnej smartfonów, wyróżniają się smutek i żal fanów marki, którzy nie wyobrażają sobie przejścia do konkurencji.
Analizę wypowiedzi Internautów przeprowadzono za okres styczeń-październik 2021 r. SentiOne, wykorzystując autorską technologię, zbiera dane z ponad 5 milionów źródeł, takich jak social media oraz blogi, strony www, portale informacyjne, czy strony z recenzjami.
*https://datareportal.com/reports/digital-2021-poland
** https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-smartfonow-w-polsce-kto-liderem-ranking-opinie-ceny
Jak poprawić swoje bezpieczeństwo w Internecie?
Druk personalizowany: klucz do budowania wyjątkowych doświadczeń klientów
melt museum prezentuje najnowszą instalację „FAKE.EXE”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.